Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:33:08 GMT

پیشرفت 94 درصدی بیمارستان 320 تختخوابی زاهدان

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۵۹۸۶

پیشرفت 94 درصدی بیمارستان 320 تختخوابی زاهدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیمارستان 320 تختخوابی جدید زاهدان در حال حاضر 94 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شرکت پیمانکار ملزم است تا پایان امسال این بیمارستان را به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تحویل دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد هاشمی شهری در جلسه هیات امنای این دانشگاه به پایان رساندن طرح های عمرانی نیمه تمام را یکی از راهبردهای ویژه مدیریتی این دانشگاه در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این مدت عملیات اجرائی حدود 100 طرح و پروژه نیمه تمام بزرگ و متوسط به پایان رسیده و این طرح های عمرانی به زیر ساخت های فیزیکی و تجهیزاتی حوزه بهداشت و درمان اضافه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تسریع در به سرانجام رساندن این طرح ها مصداق بارز مدیریت منابع برای ارتقاء بهره وری و افزایش دسترسی مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه گفت: با توجه به وضعیت فعلی اعتباری نظام سلامت استمرار فعالیت های عمرانی چند ماهی متوقف خواهد شد.

وی در عین حال اتمام بیمارستان 320 تختخوابی در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع)  و اتاق عمل جدید بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) را از این امر مستثنی دانست و گفت: حوزه معاونت توسعه و دفتر فنی دانشگاه موظفند تا تکمیل این دو طرح نیمه تمام و پی گیری ساخت و تکمیل بیمارستان جدید سراوان را با جدیّت ادامه دهند.

دکتر هاشمی شهری با تاکید مجدد بر ضرورت صرفه جوئی در هزینه ها و حذف فعالیت های غیرضروری، تامین اقدام داروئی و تجهیزات پزشکی موردنیاز بیماران، تجهیزات و اقلام مورد نیاز دانشجویان و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را از اولویت های اعتباری دانشگاه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین با اشاره به اقدامات گسترده ای که از 2 سال قبل برای راه اندازی بخش کاشت حلزون در زاهدان آغاز شده است گفت: مرجع رسمی برای راه اندازی بخش فوق تخصصی  کاشت حلزون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ماموریت دارد تا با توجه به دستورالعمل ها و سیاست های وزارت بهداشت و با لحاظ نیاز مردم استان سیستان و بلوچستان و منطقه جنوب شرق کشور در این خصوص اقدام نماید.

هاشمی با اشاره به ظرفیت های انسانی و تخصصی دانشگاه و اقداماتی که برای تامین زیرساخت های فیزیکی و تجهیزات مورد نیاز این بخش فوق تخصصی انجام شده است گفت: با توجه به نظریات هیئت بورد تخصصی گوش و حلق و بینی کشور که مرجع قانونی و علمی در زمینه توسعه بخش های کاشت حلزون در کشور است و با توجه به آخرین تصمیمات وزارت متبوع، راه اندازی بخش کاشت حلزون در زاهدان با مشارکت و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام خواهد شد.

تشکیل هر چه سریعتر دبیرخانه فن بازار ملی سلامت ، ساماندهی و رفع مشکلات فعلی اینترنت در خوابگاه های دانشجویی، برآورد و پیگیری تامین نیازهای تخصصی و فوق تخصصی موردنیاز برای فعالیت در بیمارستان های آموزشی و غیر آموزشی توسط حوزه های معاونت آموزشی و درمان، پایش نظارت و ارزشیابی عملکرد مجموعه مدیران و کارشناسانی که با مشتریان خارج سازمانی دانشگاه ارتباط دارند و استقرار نظام تقدیر از همکارانی که در انجام وظایف محوله کوشا و فعال هستند از دیگر مواردی بود که در سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر سید محمد هاشمی شهری در بخش دیگری از سخنان خود از خدمات و اقدامات ارزنده کارکنان حوزه های بهداشت، درمان، بیمارستان های تابعه، مراکز بهداشت، روابط عمومی و سایر واحدهای مرتبط با پیشگیری از تب کریمه کنگو (CCHF )گفت: مجموعه  اقدامات مراقبتی و آموزشی که توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفته است منطبق بر اصول علمی و مورد تائید وزارت بهداشت و سایر نهاد های بهداشتی کشوری و بین المللی است .

وی افزود: متاسفانه از 4 نفر از افرادی که در سالجاری به دلیل تب کریمه کنگو جان خود را از دست داده اند 2 نفر خانم هستند و همه کسانی که به نوعی در موضوع پرورش، انتقال، تجارت و ذبح و فراوری گوشت قرمز دخالت دارند باید با احساس مسئولیت انسانی و قانونی،  فرایندهای ورود، نگهداری و فروش دام را شکلی ساماندهی کنند که همین تعداد  تلفات انسانی را نیز نداشته باشیم.
 

استمرار پرونده الکترونیک سلامت ونظام ارجاع موجب کاهش هزینه های سلامت خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین در ادامه گفت: برنامه نظام ارجاع در بستر پرونده الکترونیک بیماران، تحول بزرگی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می رود که کشورهای پیشرفته از سال های قبل آن را اجرایی کرده اند  و زمینه ساز کاهش هزینه های سلامت است.

هاشمی شهری خاطرنشان کرد: با انجام فرایند نظام ارجاع و مدیریت درمان و اجرای راهنماهای بالینی، هزینه ها نیز کنترل خواهد شد و تقاضاهای القایی از بین خواهد رفت.
وی ادامه داد: کاهش هزینه ها و صرفه جویی های صورت گرفته بر اساس چارچوب صرفه جویی‌های  مالی از ابتدای سال 98 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرایی گردیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: در چند سال اخیر با توسعه خدمات  و تجهیزات سلامت در مراکز خدمات سلامت در حاشیه شهرها  شاهد افزایش رضایتمندی مردم هستیم و در صدد هستیم تا خدمات سلامت را در این مراکز با رعایت اصل عدالت محوری به میزان 90 درصد افزایش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت حیدری زاده ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت و تلاش از جهادگران این عرصه، خاطرنشان کرد: در طی شش ماه گذشته توانستیم اعتبارات خوبی برای حوزه سلامت استان جذب کنیم که نتیجه آن ورود تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی استان است و امیدواریم در آینده نزدیک این روند ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پویش‌های مختلف سلامت در استان، افزود: پویش ملی سلامت جهت سنجش فشار و قندخون با پوشش ۹۲ درصدی افراد بالای ۱۸ سال، پویش ملی تغذیه سالم در خصوص کاهش استفاده از نمک و همچنین افزایش استفاده از شیر و فرآورده‌های آن در سفره مردم، پویش استانی سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته ملی سلامت، پویش خداپسندانه نذر خون و پویش نسخه حضور و دعوت از کادر بهداشت و درمان استان به حضور حداکثری در انتخابات سال گذشته از مهمترین این پویش‌ها هستند.

وی با اشاره به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی، اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت وزیر بهداشت و استاندار ایلام ۵۰ میلیارد تومان به تکمیل و تجهیز این بیمارستان اختصاص یافت.

حیدری‌زاده ادامه داد: اولین مرکز تخصصی جراحی اطفال نیز با حضور متخصصین موسسه خیریه محکم در بیمارستان رازی ایلام افتتاح شد که خوشبختانه مورد استقبال مردم عزیز استان قرار گرفته است و همه روزه به ویزیت، جراحی و درمان افراد دارای ناهنجاری‌های مادرزادی می‌پردازند.

کد خبر 6086569

دیگر خبرها

  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید