Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:57:04 GMT

دلایلی برای قهرمان نشدن استقلال

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۵۴۰

دلایلی برای قهرمان نشدن استقلال

آخرین قهرمانی تیم فوتبال استقلال به فصل ۹۲-۹۱ باز می‌گردد و پس از آن آبی‌ها در ۶ فصل گذشته موفق به تکرار این عنوان نشده‌اند که می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال برای آخرین بار در فصل ۹۲-۹۱ جام قهرمانی لیگ برتر را با هدایت امیر قلعه‌نویی و مدیریت علی فتح‌الله‌زاده به دست آورد و پس از آن آبی ها هرگز نتوانستند این موفقیت را تکرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی‌های پایتخت پس از آخرین قهرمانی شان در لیگ دوازدهم، به ترتیب عناوین؛ پنجم، ششم، سوم، دوم، سوم و سوم را به دست آوردند. 

عدم توفیق آبی ها در همه این سالها دلایل زیادی می تواند داشته باشد که عمده ترین آن عدم ثبات در این مجموعه می باشد. در واقع استقلالی‌ها وقتی از تکرار قهرمانی‌های خود محروم شدند که ثبات از مدیریت، کادر فنی و بازیکنان این تیم گرفته شد.

استقلالی‌ها پس از آخرین قهرمانی شان در لیگ، ۴ مدیر، ۵ سرمربی بعلاوه ۲ سرمربی موقت و ده‌ها  بازیکن عوض کرده‌اند که این نشان از عدم ثبات در این تیم است. 

بیشتر بخوانید:

باید به استراماچونی می‌گفتند امکانات نداریم

علی فتح الله زاده، بهرام افشارزاده، سید رضا افتخاری و امیرحسین فتحی چهار مدیر این باشگاه پس از آخرین قهرمانی را تشکیل می دهند. 

امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی، علیرضا منصوریان، وینفرد شفر و استراماچونی ۵ سرمربی این تیم بودند که لابلای این ۵ سرمربی، میک مک درموت و فرهاد مجیدی هم نقش سرمربیان موقت را بازی کردند تا جمع سرمربیان این تیم در ۵ سال گذشته به عدد ۷ برسد.

به این اضافه کنید تعداد بالای بازیکنانی که در این چند فصل در این تیم رفت و آمد داشته‌اند. تعداد این بازیکنان آنقدر زیاد هست که شمارش آن سخت باشد. تنها در این فصل ۱۵ تغییر در تیم استقلال صورت گرفت که البته این رکورد بیشترین تعداد تغییر برای این تیم در یک فصل است.

این آمار به خوبی گویای این مطلب است که در تیم استقلال «ثبات» حلقه مفقوده است و بزرگترین دلیل ناکامی‌های اخیر این تیم هم می‌تواند همین بی ثباتی باشد.

قطعا تیمی که در ۶ سال اخیر ۴ مدیرعامل و ۵ سرمربی داشته و ده‌ها بازیکن ایرانی و خارجی در این تیم رفت و آمد داشته‌اند، فاقد یکی از اصلی ترین پارامترهای قهرمانی می‌باشد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی استقلال مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشر یک تصویر و یادآوری اقدامات بزرگ یک اسطوره/ اسم «استقلال» را هم منصور پورحیدری انتخاب کرد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی دو روز پیش بود که باشگاه استقلال با استناد به یک عکس از زنده یاد پورحیدری در کنار بهتاش فریبا، پوستر دیدار آینده این تیم مقابل مس رفسنجان را طراحی کرد.

طراح این پوستر یک جوان خوش ذوق به نام محسن بدر است. این جوان خوش سلیقه شیرازی پیشتر هم برای باشگاه استقلال و حتی نساجی مازندران پوسترهایی مناسبتی را طراحی کرده بود که حسابی فضای مجازی را در بر گرفت. پیش از دیدار نساجی و استقلال پوستر این جوان با تصویری از زنده یاد نادر دست نشان و مرحوم پورحیدری منتشر شد که تحسن همه را در پی داشت و حالا دوباره انتشار پوستری با تصاویر منصورپورحیدری و بهتاش فریبا اهالی فوتبال را به وجد آورده است.

عکس مورد نظر که در پوستر استقلال به چشم می خورد مربوط به سال‌های ۶۲ و ۶۳ است که زنده یاد منصور پورحیدری سرمربی و همه کاره استقلال بود.آن روز پزشک استقلال روی نیمکت حضور نداشت و وقتی بازیکنی مصدوم می‌شد خود پورحیدری به کمک او می‌رفت. شاید جالب باشد بدانید که در دهه ۶۰ جمله معروفی وجود داشت که می‌گفتند همه باشگاه استقلال در صندوق عقب ماشین منصور پورحیدری قرار دارد.

حتی اسم استقلال را هم در سال ۱۳۵۸ منصور پورحیدری انتخاب کرد. سالها قبل عنایت آتشی در مصاحبه‌ای گفته بود اوایل انقلاب من و منصور را به سازمان تربیت بدنی بردند و از ما خواستند بچه‌های تیم تاج را جمع کنیم و در جام شهید اسپندی با نام جدید شرکت کنیم. چند روز هم به ما فرصت دادند تا اسم جدیدی برای تاج انتخاب کنیم که با مشورت من و زنده یاد پور حیدری نام استقلال انتخاب شد و هواداران هم خیلی زود این نام زیبا را پذیرفتند.

با گذشت سال‌ها از این اتفاق پورحیدری همچنان نقش پدری را در استقلال ایفا می‌کرد. خوب به خاطر داریم که امیر قلعه نویی هم در مصاحبه‌ای گفته بود منصور خان نقش بسیار مهمی در حضور بنده در استقلال داشت.او سه دانگ از مغازه خود در خیابان شهید بهشتی را فروخت تا بتواند مرا استقلالی کند و شاید اگر این کار را انجام نمی‌داد پروسه انتقال من در سال ۶۸ انجام نمی‌شد.

پورحیدری از این کارها برای استقلال و استقلالی‌ها زیاد انجام داده بود و بی دلیل نیست که او را پدر استقلال می‌نامند. نکته جالب اینجاست که او همچنان پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه محسوب می‌شود و تنها شخصی است که به عنوان بازیکن و سرمربی قهرمان آسیا شده و در هر دو ستاره آبی پوشان نقش داشته است. افتخار عجیب دیگر منصور پورحیدری هم این است که در یک سال(سال ۱۳۷۰)و به عنوان سرمربی استقلال را قهرمان و نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا کرد.

بیشتر بخوانید:

اولیایی: حجازی درست می‌گفت قهرمان آسیا نمی‌شویم/ پورحیدری خودش را فدای استقلال کرد/ نکونام و خطیر آدم بالاسر ندارند

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نایب قهرمانی مریم طوسی در دوومیدانی آفریقای جنوبی
  • نایب قهرمانی مریم طوسی در آفریقای جنوبی
  • امیررضا معصومی را به جای امیرحسین زارع به مسابقات قهرمانی آسیا ببرید
  • رضوان موتو مجومرد قهرمان مسابقات والیبال آزاد جام رمضان
  • در شب درخشش لوکا مودریچ؛ کرواسی قهرمان تورنمنت چهارجانبه مصر شد
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!
  • بازنشر یک تصویر و یادآوری اقدامات بزرگ یک اسطوره/ اسم «استقلال» را هم منصور پورحیدری انتخاب کرد
  • ویسی مثل قهرمان‌ها به تیم محبوب برگشت (عکس)
  • از قهرمانی استقلال چیزی نگویید؛ هنوز زود است!