Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- رییس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان گفت : به مناسبت عید غدیر پلیس شرایط ویژه ای برای ترخیص خودروهای توقیفی فراهم کرده است .

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازپلیس گیلان ،سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به عیدی راهور به مالکین خودروی توقیفی، گفت: پلیس راهور به مناسبت عید غدیر برای ترخیص خودروها شرایط ویژه ای را فراهم کرده، مالکین خودرو می توانند در ایام پیشرو به ستادهای ترخیص مراجعه کنند و به سبب طرحهای تخفیفی با پرداخت اقساط ۱۲ ماهه خلافی ها ،خودرو را از پارکینگ خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ محمدی  اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون متاسفانه در تصادفات منجربه فوت در حوزه شهری ۲۰ درصد افزایش یافته است که یکی از دلایل این افزایش حوزه های شهری  است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان افزود: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ درصد کاهش تلفات در تصادفات موتور و همچنین ۱۶ درصد افزایش فوتی ها در تصادفات عابرین پیاده داشتیم که در این راستا طرح عابرین پیاده را با هدف آموزش و فرهنگسازی عابرین پیاده در استان اجرا کردیم.

وی گفت: یکی از علت افزایش فوتی ها در تصادفات عابرین پیاده، عجله و شتاب عابرین و ورود ناگهانی آنان به مسیر خودروهاست و بیشتر آمار فوت عابرین پیاده مربوط به شهرهای فومن و انزلی و کمترین هم مربوط به شهرهای رشت و تالش است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در مدت مذکور ۲۲ درصد افزایش برخورد با تخلفات حادثه ساز داشتیم، تصریح کرد: برای حذف قبوض کاغذی، ۸۰ درصد همکاران ما به گوشی های هوشمند مجهز شده اند که به سرعت استعلام خلافی، گزارش تخلف و جریمه انجام می گیرد و  تخلفها هم از طریق پیامک برای مالک خودرو ارسال می شود، بنابراین نیاز است مالکین خودروها با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ شماره همراه فعال خود را در سامانه ناجا ثبت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی گیلان با اشاره به اینکه در هوشمندسازی معابر و چراغ ها و دوربین های ثبت تخلف با مشکلاتی مواجه هستیم ، ادامه داد: در حال حاضر ۳۹ دوربین در سطح استان داریم که ۳۲ دوربین نظارتی و ۷ دوربین ثبت تخلف است که فقط ۳ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر رشت فعال هستند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان راهنمایی رانندگی استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403

  به گزارش پارس نیوز ، جریمه رانندگی در سال 1403 با افزایش 5 برابری نسبت به سال گذشته مواجه شده است. به گفته پلیس راهور دلیل افزایش شدید جریمه رانندگی ، جلوگیری از کاهش میزان حوادث جاده ای است. در این بین پرداخت جریمه رانندگی تا مهلت تعیین شده می تواند از دو برگی شدن آن جلوگیری کند. در این رابطه امکان پرداخت مستقیم جرائم رانندگی از طریق "پلیس من" فراهم شد.

 رییس پلیس راهور فراجا گفت: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است.

سردار سید تیمور حسینی، در خصوص افزایش جرایم رانندگی، اظهار داشت: حدود یک ماه از تصویب قانون افزایش جرایم راهنمایی‌رانندگی گذشته، اما هنوز این قانون برای اجرا به پلیس راهور ابلاغ نشده است.

وی افزود: قرار است اصلاحاتی در برخی از بندهای این مصوبه جدید انجام شود و امیدواریم به زودی این قانون ابلاغ شود.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از تخلف و جرم، مجازات است، و در تمامی مکاتب حقوقی دنیا این موضوع پذیرفته شده که باید هزینه جرم بالا باشد تا موجب بازدارندگی شود و امیدواریم تا ۱۰ الی ۱۵ روز مشخص شود.

منبع : ترفند باز

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده