Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مهندس سعید جعفری در حاشیه‌ی بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر درباره‌ی حضور بنیاد برکت در این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه به نوعی توانمندی‌های جوامع روستایی و عشایری را به نمایش می‌گذارد و با توجه به مأموریت اصلی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) که محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و به ویژه روستاهاست و فعالیت پررنگ و موثرش در بیش از ۷ هزار روستای کشور، می‌تواند فرصت مغتنمی باشد برای شناسایی جامعه‌ی هدف بنیاد در حوزه‌ی اشتغال‌زایی و پیشرفت و آبادانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در ۶ هزار روستای کشور در سال جاری با بیش از ۸۴ هزار شغل توسط بنیاد برکت، تصریح کرد: با توجه به نوع رویکردی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بحث محرومیت‌زدایی دارد و این مهم را با یک مدل و الگوی جامع دنبال می‌کند، چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر می‌تواند شرایطی را فراهم سازد که این مدل از قبل ارزیابی و اجرا شده، به دیگر نهادها و علاقه‌مندان نیز عرضه شود و حتی در بوته‌ی نقد و بررسی کسانی که از مبانی نظری گرفته تا حوزه‌ی اجرایی در این زمینه فعال هستند، قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر وجود یک نگاه سیستمی و شبکه‌ای در این بنیاد در مقوله‌ی ایجاد اشتغال خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پشتیبانی و بازاریابی بنیاد برکت در طول برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، مذاکراتی را با تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی انجام می‌دهند تا بتوانیم کارآفرینان خود را با این پشتیبانان متصل و مرتبط کنیم. از آن‌جا که این نمایشگاه محل حضور و فعالیت صنوف و متخصصان مختلف است، می‌تواند یک نقطه‌ی تلاقی برای کارآفرینان و فعالان عرصه‌ی بازاریابی و صادرات باشد تا زنجیره‌ی اشتغال را کامل کنند.

 مهندس جعفری تأکید کرد: در بنیاد برکت هیچ اشتغالی ایجاد نمی‌شود و منابع به آن تعلق نمی‌گیرد، مگر آن‌که از بازار فروش برای محصول آن شغل اطمینان حاصل شده باشد. با اطمینان خاطر از وجود بازار فروش مناسب است که فرآیند ایجاد یک شغل آغاز می‌شود.

وی درباره‌ی برنامه‌های بنیاد برکت برای فعالیت‌های بیشتر در مناطق روستایی و عشایری گفت: بنیاد برکت در مجموعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دارای برنامه‌های توسعه است که برنامه‌ی سوم آن از نیمه‌ی امسال طراحی و تدوین می‌شود. در چشم‌انداز این برنامه، حضور فعال‌تر بنیاد در عرصه‌ی محرومیت‎‌زدایی در روستاها با رویکرد ایجاد اشتغال مورد تأکید قرار گرفته است. منظور، اشتغالی است که ضمن ایجاد یک معیشت پایدار برای متقاضی، اقتصاد منطقه را هم فعال کند و در مجموع، به رونق اقتصاد روستایی در سطح کشور نیز یاری رساند.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در تشریح اقدامات این بنیاد در مناطق عشایری نیز اظهار داشت: ما در سنوات گذشته اقداماتی را در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی از جمله مدرسه‌سازی، ساخت راه و احداث پل در مناطق عشایرنشین به سرانجام رسانده‌ایم، اما در حوزه‌ی اشتغال‌زایی نیز درصدد اجرای طرح‌های اجتماع‌محور در این مناطق هستیم.

مهندس جعفری از انجام مذاکراتی با سازمان امور عشایر ایران در همین راستا خبر داد و افزود: پیشنهاد اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت را در جامعه‌ی مولد عشایری ارایه کرده‌ایم که با استقبال مواجه شده و منتظریم تا سازمان امور عشایر، مناطقی را به عنوان نقاط هدف اجرای این طرح‌ها معرفی کند و فعالیت‌هایمان را آغاز نماییم. کپی متن خبر برچسب ها: ستاد اجرایی فرمان امام

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح های عمران و آبادانی روستاها در طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرها مشارکتی جدی دارد و عملیات ساخت واحدها با سرعت و رعایت اصول کیفی در حال انجام است.

وی به شرایط مناسب و مطلوب خدمات ارائه شده در مشگین شهر اعم از روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در مشگین شهر فعالیت های خوبی را با همکاری خیرین در ساخت مسکن محرومان شاهد بودیم که ۸۳ واحد تاکنون اجرایی شده و سایر واحدهای احداثی نیز با تلاش مضاعف در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تلاش خیرین مسکن ساز در مناطق مختلف استان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین خوشنام در شهرهای مختلف به ویژه مشگین شهر برای ساخت سرپناه گروه های آسیب پذیر و محروم جامعه ورود پیدا کرده اند که جای دارد از دستگاه های خدمات رسان و حمایتی در تکمیل و تحویل این واحدها قدردانی کنیم.

کیخسروی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن استان اردبیل ۲۴۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی اجرایی کرده و امسال نیز هدفگذاری ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهاست.

وی گفت: در کنار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی نیز در روستاها با برنامه ریزی انجام شده اجرایی می شود و در برخی از مناطق نیز بازنگری این طرح ها شرایط مطلوبی را در فرآیند اجرایی رقم زده است.

مدیرکل بنیاد استان اردبیل تصریح کرد: امسال سهمیه استان اردبیل در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که با پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستائیان با نرخ پائین و اقساط بلندمدت شاهد انگیزه مضاعف در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

کیخسروی تنوع خدمات بنیاد مسکن را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یادآور شد و بیان کرد: همکاری خوبی را با دهیاری ها و نهادهای عمران روستایی شاهدیم و امسال حجم عملیات بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای محروم بالا بوده و انتظار می رود بخش عظیمی از این فعالیت ها در فصل کاری به سرانجام برسد.

وی از حمایت های فرماندار مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: هم در بحث حساب ۱۰۰ امام و هم همراهی خیرین و سایر نهادهای حمایتی و انگیزش مضاعف دهیاران در روستاها اقدامات فرمانداری مشگین شهر مطلوب بوده و قطعا امسال نیز دستاورد آن ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6084374

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند