Web Analytics Made Easy - Statcounter

الیکا هدایت در مجموعه «نان و سیرک» با پرداختن و بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک و باستانی هنر در کنار بخش مدرن و معاصر، مخاطب را به چالش می کشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نمایشگاه «نان و سیرک» با نمایش آثار نقاشی «الیکا هدایت» از 25 مرداد تا 22 شهریور در گالری دستان 2 برپاست.  

 

آرش توکلی درباره نمایشگاه «نان و سیرک» می گوید: الیکا هدایت، رویکرد خاص خودش رو در استفاده از ادبیات و تاریخ هنر برای خلق مجموعه‌های مطلوب خودش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرداختن و بکارگیری همزمان عناصر کلاسیک و باستانی هنر در کنار بخش مدرن و معاصر ترفند او برای به چالش کشیدن مخاطب آثار این هنرمند است، در نمایشگاه نان و سیرک هم هدایت روند خلق آثار خودش رو تغییر آنچنانی نداده و البته که این رویکرد بخصوص هنوز جذابیت خودش رو برای اهالی هنر خواهد داشت.

 

«الیکا هدایت»  دانش‌آموخته‌ی دانشسرای عالی ملّی هنرهای زیبای پاریس، استودیو آنت مساژه و نیز «لا فرنوا»، استودیو ملی هنرهای معاصر است. هدایت با به کار بردن مدیوم‌های گوناگونی چون طراحی، مستندسازی، چیدمان و پرفورمنس، جهانی خیالی آفریده است؛ بازتاب نظام مسلطی که در جست‌وجوی آرمان شهر و مسحور تجدد، فناوری و انواع رسانه است. این نظام ایدئولوژیک در آثارش چنان تغییر شکل و اعوجاج یافته که دیگر قابل تشخیص نیست. بنابراین، او تا جایی در مسیر یافتن این آرمان شهر پیش می‌رود که به آشوب و گروتسک می‌رسد: به یک ویرانشهر واقعی. طراحی‌هایش سرشارند از تناقض‌نمایی و حاکی از اعتراض به نظم مستقر. آثار او اغراق‌آمیز به نظر می‌رسند و نشان از التقاطی دارند که در تمام اعصار، مورد ستایش و انتقاد قرار گرفته است.

 

نمایشگاه آثار الیکا هدایت تا 22 شهریور در گالری دستان+2 برپاست. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره 8 طبقه 2 مراجعه کنند.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد جشن عید غدیر خم حجت الاسلام محسنی اژه ای بیرجند خبرگزاری شبستان غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد

نمایشگاه بناهای تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بناهای تاریخی در عمارت مسعودیه افتتاح شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ابراهیمی قائم مقام صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی یا قدردانی از خانه هنر دل‌افکن در برگزاری این نمایشگاه، نقش هنرمندان را در راستای معرفی بناهای ارزشمند تاریخی موثر دانست.

او افزود: صندوق توسعه و احیا همواره تلاش خود را بر احیا و نگهداشت آثار تاریخی گذاشته است و این مهم در سال جاری نیز با جدیت ادامه می‌یابد‌.

مریم دل‌افکن مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز با قدردانی از حمایت‌های صندوق توسعه و احیا در برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه آثار بناهای تاریخی ایران حدود 50  هنرمند آثار خود را در رشته‌های مختلف هنری از جمله مجسمه‌سازی، صنایع دستی، دیجیتال آرت، نقاشی خط، نقاشی با مداد رنگی، رنگ روغن، آبرنگ و پاستل با موضوع بناهای تاریخی به نمایش گذاشته‌اند. 

چهره برگزیده هنر انقلاب در سال 1402 معرفی شد

او افزود: علاقه‌مندان به هنر  می‌توانند امروز پنج شنبه 30 فروردین و فردا جمعه از ساعت 11 تا 17 با مراجعه به مجموعه تاریخی مسعودیه واقع در میدان بهارستان از آثار هنرهای به نمایش گذاشته شده بازدید کنند.  

دل‌افکن برپایی این نمایشگاه را پلی برای ارتباط بین گذشته و حال، تاریخ وهنر و فرهنگ غنی کشورمان دانست و گفت: رویکرد اصلی ما، معرفی بناهای تاریخی و کمک به بازسازی این بناها و کاروانسراها و ثبت بیشتر بناهای مذکور است.

دل‌افکن با اشاره به اینکه کارهای تحقیقاتی، نوشتاری و هنری نمایشگاه حدود دو ماه به طول انجامید، گفت: هنرمندان تا 20 فروردین برای ارائه آثار خود مهلت داشتند و از میان تعداد زیادی آثار، بهترین تابلوها را برگزیدیم. در کنار نمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم برگزار می‌شود.

ویدا کوشا پژوهشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت هنر اظهار داشت: هنر می‌آید که مرهم زخم‌ها باشد و تاثیر آن نیز در جامعه در برخی مواقع بیش از آن است که تصور می‌کنیم.

او با بیان اینکه اگر هنرمند تاریخ را نداند نمی‌تواند اثر فاخری را تولید کند بیان کرد:  اگر عقبه هنری و تاریخی را نسل به نسل منتقل کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

این فعال فرهنگی و اجتماعی گفت: بن‌مایه هر هنرمند یک مسئولیت اجتماعی است که خلق زیبایی کند و طوری این زیبایی را خلق کند که حس خوب منتقل شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا دوم اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • ◄ اجلاس اکو همزمان با نمایشگاه ریلی/ نمایشگاه یازدهم کلید خورد
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر