Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاکستان مناقشه موجود با هندوستان بر سر منطقه کشمیر را به دیوان بین‌المللی دادگستری ارجاع داد تا به آن رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این اقدام از سوی دولت اسلام‌آباد پس از آن صورت گرفت که دهلی‌نو وضعیت فوق‌العاده خودمختاری کشمیر را در ماه جاری میلادی لغو کرد.

پاکستان به این اقدام دولت هندوستان واکنش نشان داد و روابط تجاری و حمل و نقل خود را با این کشور متوقف و سفیر هند را اخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان به شبکه خبری ARY گفت: تصمیم گرفتیم تا مساله کشمیر را به دیوان بین‌المللی دادگستری ارجاع دهیم.

وی ادامه داد: این تصمیم پس از آن صورت گرفت که ما تمامی جنبه‌های حقوقی آن را مدنظر قرار دادیم. این مساله حول محور نقض حقوق بشر از سوی هندوستان در کشمیر می‌چرخد.

هر دو کشور مدعی مالکیت این منطقه هستند. هندوستان نقض حقوق بشر در کشمیر را رد می‌کند.

تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری تنها به صورت مشورتی است اما اگر دو کشور پیش از آن موافقت کنند، این حکم الزام آور می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشمیر دیوان بین المللی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان

وزیر دادگستری کشورمان پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای پاکستانی خود، ۲ سند همکاری در حوزه حقوقی و قضایی را امضا کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امین حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری کشورمان که در معیت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ رییس جمهور کشورمان به پاکستان سفر کرده است، پس از دیدار و گفت‌وگو با همتای پاکستانی خود، 2 سند همکاری در حوزه حقوقی و قضایی را امضا کرد.

تجارت 10 میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

رحیمی و نذیر تارر وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حاشیه دیدار و گفت‌وگوی هیئت‌های بلندپایه سیاسی اقتصادی دو کشور، دو سند «معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری» و «یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و پاکستان» را در حضور سید ابراهیم رییسی و شهباز شریف رؤسای جمهور ایران و پاکستان امضا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند حقوقی و قضایی بین ایران و پاکستان
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر | کنایه رئیسی؛ ممکن است برخی همکاری‌های دو کشور را نپسندند
  • قدردانی شهباز شریف از رهبر انقلاب درباره حمایت از کشمیر
  • قدردانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب به دلیل حمایت از مردم کشمیر
  • فیلم| قدرانی نخست وزیر پاکستان از رهبر انقلاب برای حمایت از مردم کشمیر
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/ کتاب‌هایی که از نمایشگاه تهران خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • ایرانیان همچنان عاشق کتاب فیزیکی هستند/کتاب‌هایی که از نمایشگاه خریده‌ام به اندازه یک کتابخانه بزرگ است
  • سایه ابطال روی انتخابات سه‌گانه/ وزیر تعلیق می‌کند یا دیوان عدالت
  • قحطی تحمیلی آشکارترین مصداق نسل‌کشی در غزه