Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:30:57 GMT

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش ها در خاورمیانه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۳۷۸

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش ها در خاورمیانه است

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، جعفری شب گذشته در نشست شورای امنیت با عنوان "چالش های صلح و امنیت در خاورمیانه" اظهار داشت: منطقه خاورمیانه به دلیل منافع تنگ نظرانه و غیراخلاقی کشورهای استعماری، صحنه حوداث هولناک و فاجعه بار زیادی است.

وی تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم، نگاه واقعی به تحولات منطقه خاورمیانه باید برگرفته از این نکته باشد که عامل اصلی منازعه ها در این منطقه، اشغالگری "اسرائیل" در سرزمین های عربی از جمله جولان اشغالی سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم پایان حضور غیر قانونی آمریکا و ترکیه در سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: احترام به اصول ارزشمند  بین المللی ایجاب می کند، آمریکا و نیروهای اشغالگر ترکیه به حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه پایان دهند. ترکیه اشغالگر، ضمن اعزام تعدادی از گروه های تروریستی به خاک سوریه، تجهیزات نظامی نیز در اختیار آنان قرار داده است.

وی بحران سازی در منطقه خلیج فارس و تلاش برای شعله ور ساختن جنگ های جدید و سرگرم کردن ملت های منطقه با هدف جلوگیری از پایان دادن به اشغالگری های اسرائیل را محکوم کرد.

جعفری تردید در مورد ارتباط بین رخداد های خاورمیانه و تلاش ها برای تقویت و تداوم اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی را  توهم و ساده باوری برشمرد و گفت: طبق معمول جلسات گذشته شاهدیم، برخی کشورهای عضو  شورای امنیت در صدد منحرف ساختن بحث از مسیر اصلی یعنی شناسایی موانع موجود در برابر امنیت و صلح خاورمیانه به عنوان شرط حل ریشه ای مشکلات هستند و  سعی دارند در این مسیر مانع تراشی کنند.

وی تصریح کرد: منطقه خاورمیانه از اوایل قرن بیستم تا کنون به دلیل تحمیل منابع تنگ نظرانه برخی کشورهای استعماری بر ارزش های قانونی، عدالت، اخلاق و صلح صحنه مصائب متعدد بوده است بنابراین تعامل موفق با چالش های منطقه، نیازمند اولویت دادن به قوانین بین الملل و منشور ملل متحد است.

جعفری در بخش دیگری از سخنرانی خود ضمن اشاره به چالش های متعدد منطقه ای گفت: هیئت نمایندگی سوریه بر موارد زیر تاکید دارد:
- بررسی دلایل  تنش در خاورمیانه باید مبتنی بر اعتراف به این واقعیت باشد که دلیل اصلی این اختلافات و درگیری ها و مانع تراشی در مسیر تحقق  صلح و ثبات، همواره اشغالگری اسرائیل در سرزمین های  عربی از جمله بلندی های اشغالی جولان سوریه بوده است.
- ضرورت ملزم کردن آمریکا و متحدانش از جمله نیروهای اشغالگر ترکیه به پایان دادن حضور نظامی غیر قانونی در سوریه، توقف اقدامات تجاوزکارانه و حمایت از تروریسم، متوقف شدن حمایت از جنایات تروریست ها علیه مردم سوریه و نهادها و سازمان های مدنی و زیرساخت ها ی آن.

آنچه اکنون شاهدیم اینکه نظام "رجب طیب اردوغان" مزدوران و تروریست ها شامل ازبک، تاجیک، قفقازی، ایگور، ترک، و افرادی از اروپا و عرب را از مرز مشترک با سوریه وارد ادلب کرده تا بتواند به گروه تروریستی جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی مرتبط با آن کمک کند.

علاوه بر این ترکیه تجهیزات نظامی و مهمات را با هدف حمایت از این گروهها وارد سوریه کرده است و در این شرایط همدستی با ترکیه به جایی رسیده است که از این بیگانگان به عنوان گروههای مسلح مخالف میانه روی دولت سوریه یاد می شود.

- پایان دادن فوری و بدون شرط به تدابیر تحمیلی یک جانبه، که بارها سازمان ملل متحد آن ها را غیر قانونی دانسته و نتایج فاجعه باری برای ملت های منطقه و مسیر تحقق توسعه در آن داشته است.

- مقابله قاطعانه با تهدید زرادخانه تسلیحات کشتار جمعی "اسرائیل" علیه امنیت و آرامش مردم منطقه و ملزم ساختن  این رژیم به پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح هسته ای بر اساس قطعنامه ۴۸۷ شورای امنیت مصوب ۱۹۸۱.

جعفری در ادامه تصریح کرد: زمان آن رسیده است که مردم منطقه نیز مانند  مردم جهان از امنیت، رفاه و آرامش برخوردار شده و نقش خود را در تحقق تمدن انسانی که خاورمیانه خاستگاه آن است، بازیابند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش ایسنا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • اربکان: اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه موشکهای ایران را زد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود