Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@02:21:19 GMT

لزوم افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۳۹۰

لزوم افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حقوق شهروندی

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش اشکانی پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اولویت های ما در سازمان استاندارد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است، اظهار کرد: رسانه یکی از مهم ترین بازوان کمکی سازمان های نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی برای رسیدن به اهداف خود با مشکل مواجه هستند، افزود: در نظارتها باید سطح آگاهی جامعه نسبت به حقوق شهروندی خود افزایش یابد تا مطالبه گری می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد گیلان در ادامه با بیان اینکه باید سعی کنیم مردم را نسبت به حقوق شهروندی خود آگاه شوند، گفت: زمانی که مردم از حقوق خود آگاه باشند شرایط برای مسئولان سخت تر می شود.

وی با بیان اینکه رسانه و خبرنگاران در ایجاد حق و آگاهی نسبت به حقوق شهروندی نقش توجه مهمی دارند، تصریح کرد: سازمان استاندارد به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی با مردم است زیرا حساسیت ویژه ای نسبت به موضوعاتی دارد که با سلامت مردم در ارتباط است.  

اشکانی پور با اشاره به وجود مشکلات فراوان در واحدهای تولیدی در زمینه کنترل کیفیت، بیان کرد: در این میان عده ای به دنبال سوء استفاده از فضای موجود و مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه منابع مالی و سایر موارد هستند که گاهی این موارد با سلامت جامعه در ارتباط است.

وی با تاکید بر توجه به کیفیت محصولات و سلامت جامعه، افزود: سازمان استاندارد نظارت های در سطح بازار در قالب طرح بار انجام می دهد که به عنوان مصرف کننده عمل کرده و با خرید اقلام و انجام آزمایشات سلامت محصول را تایید یا رد می کند.

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به فعالیت سامانه یکپارچه با عنوان سامانه سینا، گفت: با عملیاتی شدن این سامانه دیگر مکان تولید محصول مهم نبوده و در صورت مشاهده تخلف استاندارد استان راسا برای برخورد با آن واحد تولیدی وارد عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی بر لزوم پوشش استاندارد برای تمامی کالاها تاکید کرده اند، اظهار کرد: در حال حاضر سازمان استاندارد علاوه بر حوزه های که وجود استاندارد اجباری است در سایر موارد همانند واردات، صادرات و بخش های خدماتی نیز وارد شده است.

کد خبر 4697779

منبع: مهر

کلیدواژه: حقوق شهروندی بوشهر قزوین شیراز شهرکرد عید غدیر خم ایلام خطبه های نماز جمعه گرگان عید سعید قربان روز خبرنگار سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • لزوم افزایش ارتباط فعال دانشگاه با جوامع و نهادهای مردمی
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است