Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@06:22:43 GMT

افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت نفتی

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۶۰۲

افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت نفتی

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" با تشریح گزارشی از عملکرد مجموعه ۷۱ بندر استان هرمزگان در چهار ماه نخست سال ۹۸، اظهار داشت: از مجموع ۳۴ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۶۳۸ تن کالای جابجا شده در این بنادر، ۲۳ میلیون و ۱۳۵ هزار تن مربوط به کالاهای غیر نفتی با رشد ۷درصدی و ۱۱میلیون و ۱۱۱ هزار تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ۱۱,۴ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی

وی حجم صادرات غیرنفتی از طریق بنادر تجاری این استان را ۱۴ میلیون و ۱۶۴  هزار و ۷۹۴ تن با رشد ۱۱,۴ درصدی اعلام کرد و افزود: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای مردادماه جاری، یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۰۴ تن از این کالاها، با رشد مثبت ۲۵درصدی ترانشیپ و یک میلیون و ۲۸۶ هزار تن نیز ترانزیت شد.

عفیفی پور از کابوتاژ (کران بری) دو میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۸۰ تن با افزایش ۹ درصدی و همچنین واردات سه میلیون و ۱۹۳ هزار و ۴۹۸ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۵درصدی در بنادر این استان خبر داد.

ترانزیت فرآورده نفتی ۶۰درصد افزایش یافت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم صادرات فرآورده های نفتی در بنادر این استان را چهار میلیون و ۱۵۸  هزار و ۲۹۴ تن اعلام کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ۲۴هزار و ۶۲۳ تن، با افزایش چشمگیر ۶۰درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ترانزیت و شش میلیون و ۹۲۸ هزار تن، کابوتاژ شد که در این بخش رشد ۹درصدی به ثبت رسید.

۵۴۱ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد

وی اظهار داشت: در دوره زمانی چهار ماهه نخست سال جاری، ۵۴۱ هزار و ۶۹ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

عفیفی پور در بخش دیگری از اظهاراتش، هرمزگان را پایتخت مسافرت های دریایی ایران توصیف کرد و گفت: از آغاز امسال تا ابتدای مردادماه جاری که یک دوره زمانی چهار ماهه را شامل می شود، ترابری هفت میلیون و ۱۸۹ هزار و ۹۰۱ نفر سفر در بنادر و پایانه های مسافری دریایی این استان به ثبت رسید.

تردد ۲۸ هزار فروند شناور به بنادر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری۲۸ هزار و ۴۲۰ فروند شناور در بنادر این استان خبر داد و گفت: از این رقم، یکهزار و ۸۱۲ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۲۶ هزار و ۶۰۸ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رشد فرآورده های نفتی کشتی وزن هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن منطقه هرمزگان

تین نیوز

علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان از افزایش میزان تخلیه محمولات ترانزیتی در این اداره کل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، نصیری برازنده گفت: با اتمام سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ واگن به تناژ ۶۵۳ هزار و ۶۷۳ تن کالای ترانزیتی به خطوط تخلیه این اداره کل واگذار و عملیات تخلیه صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد واگن و تناژ ۳۵ درصد رشد را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: عملکرد کلی تخلیه محمولات داخلی و ترانزیتی در این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل با تخلیه ۱۴۵ هزار و ۱۶۹ واگن به تناژ ۸ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۷۷۹ تن در تعداد واگن ۸ درصد و در تناژ ۹ درصد رشد داشته است.

نصیری برازنده افزود: عملکرد کلی تخلیه و بارگیری این اداره کل نسبت به مدت مشابه سال قبل با تخلیه و بارگیری بیش از ۲۵۱ هزار و ۵۷۲ واگن به تناژ ۱۵ میلیون ۶۲ هزار و ۶۶۱ تن در تعداد واگن و تناژ ۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن هرمزگان، مدیرکل راه آهن منطقه هرمزگان، بیشترین محمولات بارگیری و تخلیه شده در این مدت را مواد معدنی، کانتینر، بالاست، آهن آلات، کانتینر مس و گوگرد برشمرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افزایش ۵ درصدی مصرف بنزین استان قزوین در نوروز ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • جابه‌جایی ۲ میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • رشد ۳۵ درصدی تخلیه محمولات ترانزیتی در راه آهن منطقه هرمزگان
  • ثبت ترابری ۱۱۵ هزار نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان
  • رشد ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۹۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی