Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:21:38 GMT

واکنش شورای اروپا به برکناری شهرداران در ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۳۶۰

واکنش شورای اروپا به برکناری شهرداران در ترکیه

شورای اروپا برکناری ۳ شهردار وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها را نمادی از لطمه دیدن دموکراسی نهادهای محلی در ترکیه دانست. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی ان.تی.وی، برکناری سه تن از شهرداران مناطق کردنشین وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها در دیاربکر، وان و ماردین، واکنش‌های بسیاری را در محافل سیاسی ترکیه به دنبال آورده و اتحادیه اروپا نیز موضع خود را در این خصوص اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از ظهر دیروز ، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برکناری شهردار وابسته به حزب دموکراتیک خلق‌ها نمادی از لطمه دیدن دموکراسی نهادهای محلی در ترکیه است.
در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام ترکیه نگران کننده است و این نشان می‌دهد که فضا برای فعالیت شهرداری‌ها و نهادهای محلی محدودتر شده است.

اما سلیمان سولو وزیر کشور ترکیه در مورد این اقدام به رسانه‌های ترکیه گفت: برکناری این شهرداران یک ضرورت ملی بود و به هیچ شکلی نمی‌توان چنین اقدامی را سیاسی تلقی کرد. ما به دنبال مسائل حزبی نیستیم و وظیفه وزارت کشور تأمین امنیت و دفاع از امنیت مردم است. واقعیت این است که حزب دموکراتیک خلق‌ها به اندازه یک میلیمتر از دستورات سران پ.ک.ک در کوهستان قندیل سرپیچی نمی‌کند و تمام ارگان‌ها و نهادهای اقماری این حزب به ابزاری برای عملی کردن دستورات پ.ک.ک تبدیل شده است.

وی افزود: به عنوان مثال شهرداران و تعداد قابل توجهی از کادرهای حزب دموکراتیک خلق‌ها، در مراسم ختم کشته شدگان تروریست شرکت می‌کنند. چنین چیزی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مردم به یک نفر به عنوان شهردار رای داده‌اند و طبق قانون هر شهرداری یک شهردار دارد. اما حزب دموکراتیک خلق‌ها در تبعیت از دستورات پ.ک.ک، فرد دیگری را نیز به عنوان رئیس و شهردار مشترک معرفی می‌کند و چنین چیزی تنها یک معنی دارد: ما نمی‌خواهیم از دستورات دولت پیروی کنیم و به دنبال آن هستیم که سیستم مورد نظر خود را پیاده کنیم.

وزیر کشور ترکیه گفت: اینجاست که ما نمی‌توانیم سکوت کنیم و وارد عمل می‌شویم. در تمام مناطقی که ما افرادی را به عنوان قیّم معرفی کرده‌ایم، مردم از میزان خدمات شهرداری‌ها رضایت بیشتری دارند و این واقعیت را درک کرده‌اند که حزب دموکراتیک خلق‌ها به دنبال تأمین رفاه و ارائه خدمت به آنها نیست.

شهرداران وان، ماردین و دیاربکر ترکیه برکنار شدند/دستگیری 418 نفر

در همین حال روزنامه جمهوریت گزارش داده که دیروز در برخی از شهرهای کردنشین نظیر دیاربکر و ماردین، هواداران حزب دموکراتیک خلق‌ها در اعتراض به برکناری شهرداران این شهرها راهپیمایی کردند. اما پلیس برای آرام کردن آنها از ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرده و در چند خیابان نیز با باتوم به مردم حمله شده است. همچنین استاندار استان کردنشین موش دستور داده به مدت 15 روز برگزاری هر گونه راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز در این استان ممنوع شود.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,89,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • واکنش شهردار تهران به واگذاری فروشگاه شهروند به بخش خصوصی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد