Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی کردستان می‌گوید: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار، اقدام به صدور این تعداد مجوز و موافقت اصولی شده است.
هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ تخت مسافر در اماکن اقامتی استان وجود دارد که فعالان گردشگری کردستان در ۳۱ هتل، ۲۴ مهمان پذیر و ۲ هتل آپارتمان مشغول خدمت رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده است.

انتهای پیام/ت

شناسایی یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی در کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز‌های کاغذی کسب و کار در قزوین بی اعتبار می شوند

لزگی معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی گفت: قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار به عنوان یک گام مهم در جهت رونق اقتصادی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

وی افزود: تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار بیش از سه سال است که در حال اجراست و بیشتر موارد آن اجرایی شده است. اجرای تبصره ۷ ماده ۱ آن در حال اجراست که مجوز‌های کاغذی قبل باید به الکترونیکی تبدیل شود. با اجرای این فرآیند کلیه خدماتی که ارائه می‌شود با شناسه یکتا انجام خواهد شد و صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها که مجوز‌های کاغذی دارند هرچه زودتر باید اقدام کنند.

لزگی گفت: در استان قزوین بیش از ۴۲ هزار مجوز داریم که حدود پنج هزار یعنی ۱۳ درصد تبدیل به الکترونیکی شده است در حالیکه در کل کشور این میانگین ۱۱ درصد است. با نهاد‌های مختلف در حال برگزاری جلسات و مکاتبات هستیم تا اطلاع رسانی به حوزه‌های مربوطه انجام شود. تا امروز در رتبه نهم جایگاه کشوری قرار گرفتیم.

وی اظهار کرد: این روند با مقاومت‌هایی از سوی دستگاه‌های مختلف مواجه است در حالیکه فرایند‌های اضافی حذف شده و هزینه‌ها و زمان صدور مجوز کاملا مشخص است. سیستمی هم برای رسیدگی به شکایات اندیشیده شده است. در حوزه سرمایه گذاری تسهیل صورت گرفته باعث روان شدن مجوز‌ها شده است بطوریکه شش و نیم برابر سال گذشته مجوز مصوب در حوزه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۴۷ میلیون دلار بوده است.

لزگی افزود: سال گذشته بیش از ۴۳ درخواست مجوز داشتیم که بیش از ۲۸ هزار مجوز صادر شده است که همه اینها به رشد تولید و افزایش کیفیت تولید و خدمات منجر می‌شود.

معاون اقتصادی سازمان امور اقتصاد و دارایی عنوان کرد: امسال هم باتوجه به نامگذاری بنام جهش تولید با مشارکت مردم این تسهیل مجوز‌ها به آن کمک خواهد کرد. با الکترونیکی شدن مجوز‌ها یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود که افراد مختلف می‌توانند از آن بهره برداری کنند و در خصوص راه اندازی کسب و کار مفید باشد.

وی گفت: زیرساخت‌های این روند به طور کامل انجام شده است و حدود ۹۰ درصد مجوز‌ها از طریق این درگاه ارائه می‌شود. در گذشته زمان صدور مجوز‌ها در نظر گرفته نمی‌شد در حالیکه با این فرآیند کاملا زمان لازم در درگاه مشخص شده است. متقاضیان می‌توانند نسبت به روند و فرآیند صدور مجوز خود شکایت ثبت کنند و در دستگاه قضا بررسی می‌شود.

لزگی یادآور شد: افزایش درخواست‌ها در روند صدور مجوز‌ها خلل و تاخیری ایجاد نمی‌کند. در خصوص کاهش نرخ بیکاری هم استان قزوین در رتبه اول قرار دارد. بیشترین مجوز مربوط به کسب و کار‌های خانگی بخصوص خیاطی لباس که بیش از سه هزار و ششصد درخواست بوده و سه هزار و پانصد مجوز صادر شده است. قالیبافی هم در رتبه دوم قرار دارد. بهترین عملکرد هم مربوط به اتاق اصناف و سپس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و پس از آن میراث فرهنگی بوده است. نظام پزشکی هم ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره زالوی طبی
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • صدور ۳هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • صدور بیش از ۳۰ هزار مجوز کسب و کار در استان یزد
  • سه دستگاه هنوز به درگاه ملی مجوز‌ها متصل نشده‌اند
  • صدور مجوز خانه مسافرها تاییدمحور شد
  • صدور مجوز خانه مسافر‌ها تأییدمحور شد
  • ضرورت اصلاح روند صدور مجوز‌های ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی
  • مجوز‌های کاغذی کسب و کار در قزوین بی اعتبار می شوند