Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:52:14 GMT

تثبیت قیمت نفت در کانال 60 دلاری

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۴۹۷

تثبیت قیمت نفت در کانال 60 دلاری

اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در مورد بالاگرفتن جنگ تعرفه با چین باعث شده بود تا قیمت نفت برنت تا نزدیک 55 دلار در هر بشکه نیز سقوط کند، با این حال ادامه حملات یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان نگرانی‌ها را نسبت به تامین پایدار نفت از بزرگترین تولیدکننده اوپک بیشتر کرد و همین زمینه را برای رشد قیمت‌ها فراهم ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویداد مزبور نتوانست قیمت نفت را به بالای 60 دلار بازگرداند، تا اینکه عامل دیگری در تقویت قیمت‌ها وارد عمل شد. اعلام کاهش ذخیره‌سازی نفت در آمریکا توانست قیمت نفت را دوباره 60 دلاری کند تا امیدها برای صعود بیشتر قیمت‌ها فراهم شود.

 انتشار آمارهایی درباره کاهش فراتر از انتظار ذخیره‌سازی نفت در آمریکا مهم‌ترین عامل افزایش قیمت نفت بود، اما نگرانی درباره رکود اقتصاد جهانی سبب شد این رشد قیمت محدود باشد.

افزایش مصرف بنزین در آمریکا در پایان تابستان دلیل اصلی کاهش ذخیره‌سازی نفت این کشور برای تامین سوخت مورد نیاز اعلام شده است.

قیمت نفت برنت که دیروز به 60 دلار و 3 سنت در هر بشکه رسیده بود، ‌امروز با رشدی 29 سنتی،‌60 دلار و 32 سنت قیمت خورد. نفت شاخص آمریکا نیز از 56 دلار و 13 سنت روز سه شنبه با ثبت رشدی 21 سنتی به 56 دلار و 34 سنت رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک یمن چین ایالات متحده آمریکا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه

تین نیوز

تارنمای سی ان بی سی به نقل از ناظران بازار جهانی نفت پیش بینی کرد که قیمت این محصول ممکن است در صورت تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه به ۱۰۰ دلار در هر بشکه و حتی بالاتر نیز افزایش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این رسانه آمریکایی نوشت: ایران از ذخایر گسترده نفت برخوردار است و سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در بین کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) است.

به نوشته سی ان بی سی، بازارهای نفتی همچنین به دقت در رابطه با تحولات یا بسته شدن تنگه هرمز به عنوان گذرگاه مهم نفتی -که بین ایران و عمان واقع شده و محل عبور یک پنجم نفت جهان است-، رصد می شوند.

اندی لیپو رئیس شرکت «لیپو اویل» گفت: هرگونه حمله به تاسیسات تولید یا صادرات نفت در ایران، قیمت نفت خام برنت را به ۱۰۰ دلار خواهد رساند و بسته شدن تنگه هرمز باعث افزایش قیمت ها در محدوده بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلار منجر خواهد شد.

سی ان بی سی افزود: قیمت نفت در معاملات اولیه صبح دوشنبه در آسیا اندکی کاهش یافت. شاخص جهانی برنت روز دوشنبه با ۰.۳۱ درصد کاهش به ۹۰.۱۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۴ درصد کاهش به ۸۵.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

جاش یانگ مدیر شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز «بیستون اینترستز» (Bison Interests)، گفت که تحولات جغرافیایی سیاسی اخیر به دلیل سال ها عدم سرمایه گذاری در اکتشاف و توسعه نفت، منابع جهانی نفت خام را آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: سرمایه گذاری ناکافی، عرضه را شکننده تر می کند و در صورت مختل شدن عرضه، ممکن است بهای نفت به میزان بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

یانگ اظهار داشت: من فکر می کنم که قیمت های نفت در این چرخه به بالاترین سطح افزایش یابد که به دلیل یک دهه سرمایه گذاری اندک در عملیات اکتشاف و توسعه این محصول است.

بر اساس براورد موسسه مورگان استنلی، نفت با کاهش در تولید مواجه است و در صورت فقدان سرمایه گذاری، نرخ کاهش تولید برای یک چاه نفتی حدود ۱۵ درصد است.

سی ان بی سی در ادامه آورده است: قیمت نفت در ماه های اخیر به دلیل اختلالات تجاری و تاخیر ناشی از حملات در دریای سرخ از سوی حوثی ها در همبستگی با مردم فلسطین، افزایش یافته است.

این گزارش ایران را قدرت برتر در سیاست های خاورمیانه توصیف کرد و نوشت این کشور از گروه های مخالف رژیم صهیونیستی مانند حماس، حزب الله لبنان، حوثی ها (انصارالله) یمن و دولت بشار اسد در سوریه حمایت می کند.

این رسانه با اشاره به تحولات چند روز اخیر در خاورمیانه از جمله پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی از طریق حمله به مواضع آن رژیم به دلیل حمله آن به کنسولگری ایران در دمشق، افزود: یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با شبکه خبری ان بی سی خاطرنشان کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است آمریکا در هیچ گونه عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

سی ان بی سی به نقل از دیوید باسانس (David Bassanese) اقتصاددان ارشد شرکت ارز دیجیتال بتاشیرز (Betashares) مدعی شد اگر تنش ها تشدید شود آمریکا و متحدانش ممکن است تحت فشار جدیدی برای تقویت تحریم ها قرار گیرند.

وی در یادداشتی درباره پاسخ ایران در حمله به مواضع رژیم صهیونیستی نوشت: صادرات نفت ایران در چند سال گذشته افزایش یافته است و به نظر می رسد آمریکا منفعلانه برای حفظ فشار برای کاهش قیمت جهانی نفت، این موضوع را پذیرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • طلا وارد کانال جدید شد/ قیمت جدید طلا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران
  • چرا موشک‌ های چند میلیون‌ دلاری غرب حریف پهپادهای ارزان قیمت یمنی نمی‌شوند؟
  • کاهش قیمت نفت پس از بمباران مواضع رژیم کودکش/ برنت ۹۰ دلار
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • آغاز ریزش دلار در بازار آزاد در روز بدون مشتری/ کاهش ۴۰۰۰ تومانی قیمت دلار