Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@08:42:59 GMT

نفت و طلا چند؟۱۳۹۸/۰۵/۳۰

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۷۱۹

نفت و طلا چند؟۱۳۹۸/۰۵/۳۰

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو هستند تا سرنخ هایی احتمالی از کاهش بیشتر نرخ بهره در آمریکا به دست بیاورند، قیمت طلا پس از بازگشت به بالای ۱۵۰۰ دلار در جلسه قبل امروز نسبتا کم نوسان بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1505 دلار و 42 سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت فلز زرد دیروز افت بیش از یک درصدی روز دوشنبه را جبران کرد و بار دیگر به بالای 1500 دلار رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز به رقم 1516 دلار و 20 سنت رسید.

اکنون سرمایه گذاران روی صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو متمرکز شده اند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

سرمایه گذاران همچنین منتظر نشست سالانه بانک مرکزی آمریکا و نشست گروه 7 در اواخر این هفته هستند تا ببینند سیاست گذاران قصد دارند برای تقویت رشد اقتصادی چه اقداماتی را به اجرا بگذارند.

تجار احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در آمریکا در ماه سپتامبر را حدود 94 درصد ارزیابی کرده اند.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با 0.21 درصد افزایش به 1845.17 تن رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از فاصله گرفتن از بالاترین رقم 3 هفته گذشته که در روز دوشنبه به ثبت رسیده بود، امروز نسبتا ثابت بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا روز سه شنبه اعلام کرد حتی اگر اقتصاد آمریکا در کوتاه مدت آسیب ببیند، وی باید در جبهه تجاری با چین مقابله نماید، زیرا پکن ده هاست که در حال فریب واشنگتن است.

قیمت جهانی نفت

در حالی که آمارها نشان می دهد، میزان ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته، قیمت نفت برنت امروز برای اولین بار در طی بیش از یک هفته اخیر به بالای ۶۰ دلار رسید، اما نگرانی ها در مورد رکود اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.
 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 60 دلار و 16 سنت رسید. دیروز نفت برنت افزایشی نیم درصدی را تجربه کرده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 12 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 56 دلار و 25 سنت رسید.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز گزارش داد که میزان ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به 16 اوت با 3.5 میلیون بشکه کاهش به 439.8 میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز کاهش 1.9 میلیون بشکه ای ذخایر را پیش بینی کرده بودند. آمارهای رسمی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفتی امروز منتشر می شود.

استفن اینز، تحلیلگر موسسه وی ام مارکتس در این باره گفت: «با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به پایان فصل سفرهای تابستانی در آمریکا هستیم، آمار میزان ذخایر نفتی این کشور این هفته بیش از هر زمان دیگری مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.»

تنش ها در خاورمیانه همچنان محل تمرکز فعالان بازار است. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز گفت کشورش هر کاری از دستش بر بیاید برای جلوگیری از تحویل نفت نفتکش آزاد شده ایرانی به سوریه انجام خواهد داد. این در حالی است که مقامات ایرانی پیشتر گفته اند مقصد این نفتکش سوریه نیست.

دیگر عامل رشد قیمت نفت انتشار آمارهای رسمی از کاهش صادرات نفت عربستان در ماه ژوئن بوده است./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا بیش از ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید.

نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه آرام‌تر شده و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷۷ کاهش به ۲۳۰۹ دلار و ۳۷ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۹۵ درصدی به ۲۳۲۴ دلار رسیده است.

تهران قصد ندارد پاسخی به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور دهد، بدین ترتیب تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه آرام‌تر شده است.

افزایش شاخص‌های اصلی وال استریت طلا را تحت فشار قرار داده و تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه گذاری ایمن را کاهش داده است.

تنش‌های ژئوپلیتیکی به همراه خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی قیمت این فلز گرانبها را در دوازدهم آوریل به اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت رسانده بود.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود و می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد دورنمای کاهش نرخ بهره آمریکا ارائه دهد.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت روند کاهش تورم در سال جاری میلادی متوقف شده است. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن زمان آغاز کاهش نرخ بهره وجود دارد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل به خرید آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۸۲ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۳۰ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۸۰ درصدی، ۹۱۴ دلار و ۹۹ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت