Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@13:07:16 GMT

پاسخ ظریف به برایان هوک

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۱۴۲

پاسخ ظریف به برایان هوک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی در پاسخ به برایان هوک نوشت که یا از عمد تاریخ را تحریف نکند یا اگر در اطلاع وقایع قرار ندارد، آرشیو امنیت ملی آمریکا را مطالعه کند.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان اخیر برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در توییتی با انتشار لینکی از اسناد منتشر شده در  موسسه "آرشیو امنیت ملی آمریکا" نوشت: این را برای آن‌هایی می‌گذارم که یا از تاریخ دخالت‌های آمریکا در کودتای ۱۹۵۳ علیه دولت منتخب مردمی ایران اطلاعی ندارند یا از عمد به تحریف آن می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه این لینک را منتشر کرده است: https://nsarchive۲.gwu.edu/NSAEBB/NSAEBB۴۳۵/

ظریف همچنین در توییت دیگری لینک کامل گفت‌وگوهای خود با شبکه ان‌بی‌سی را گذاشته که می‌توانید بخشی از آن را در اینجا بخوانید.

به گزارش ایسنا، ساعاتی پیش برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهاراتی نخ‌نما و واهی در خصوص کودتای ۲۸ مرداد مدعی شد: مصدق از طرف سیا کنار گذاشته نشد، مصدق توسط طیف مذهبی و نظامی ایران کنار گذاشته شد. این نکته غلط را ظریف هم طرح کرده اما حتی خود امام خمینی(ره) هم در مسئله سقوط مصدق اشاره‌ای به سازمان سیا نمی‌کند.

ادعای مضحک برایان هوک مبنی‌بر عدم دخالت سیا در کودتای ۲۸ مرداد نیز در حالی مطرح می‌شود که جان کری در سال ۲۰۱۶، هنگامی که هنوز وزیر امور خارجه آمریکا بود در نشستی در دانشگاه شیکاگو اذعان کرده بود که سازمان سیا به‌طور مستقیم در ماجرای کودتای ۲۸ مرداد و برکناری مصدق، نخست‌وزیر ایران در سال ۱۹۵۳ دخالت داشته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ظریف برایان هوک توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه عصر شنبه ۲۵ فروردین ماه طی گفت وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مربوط به روابط دوجانبه، چندجانبه و همچنین اوضاع منطقه به خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این گفت وگو از تلاش روسیه برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق تشکر کرد.

وزیر امور خارجه از موضع آمریکا در ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی نیز به شدت انتقاد کرد و آن را سیاستی دوگانه و متناقض خواند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این گفت وگو تلفنی، هدف قرار دادن نمایندگی های دیپلماتیک را غیر قابل قبول دانست و اظهار داشت: همه کشورها باید این گونه اقدامات را محکوم کنند.

وی افزود: همچنین حملات اسرائیل علیه غیر نظامیان نیز باید از سوی کشورها محکوم شود.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه همچنین آخرین تحولات منطقه و بویژه غزه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا
  • بلژیک سفیر ایران را احضار کرد
  • اقدام ایران با هدف تنبیه و هشدار به رژیم صهیونیستی بود
  • امیرعبداللهیان در رایزنی با همتایان خود چه گفت؟
  • رایزنی تلفنی دیپلمات ارشد مصر با وزرای خارجه ایران، آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است
  • رایزنی وزیران خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع منطقه / امیرعبداللهیان: مواضع آمریکا ناشی از رویکردی متناقض و دوگانه است