Web Analytics Made Easy - Statcounter

نفر دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرد زنان در کنار مردان باید از حق تماشای فوتبال برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد فوتبال در آسیا اعلام کرد زنان در همه کشورها از جمله ایران باید بتوانند در رقابت های انتخابی جام جهانی قطر که از چندی دیگر شروع می‌شود، وارد ورزشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدت‌هاست که درباره حضور زنان ایرانی در استادیوم‌های ورزشی صحبت می‌شود، با این حال سال گذشته شرایطی فراهم شد تا هزاران زن بتوانند دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را که از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا سازماندهی شده، از نزدیک ببینند. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده در تلاش است تا با همکاری با فیفا، راه حل دوستانه برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها پیدا و اجرایی کند. 

ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با رویترز در این باره گفت:‌ همه باید از این حق برخوردار باشند. فوتبال بازی همه گیر است. زنان در ایران فوتبال بازی می‌کنند، مردان هم بازی می‌کنند. به همین خاطر همه باید از این حق برخوردار باشند تا این ورزش را از نزدیک ببینند. در هر صورت ما به قوانین داخلی هر کشور احترام می‌گذاریم ولی از طرفی می‌خواهیم به رشد جایگاه فوتبال در کشورها نیز کمک کنیم. 

فیفا در ماه ژوئن نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران زد و از این فدراسیون درخواست کرد تا مهلتی برای ورود زنان به ورزشگاه ها در ایران تعیین کند و زنان بتوانند بلیت‌های بازی ایران در انتخابی جام جهانی را خریداری کنند و به ورزشگاه ها بروند. 

دبیر کل AFC همچنین به تمجید از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و در عین جال تاکید کرد شرایط فعلی شامل سناریوهای مختلفی است. او ادامه داد: نگرانی‌هایی وجود دارد. گزینه‌های زیادی هم در حال حاضر روی میز است. واقعا نمی‌دانیم کدام مسیر به سرانجام می‌رسد.

نفر دوم کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد، ظرفیت‌های زیادی برای فوتبال زنان در آسیا وجود دارد و نگرش‌ها حتی در کشورهای محافظه کار نظیر عربستان نیز تغییر کرده که سال گذشته ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها را برداشت.

او هم‌چنین عنوان کرد یک زن سعودی به زودی به عنوان عضو کمیته AFC منصوب خواهد شد تا به رشد فوتبال زنان در قاره آسیا کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ورود زنان به ورزشگاه ها حضور زنان در ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع

 با اعلام سازمان لیگ هواداران خانم تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند در دیدارهای خانگی تیم تراکتور حضور یابند.

به گزارش تسنیم، سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به باشگاه تراکتور و هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد، به دلیل عدم وجود امکانات در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور بانوان تا برطرف شدن این معایب در ورزشگاه ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجازه حضور بانوان هوادار نساجی فقط در تمرینات! حضور بانوان در فینال لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • پس از ورزشگاه یادگار تبریز، ورود زنان به ورزشگاه امام خمینی اراک هم ممنوع شد!
  • لقب جدید AFC به فوتسال ایران
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • حضور زنان در ورزشگاه تبریز تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • زمان دو دیدار تیم ملی فوتبال مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد