Web Analytics Made Easy - Statcounter

اشکانی پور از تشدید نظارت بر وسایل شهربازی‌ها و لزوم استفاده از استانداردها در مجتمع‌های رفاهی و خدماتی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «داریوش اشکانی‌پور» امروز(شنبه،۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران با تاکید بر نهادینه کردن حقوق شهروندی در جامعه، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم را از اولویت‌های سازمان استاندارد اعلام کرد و گفت: رسانه یکی از مهمترین بازوان کمکی سازمان‌های نظارتی و عاملی تاثیرگذار در احقاق حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل استاندارد گیلان ادامه داد: مردم باید با آگاهی کامل نسبت به حقوق شهروندی، مطالبه‌گر باشند چراکه همین مطالبه‌گری موجب احساس مسئولیت بیشتر مدیران شده و شرایط را برای آنان سخت‌تر می‌کند.

 

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در ارتقا دانش و آگاهی مردم تصریح کرد: متاسفانه با مشکلات بسیاری در حوزه کنترل کیفیت واحدهای تولیدی مواجه هستیم که برخی واحدهای تولیدی به نوعی با آن مدارا کرده و برخی هم از این شرایط سواستفاده می‌کنند.

 

اشکانی‌پور کیفیت محصول و سلامت جامعه را اصل اساسی نظارت‌های سازمان استاندارد اعلام و اظهارداشت: بسیاری از تولیدکنندگان(نه به معنای واقعی) که حتی با جان انسان‌ها سر و کار دارند به منافع مادی توجه می‌کنند تا سلامت جامعه که با این افراد برخورد و از فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به نظارت‌های بازار در قالب طرح‌های مختلف اذعان کرد: با عملیاتی شدن سامانه یکپارچه «سینا » مکان تولید محصولات مهم نیست و در صورت مشاهده تخلف و محصول بی‌کیفیت می‌توان  از واحد تولیدی شکایت کرده تا محصولاتش مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

 

اشکانی پور از تقویت واحد رسیدگی به شکایت در استاندارد گیلان خبر داد و گفت:‌ استانداردسازی خدمات اجباری است و فقط به تولید محصول مربوط نمی‌شود و همه حوزه‌های خدمات را شامل می‌شود.

 

وی با اشاره به آغاز استانداردسازی شهربازی‌ها و مجتمع‌های تفریحی، رفاهی به منظور ایمن‌سازی افزود: نظارت بر آسانسورهای عمومی نیز این هفته عملیاتی می‌شود.

 

اشکانی‌پور از شهروندان خواست هنگام خرید حتما به علامت استاندارد کالا‌ها توجه کنند و در صورت مشاهده کالا‌های فاقد این علامت، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۵۱۷ اداره‌کل استاندارد جهت بررسی و پیگیری اعلام کنند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره طنین مسجد سومین جشنواره طنین مسجد بیرجند گلپایگان نماز جمعه اردبیل مجتمع های خدماتی رفاهی فرهنگ شهروندی استاندارد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ سرپرست اداره کل استاندارد اصفهان ،۲۴ پرونده واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و بدون انطباق کاربردی و بحرانی را از پرونده های رسیدگی شده در این کمیسیون برشمرد.

مهدی هادی افزود: در این کمیسیون  به ۴ پرونده صنایع غذایی، ۹پرونده مصنوعات طلا، ۴ پرونده مکانیک فلزشناسی، یک پرونده لوله و اتصالات، یک پرونده بسته بندی و سلولزی، ۵ پرونده ساختمانی  و متخلفان براساس بند ۱۰ شیوه نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، تذکر و اخذ تعهد کتبی، معدوم کردن محصولات معیوب با نظارت کارشناس استاندارد و ارجاع به مرجع قضایی و همچنین جزای نقدی از ۱۰۰میلیون ریال تا ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شدند.

دبیر شورای استاندارد استان،مجموع جزای نقدی واحدهای تولیدی را شش میلیارد و پنجاه میلیون ریال بیان کردو گفت: از این میزان جریمه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن به مدت شش ماه تعلیق شد.

براساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کمیسیون ماده ۴۲ حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می کند.

دیگر خبرها

  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • ۲۴ واحد متخلف در اصفهان ۶ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه شش میلیاردی ۲۳واحد متخلف استان در سال ۱۴۰۳