Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:35:45 GMT

مشارکت ضعیف استرالیا در ائتلاف خودخوانده آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۴۵۳

مشارکت ضعیف استرالیا در ائتلاف خودخوانده آمریکا

نخست وزیر استرالیا اعلام کرده فقط با یک هواپیمای شناسایی و یک ناوچه آن هم به مدتی کوتاه در طرح ائتلاف خودخوانده آمریکا در خلیج فارس مشارکت می‌کند. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پس از تلاش آمریکا برای همراه کردن همپیمانان خود برای مشارکت در ائتلاف خودخوانده امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و عدم همراهی کامل متحدان، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا اعلام کرد این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی P-8A به مدت فقط یک ماه (پیش از پایان سال 2019) و استقرار یک ناوچه از ابتدای سال 2020 به مدت 6 ماه اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این اعلام استرالیا بیشتر امری ظاهری باشد چرا که آمریکا در منطقه چندین برابر موارد مذکور هواپیمای شناسایی و تجهیزات دریایی دارد.

علاوه بر این نخست وزیر استرالیا همچنین گفته است کمک این کشور به ائتلاف خودخوانده آمریکا "دامنه و زمان" محدود خواهد داشت.

چندین متحد آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی با این طرح مخالفت کرده یا دستکم مانند لهستان پاسخ شفافی به درخواست ایالات متحده نداده‌اند.

واکنش مبهم لهستان به درخواست آمریکا برای پیوستن به ائتلاف دریایینشریه چینی: حضور چین در ائتلاف دریایی آمریکا توهمی بیش نیستدست رد ژاپن به آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس


تاکنون از کشورهای منطقه فقط بحرین اعلام کرده آماده است در طرح آمریکا مشارکت کند و از اروپا نیز انگلیس این وعده را داده است. آلمان شدیدا مخالف ائتلاف خودخوانده آمریکاست و آن را بستری برای تنش و درگیری بیشتر می‌داند.

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر سه شنبه حفظ امنیت خلیج فارس را وظیفه کشورهای ساحلی آن دانست و گفت: دخالت نیروهای خارجی در این آبراه راهبردی، بی‌ثبات کننده و ناپذیرفتنی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: دخالت نیروهای خارجی در این آبراه راهبردی، به هر بهانه‌ای که باشد، بی‌ثبات کننده و در نتیجه غیرقابل قبول است. هر تلاشی برای ایجاد ائتلاف‌های تصنعی برای امنیت ناوبری در این منطقه با شکست روبرو خواهد شد.

تخت روانچی اظهار کرد: ما معتقدیم کشورهای ساحلی مسئولیت امنیت خلیج فارس را بر عهده دارند. این پایه ابتکار ما برای ایجاد مجمع گفتگوهای منطقه‌ای است که در راستای بند 8 قطعنامه 598 می باشد. برای تحقق چنین هدف بزرگی، ما به رایزنی با برادران‌مان در منطقه ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خلیج فارس اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خلیج فارس اخبار آمریکا خلیج فارس اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم

جزیره خان یکی از جزایر خلیج فارس است که در چهار کیلومتری بردخون از توابع شهرستان دیّر در استان بوشهر واقع شده است. در سراسر این جزیره نوعی شن یا خاک به رنگ تیره پخش شده که حاصل پودر شدن کانی آذرین و میکا است و به دلیل داشتن سیلیس همانند اکلیل دیده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم