Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: وقتی برای یک بسته بندی کوچک مواد غذایی براساس قانون باید محیط زیست اظهار نظر کند، چگونه است که برای اجرای پروژه های به این عظمت هیچ استعلامی از این سازمان گرفته نمی شود؟

تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: با توجه به اینکه در جنوب کلان شهر مشهد فضاهای زیستی و اکولوژیکی قرار گرفته اند، هر فعالیت عمرانی در ارتفاعات جنوبی این شهر باید با مطالعه دقیق و حساب شده صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارتفاعات جنوب مشهد به بهبود محیط زیست مشهد کمک می کند. حفظ آنها بسیار مهم است چون این ارتفاعات ارزش بالایی برای ساکنان مشهد دارند. با هر فعالیتی که بدون مطالعه صورت گرفته و با اصول محیط زیستی ناسازگار باشد مخالفت خواهیم کرد.

همتی در خصوص اجرای پروژه کمربند جنوبی مشهد و احداث جاده گردشگری گفت: دراینگونه پروژه ها، باید مطالعات و پیوست های زیست محیطی انجام شود. اما تاکنون هیچ مطالعه ارزیابی محیط زیستی دریافت نکرده ایم. حتی پس از اینکه با توجه به مفاد قانون، به متولیان اعلام شد که باید مطالعات زیست محیطی انجام شده و تحویل این سازمان شود اما با این وجود هیچ گونه مطالعاتی بدست ما نرسیده است.

وی بیان داشت: تازمانی که این مطالعات وجود نداشته باشد و در اختیار این سازمان قرار نگیرد و در کارگروهی که تعریف شده، بررسی و تایید نشود، هیچگونه موافقتی با اجرای آن نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: البته باید در نظر داشت که لحاظ قراردادن مباحث زیست محیطی فقط یک بخش از این ماجراست. این گونه پروژه ها از دیگر زوایا از جمله تاثیر آنها بر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... نیز مورد بررسی قرار می گیرند. لذا باید تمام این موارد مورد ارزیابی قرار گرفته و مشخص شود که تاثیرات مثبت آن بیشتر است یا منفی.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: اما با نگاه صرف از دریچه محیط زیستی، با توجه به اینکه هیچ گزارشی مبنی بر وجود مطالعات زیست محیطی در مورد اجرای این پروژه ها تحویل این سازمان نشده است، با اجرای آن مخالفیم.

وی ابراز داشت: اگر روزی نتایج برآوردها اینگونه باشد که اجرای پروژه الزامی است، نظر محیط زیست آن است که اراضی اطراف این جاده به فضای سبز اختصاص یافته و حتی یک متر مربع از آن هم نباید تغییر کاربری دیگری پیدا کند.

وی تصریح کرد: یکی از نگرانی های محیط زیست این است که اجرای اینگونه پروژه ها در دل ارتفاعات جنوبی مشهد به احتمال زیاد، منجر به ایجاد جزایر مسکونی و شهرک سازی های اقماری خواهد شد و از هدف تعیین شده خارج می گردند.

وی اظهار کرد: جای تاسف است که متولیان امر ابتدا شروع به ساخت پروژه کرده و به اصطلاح کار را زخمی می کنند، سپس به سراغ محیط زیست می آیند. براساس قانون هر فعالیتی که در عرصه های سرزمینی صورت گیرد حتما باید قبل از اجرا از محیط زیست استعلام شود.

وی یادآور شد: وقتی برای یک بسته بندی کوچک مواد غذایی بر اساس قانون باید محیط زیست اظهار نظر کند، چگونه است که برای اجرای پروژه های به این عظمت هیچ استعلامی از این سازمان گرفته نمی شود؟

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمربند جنوبی مشهد مطالعات زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، یوسف یوسفی ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته زمین پاک اظهار کرد: این آمار بسیار بالا است بنابراین «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آئین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده است افزود: امید می‌رود این آئین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و این استان پلاستیک است.

یوسفی ادامه داد: روزانه ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل تفکیک و استفاده در مصارف مختلف به عنوان علوفه دام، کمپوست و...... در منازل است.

وی با بیان اینکه در هفته هوای پاک ۲۰ برنامه اجرا می‌شود گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدف گذاری شده است که از سوم تا ۹ اردیبهشت ماه با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین" برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از جمله این برنامه‌ها است.

یوسفی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید می‌رود با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

کد خبر 745237

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد در حال ساخت است
  • تکمیل مسکن ملی مهرگان دو تا پایان سال 
  • تداوم ساخت ۲۴۴۶ واحد مسکونی در شهرک مهرگان مشهد
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا