Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تکلیف مجلس به وزارت راه و شهرسازی برای انتقال جابه‌جایی بار از جاده‌ها به خطوط ریلی بیان کرد: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی در این زمینه کوتاهی داشته‌اند؛ در حالی که جابه‌جایی بار از طریق خطوط ریلی هم از لحاظ هزینه تمام شده و هم از لحاظ کیفیت به صرفه‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: مجلس نسبت به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه توجه به حمل بار توسط شبکه ریلی انتقاد دارد. مطابق برنامه ششم توسعه، وزارت راه مکلف است تا پایان برنامه حداقل ۳۰ درصد بار در کشور را از طریق شبکه ریلی جابه‌جا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: تا به امروز تنها حدود ۱۵ درصد از این امر محقق شده و فاصله زیادی تا ۳۰ درصد دارد. متأسفانه وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی نتوانست مقدمات زیرساخت‌های لازم برای حمل بار در خطوط ریلی را فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: کمیسیون عمران جلسه‌ای را با حضور مدیران راه‌آهن برگزار کرد و تذکرات لازم را داد. باید تلاش شود تا جابه‌جایی از جاده‌ها به خطوط ریلی منتقل شود چرا که جاده‌های کشور توانایی انتقال این حجم از بار را ندارد و تلفات و هزینه سنگینی نیز بر جای می‌گذارد.

وی در پایان گفت: راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند چرا که انتقال حمل و نقل بار از جاده‌ها به خطوط ریلی هم از لحاظ هزینه تمام شده و هم از لحاظ کیفیت بسیار به صرفه‌تر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون عمران وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آب پایدار به غرب سمنان رسید | راهکارهای وزارت نیرو برای رفع تنش آبی در 3 شهرستان
  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک