Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@12:38:33 GMT

شب‌های فرهنگی ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۹۰۸

شب‌های فرهنگی ایران و ترکمنستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، نخستین برنامه فرهنگی مشترک هنرمندان ایرانی و ترکمنستانی با عنوان «شب‌های مشترک فرهنگی ایران در ترکمنستان» از فردا پنجشنبه (31 مرداد ماه) به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری در شهر بجنورد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس هیئت 20 نفره‌ای از هنرمندان فعال در حوزه صنایع سنتی و همچنین حرکات آیینی کشور جمهوری ترکمنستان به دعوت رایزنی فرهنگی کشورمان در عشق‌آباد، در این برنامه شرکت خواهند داشت.

در این رویداد فرهنگی که با هدف افزایش سطح تعاملات فرهنگی دو کشور همسایه برگزار می‌شود، هنرمندان در مدت دو شب با دایر کردن غرفه‌های ویژه نمایش صنایع دستی، در محل مرکز سیاحتی «بش‌قارداش» بجنورد به ارائه آثار می‌پردازند.

پس از برگزاری نخستین نوروزگاه مشترک فرهنگی ایران و ترکمنستان در باجگیران، شب‌های مشترک فرهنگی دو کشور اقدام تازه‌ای از سوی مسئولین فرهنگی کشورمان است که با هدف افزایش ارتباطات فرهنگی دو ملت ایران و ترکمنستان را برگزار خواهد شد.

کد خبر 4697875 علیرضا جباری دارستانی

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکمنستان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات ادبیات جهان گردشگری رایزنی فرهنگی نقد کتاب معرفی کتاب بازار نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی معرفی نشریات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد آزادگان جنگ تحمیلی عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • دومین پیروزی دختران فوتبالیست ایران مقابل ترکمنستان
  • پیروزی پرگل تیم فوتبال جوانان دختر ایران برابر ترکمنستان