Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:12:01 GMT

بیماری قلبی را با هوش مصنوعی تشخیص دهید

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۶۵۱۷

بیماری قلبی را با هوش مصنوعی تشخیص دهید

محققان سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده اند که در ۱۰ ثانیه بیماری فیبریلاسیون دهلیزی قلب را ردیابی می کند.

طبق تحقیقی جدید هوش مصنوعی می تواند فقط در ۱۰ ثانیه نوع خطرناکی از آریتمی قلبی را شناسایی کند.

محققان «مایو کلینیک» معتقدند حتی اگر قلب طی آزمایش الکتروکاردیوگرام(EKG) نرمال بتپد، هوش مصنوعی می تواند نوع  فیبریلاسیون دهلیزی را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 محققان معتقدند این فناوری سرعت و دقت تشخیص بیماری را افزایش می دهد بنابراین پزشکان می توانند بهترین درمان را برای بیمار انتخاب کنند.

 به گفته آنها حتی می توان در آینده این سیستم هوش مصنوعی را در موبایل و ساعت هوشمند نصب کرد به این ترتیب فناوری برای اقشار مردم قابل دسترس تر خواهد بود.

به طور معمول قلب هنگام تپش منقبض و آزاد می شود و به این ترتیب خون به اندام های دیگر پمپاژ می شود.

 اما در بدن بیمار مبتلا به AFib یا فیبریلاسیون دهلیزی بطن های بالایی قلب بدون هماهنگی با بطن های پایینی این عضو می تپند و در نتیجه ماهیچه قلب ضعیف می شود.

 در این وضعیت ممکن است لخته خون ایجاد شود و در برخی نمونه ها نیز فرد دچار خستگی و تنگی نفس می شود.

 در این تحقیق محققان با استفاده از ۶۵۰ هزار EKG به این سیستم هوش مصنوعی آموزش دادند تا فیبریلاسیون دهلیزی را شناسایی کند.

این اطلاعات متعلق به ۱۸۱ هزار بیمار مایوکلینیک از ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۷ بود.

سیستم با مقایس EKG  افراد سالم با بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی توانست تمایزهای نامحسوسی را رصد کند که حتی پزشکان ماهر نیز گاه قادر به مشاهده آنها نیستند.

محققان سیستم هوش مصنوعی را روی بیش از ۳۶ هزار بیمار آزمایش کردند که ۱۰ درصد از آنها مبتلا به این بیماری شناسایی شدند. دقت هوش مصنوعی برای رصد این بیماری در یک تست ۷۹ درصد است./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می‌تواند جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره‌های‌شان پیش‌بینی کند که البته مباحثی را درباره تهدید حریم خصوصی به میان آورده است.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران پس از مطالعه‌ای که نشان داد هوش مصنوعی می‌تواند در پیش‌بینی جهت‌گیری سیاسی افراد بر اساس تصاویر چهره‌های بدون حالت و بی احساس آنها موفق باشد، هشدار می‌دهند که فناوری‌های تشخیص چهره «تهدیدکننده‌تر از آنچه قبلاً تصور می‌شد» هستند و «چالش‌های جدی برای حفظ حریم خصوصی» ایجاد می‌کنند،

به نقل از نیویورک پست، مطالعه‌ای که به تازگی در مجله American Psychologist  منتشر شده است، می‌گوید که توانایی الگوریتم هوش مصنوعی برای حدس زدن دقیق دیدگاه‌های سیاسی یک فرد خیره کننده است.

مایال کوزینسکی نویسنده اصلی این مطالعه گفت که ۵۹۱ شرکت‌کننده یک پرسشنامه درباره گرایش سیاسی را قبل از اینکه هوش مصنوعی گرایش سیاسی آنها را از چهره‌شان توصیف کند، پر کردند و هوش مصنوعی تحلیل خود را با پایگاه ‌داده حاصل از آن پرسشنامه‌ها برای پیش‌بینی گرایش سیاسی آنها مقایسه کرد.

کوزینسکی که دانشیار رفتار سازمانی در دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی دانشگاه استنفورد است، می‌گوید: من فکر می‌کنم که مردم متوجه نمی‌شوند که صرفاً با در اختیار قرار دادن یک عکس، چقدر خود را در معرض شناخت قرار می‌دهند.

ما می‌دانیم که گرایش جنسی، گرایش سیاسی و دیدگاه‌های مذهبی مردم باید محافظت شود. این قبلا متفاوت بود. در گذشته می‌توانستید به حساب فیسبوک هر کسی وارد شوید و مثلاً دیدگاه‌های سیاسی، پسندها و صفحاتی که دنبال می‌کند را ببینید. اما سالها پیش فیسبوک این قابلیت را مسدود کرد، زیرا برای سیاست‌گذاران، فیسبوک و روزنامه‌نگاران واضح بود که از نظر حریم خصوصی قابل قبول نیست و خیلی خطرناک است.

اما همچنان می‌توان به فیسبوک رفت و عکس هر کسی را دید. شخصی که عکسش را می‌بینید احتمالا هرگز شما را ندیده است و هرگز گرایش سیاسی خود را با شما به اشتراک نگذاشته است. با این حال، آنچه این مطالعه جدید نشان داده این است که تنها از روی عکس یک فرد، هر چند بدون احساس و حالت باشد، گرایش سیاسی وی را حدس زد.

پژوهشگران برای این مطالعه تصاویر شرکت کنندگان را به شیوه‌ای بسیار کنترل شده جمع‌آوری کردند.

آنها می‌گویند شرکت کنندگان یک تیشرت مشکی ساده پوشیده بودند و زیورآلات خود را درآورده بودند و در صورت لزوم ریش خود را اصلاح کرده بودند. سپس از دستمال مرطوب صورت برای از بین بردن لوازم آرایشی استفاده شد تا زمانی که هیچ چیز روی پوست آنها باقی نماند. موهای بلند آنها با استفاده از کش مو، سنجاق مو و هدبند به عقب کشیده شد و در عین حال مراقب بودند که موهایشان بیرون نیاید.

سپس الگوریتم تشخیص چهره VGGFace۲ تصاویر چهره آنها را بررسی کرد.

نویسندگان می‌گویند، یافته‌های آنها بر ضرورت تشخیص و رسیدگی به خطرات احتمالی فناوری تشخیص چهره برای حریم خصوصی افراد تأکید می‌کند.

آنها افزودند: شاید مهم‌تر از همه اینکه یافته‌های ما نشان می‌دهد که فناوری‌های نظارت بیومتریک گسترده‌تر از آنچه قبلا تصور می‌شد، تهدیدکننده هستند. در هر حال نتایج ما نشان می‌دهد که ویژگی‌های صورت حتی در حالت خنثی و بدون ابراز احساسات نیز مقدار قابل توجهی از نشانه‌ها را منتقل می‌کند که استفاده از فناوری تشخیص چهره می‌تواند نشان دهنده کنترل کمتر افراد بر حریم خصوصی خود باشد.

کوزینسکی می‌گوید، الگوریتم‌ها را می‌توان به راحتی برای میلیون‌ها نفر به شکل بسیار سریع و ارزان اعمال کرد و مطالعه ما بیشتر یک داستان هشداردهنده در مورد این فناوری است که در تلفن همه وجود دارد و در همه جا به وفور استفاده می‌شود.

پژوهشگران در پایان به این نتیجه رسیدند که حتی تخمین‌های خام از ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌تواند کارایی کمپین‌های متقاعدسازی انبوه آنلاین را به ‌طور قابل توجهی بهبود بخشد و پژوهشگران، مردم و سیاست‌گذاران باید توجه داشته باشند و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تنظیم ضبط و پردازش تصاویر چهره در نظر بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • ساعت هوشمندی که اختلال در ریتم قلب را زودتر از وقوع پیش‌بینی می‌کند
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است