Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، رامین قلمبر دزفولی، مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در جمع اعضای کمیسیون انرژی اتاق تهران به طرح نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی کشور که در قالب ۳۳ بسته کاری تعریف شده هم اشاره کرد و افزود: تاکنون قرارداد ۱۰ طرح با بخش‌خصوصی امضا شده و امضای ۱۰ قرارداد دیگر این طرح نیز در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای این بسته‌های کاری، روزانه حدود ۲۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد ارزش این طرح ها حدود ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار تعیین شده است و همه این پروژه‌ها به پیمانکاران داخلی واگذار خواهد شد. بودجه مورد نیاز اجرای این پروژه‌ها نیز از محل فروش اوراق تامین می‌شود و فرآیند فروش اوراق از پارسال کلید خورده است. ۴۰ درصد وزنی این پروژه‌ها را کالا و تجهیزات دربرمی‌گیرد که از این میزان، حداقل ۷۰ درصد آن تجهیزات و کالای ساخت داخل است.

به گفته این مقام مسوول طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک به طول حدود ۱۰۳۰ کیلومتر درحال اجراست که همه لوله مورد نیاز احداث این خطوط لوله از داخل کشور تامین می‌شود و پمپ‌های مورد نیاز این مسیر نیز از شرکت‌های داخلی تامین خواهد شد. در شرکت ملی نفت ایران ۸۴ قلم کالا احصا شده که نخستین بار فهرست اقلام و سازندگان این ۸۴ قلم کالا به اسناد مناقصه‌های این پروژه‌ها پیوست شده است. در بخش کالایی، به غیر از ۱۰ گروه نخست طرح بومی‌سازی کالاهای کاربردی که قرارداد آن‌ها امضا شده است، با دو بانک داخلی کشور برای گشایش اعتبار اسنادی ریالی توافق شده و به پیمانکاران پروژه‌های یادشده اعتبارات اسنادی (ال‌سی) ریالی داده می‌شود.

قلمبر دزفولی با بیان اینکه طرح های ده‌گانه دوم به‌زودی رونمایی شده و مناقصه‌های آن برگزار خواهد شد، گفت: در پروژه‌های ده‌گانه دوم، هشت گروه احصا شده و موافقت اولیه نیز به دست آمده است.

کد خبر 4697557

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات نفتی حمایت از تولید ملی نفت وزارت نفت ایران قیمت دلار بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام دلار وزارت صنعت معدن و تجارت مالیات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت سکه بهار آزادی جنگ تجاری صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی

دریافت 7 MB کد خبر 6087530

دیگر خبرها

  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • (تصاویر) آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • ارز کالای سلامت محور با کمترین نرخ تامین شود
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود