Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکل های اقتصادی بخش خصوصی را محل تجمیع نخبگان حوزه اقتصاد توصیف کرد و فعالسازی ظرفیت های بالقوه تشکل های بخش خصوصی در دوره تحریم را یک ضرورت دانست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شاتا، صادق نجفی اظهار داشت: تشکل های اقتصادی بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جزو با سابقه ترین تشکل ها و نماینده افراد زبده عرصه های مختلف تجاری، معدنی و صنعتی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توجه به قابلیت های اجرایی و مشورتی این تشکل ها برای برون رفت از بسیاری از مشکلات چاره ساز بوده و این مجموعه ها می توانند علاوه بر بازوی مشورتی در حوزه اجرا نیز کمک شایان توجهی به بخش دولتی کنند.

نجفی افزود: تفویض اختیارات بخش دولتی به تشکل های بخش خصوصی همواره نتیجه بخش بوده و می توان در سایه اعمال دقیق وظایف نظارتی دولت، از توان بالای این مجموعه ها در انسجام بخشیدن به شکل خدمات قابل ارائه به مردم هم تسهیل قابل ملاحظه ای ایجاد کرد.

دستیار ویژه وزیر صمت تاکید کرد: رویکرد کنونی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اصل تفویض اختیارات و حمایت از عملکرد تشکل ها و انجمن های تخصصی استوار شده است.

وی ادامه داد: با تاکید شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیرو جلسات کارشناسی مکرر در سطح وزارتخانه انتقال برخی اختیارات در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته است.

نجفی خاطر نشان کرد: در این خصوص ماموریتی برای معاونت طرح و برنامه وزارت صمت تعیین شده است که بر مبنای ظرفیت های تخصصی تشکل ها و انجمن ها امور قابل تفویض با آنها واگذار شود.

این مسئول تاکید کرد: البته هم در نحوه واگذاری و هم در مرحله مسئولیت پذیری و پاسخگویی الزامات قانونی و نظارت های دقیق بر نحوه عملکرد تشکل ها هم مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط کنونی کشور فعالسازی همه ظرفیت ها برای عبور از مشکلات تحریم یک ضرورت بوده و خوشبختانه تشکل های اقتصادی بخش خصوصی در سایه ۴۰ سال تجربه انواع محدودیت و ممنوعیت های خارجی، راهکارهای خوبی هم برای گذار از شرایط تحمیلی موجود می دانند که حتما باید این فرصت ها و تجربیات بکار بسته شوند.

نجفی در پایان تصریح کرد: امروز دیگر امکان فرصت سوزی وجود ندارد و باید بدور از هر گونه شعار زدگی، در عمل باید توان و قدرت هر دو بخش خصوصی و دولتی را کنار هم تجمیع کنیم و با هم افزایی، همکاری و همراهی بیشتر تا حد ممکن مشکلات اقتصادی کشور را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحریم تشکل های اقتصادی بخش خصوصی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • ایجاد بیش از ۶ هزار شغل در بخش صمت در کردستان