Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ سفر خود به دانمارک را به خاطر جواب سربالای نخست وزیر دانمارک به پیشنهاد فروش جزیره "گرینلند" به آمریکا، لغو کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از سی‌ان‌ان، ترامپ سه‌شنبه شب در صفحه توییترش نوشت:" دانمارک یک کشور بسیار خاص و دارای مردمی  فوق‌العاده است ، اما بر اساس اظهارات نخست وزیر" فردریکسن" ، مبنی بر اینکه هیچ علاقه‌ای به مذاکره درباره فروش" گرینلند" ندارد، من سفر خود را که قرار بود دو هفته دیگر باشد، به تعویق انداختم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او ادامه داد: "نخست وزیر دانمارک این فرصت را داشت تا با یک معامله عالی با آمریکا در هزینه‌های کشورش صرفه‌جویی کند، معامله‌ای که برای دو طرف خوب بود. من از او تشکر می‌کنم و سفر خود را به به زمانی در آینده موکول می کنم."

در حالی ترامپ از تعویق سفر به دانمارک سخن گفته که یکی از مشاوران کاخ سفید در گفتگو با سی‌ان‌ان تاکید کرده با مخالفت دانمارک با بحث بر سر فروش جزیره گرینلند به آمریکا، سفر ترامپ به دانمارک احتمالا دیگر انجام نخواهد شد.

گفتنی است نخست وزیر دانمارک هفته گذشته در واکنش به پیشنهاد ترامپ برای فروش جزیره گرینلند به آمریکا، اعلام کرد دوران خرید و فروش کشورها پایان یافته و جزیره گرینلند، فروشی نیست. او گفتگو بر سر خرید و فروش این جزیره را گفتگویی"پوچ" توصیف کرد و گفت مایل نیست با ترامپ در این باره گفتگو کند.

گرینلند با بیش از 2.2 میلیون کیلومتر مربع مساحت و نزدیک به 60 هزار نفر جمعیت، بزرگ ترین جزیره جهان محسوب می شود. نزدیک به 80 درصد از سطح این جزیره را ورقه های یخی پوشانده است. این جزیره دارای منابع و معادن زیادی است که با گرم تر شدن اقلیم زمین و آب شدن ورقه های یخی آن، امکان استخراج و برداشت از منابع عظیم این جزیره، مهیاتر خواهد شد.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خرید گرینلند ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع آمریکا خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است، در ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع) حضور یافت و مورد استقبال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، در این دیدار نخست وزیر عراق بر تمایل دولت این کشور برای حفظ روابط بین دو کشور تاکید و گفت: 10 سال از تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش می‌گذرد و در طی این سال‌ها مردم عراق فداکاری‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و عراق نیز از تلاش‌های جامعه بین‌المللی و دوستان خود در همکاری با این کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که سرویس‌های امنیتی عراق امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و خواستار دستیابی به پیشنهادات مربوط به جدول زمانی برای پایان دادن به ماموریت ائتلاف در عراق شد.

السودانی ضمن اعلام تمایل عراق برای دستیابی به تخصص، تسلیحات، تجربه و مشارکت امنیتی، به ویژه در شرایطی که منطقه در آن قرار داد، بر اهمیت ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش که همه نسبت به آن اتفاق نظر دارند، تاکید کرد و خواستار تداوم همکاری بین عراق و آمریکا شد.

در این دیدار وزیر دفاع آمریکا نیز بر عمق روابط مشترک، همکاری‌های امنیتی و تمایل به گفت‌وگو به سمت یک رابطه راهبردی در چارچوب توافقنامه بین دو کشور تاکید کرد.

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السودانی با بایدنعراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • السودانی خواستار جدول زمانی برای خروج ائتلاف از عراق شد
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...
  • چرا کپنهاگ پایتخت سبز جهان است؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند