Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه به‌زودی 8.5 کیلومتر از بخش شرقی خط 7 متروی تهران به‌طور رسمی افتتاح می‌شود، گفت: تعداد ایستگاه‌های این خط با احتساب دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه که همزمان با شب عید غدیر خم بهره‌برداری غیررسمی شد و همچنین مجموعه 6 ایستگاهی که طی شش ماه دوم سال در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد به 16 ایستگاه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش تین نیوز به نقل از  روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاه‌های مهدیه تا بسیج)، گفت: این آمادگی را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط هفت مترو وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط 6 و 7 متروی تهران است، بیان داشت: بخش میانی و شمالی خط هفت را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با 8 ایستگاه افتتاح کردیم، که تعداد این ایستگاه‌ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌های بهره‌برداری شده طی ماه‌های آینده در سال 98 به 16 ایستگاه خواهد رسید و همچنین 6 ایستگاه باقیمانده در برنامه سال 99 بوده که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط 7؛ شاهد 22 ایستگاه با 27 کلیومتر تونل در این خط خواهیم بود.

وی در ادامه در خصوص خط 6 متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط 6 مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، افزود: این ایستگاه با خط یک و دو تقاطع دارد و نقطه پرترددی در تهران محسوب می‌شود .

امام با اشاره به اینکه 9 کیلومتر جنوبی خط 6 (حدفاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا) در 18فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور، به بهره‌برداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه 2 تا ایستگاه ستاری در منطقه 5 است .

وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط 6 و 7، گفت: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز 7 هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)ادامه داد: در سال 96 هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود 250 میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم از 550 میلیارد تومان فراتر رفته و رقم آن برای سال آینده قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است اینگونه گفته شود که با توجه به اینکه بخش بسیاری از مصالح ساختمانی در بخش تاسیساتی مترو از داخل کشور تامین می‌شود لذا نباید قیمت افزایش یابد، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که در شرایط فعلی اقتصادی قیمت تولیدات داخلی نیز افرایش داشته است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو تهران خط 7 مترو تهران علی امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار دارد و هوا در وضع قابل قبول و سالم است. در ۲۴ ساعت گذشته هم شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۷۸ قرار داشت و هوا در وضع قابل قبول و سالم بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ۱۱ ایستگاه در وضع قابل قبول (زرد)، دو ایستگاه شهرداری‌های مناطق ۱۱ و ۱۵ در وضعت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) و دو ایستگاه پارک سلامت منطقه ۱۷ و فرمانداری شهرری منطقه ۲۰ در وضع ناسالم برای همه (قرمز) قرار دارند.

همچنین در ۶ ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳، شهرداری منطقه ۲، دانشگاه شهید بهشتی در منطقه یک، دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴، ژئوفیزیک در منطقه ۶ و میدان امام خمینی در منطقه ۱۲ وضع پاک (سبز) ثبت شده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ با ثبت عدد شاخص ۱۵۷ و وضع ناسالم برای همه (قرمز)، آلوده‌ترین نقطه و ایستگاه شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۲۱ و قرار گرفتن در وضع پاک، بهترین شرایط را در شهر تهران دارند.

در تهران از ابتدای امسال تاکنون ۵ روز هوای پاک و ۲۹ روز قابل قبول ثبت شده است؛ این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با سال گذشته ۶ روز هوای پاک، ۲۷ روز هوای قابل قبول و یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را گذرانده بودند.

بر اساس جدول رنگ‌بندی شرکت کنترل کیفیت هوا، ایستگاه‌های سبزرنگ شرایط "پاک"، زردرنگ شرایط "قابل قبول"، نارنجی‌رنگ شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس"، قرمزرنگ شرایط "ناسالم" و بنفش‌رنگ شرایط "بسیار ناسالم" را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • پیگیری مهم‌ترین خواسته تهرانی ها | آن ۷۹۲ واگن چینی کی به متروی تهران می رسد؟
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • ثبت هوای پاک در ۶ منطقه تهران