Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود علوی نیا شاعر کشورمان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کمبود ناشر در شهرستان‌ها گفت: در برخی شهرستان ها، تعداد ناشران به ۱۰ عدد هم نمی‌رسد که از این تعداد چند انتشاراتی به علت گرانی کاغذ تعطیل شده است.

وی افزود: مشکلات فراوانی در این حوزه به علت گرانی کاغذ گریبانگیر ناشران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صنعت نشر بسیار وضعیت آشفته‌ای دارد. بنده برای چاپ آخرین کتابم باید حدود ۸ میلیون تومان هزینه کاغذ بپردازم!

این شاعر با اشاره به مشکلات چاپ کتاب نویسندگان در شهرستان‌ها اظهار داشت: نسبت به سال گذشته تمامی هزینه‌ها چند برابر شده است. متاسفانه فعالیت ناشران در شهرستان‌ها به شدت کم شده است. ناشران کتاب‌های تالیفی، به نسبت ناشرانی که فعالیت خصوصی و شخصی انجام می‌دهند، اوضاع بهتری برای چاپ کتاب هایشان دارند.

وی افزود: دختر بنده چند سالی است که در حوزه نشر فعالیت و ۴ قلم طلایی هم دارد. اگر نهاد یا سازمان دولتی به حمایت از ناشران برخیزد، باعث بهتر شدن وضعیت صنعت نشر در کل کشور می‌شود.

علوی نیا گفت: بسیاری از ناشران قبل از گرفتن مجوز نشر در کار ویراستاری فعالیت داشته اند. گرانی کاغذ باعث ترک فعالیت بسیاری از ناشران و کم رونقی کار اهالی قلم در کشور شده است. امیدواریم قیمت‌های نجومی کاغذ اندکی کاهش پیدا کند تا به حوزه صنعت نشر آسیب جدی تری وارد نشود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات صنعت نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ها پنج شنبه ها باز هستند

تین نیوز

​معاون سازمان امور استخدامی گفت: حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک ها پنج شنبه ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، مهدی یزدان پناه معاون سازمان امور استخدامی به شایعات درباره فعالیت بانک ها در روزهای پنج شنبه پایان داد و صراحتاً اعلام کرد: حتی با کاهش ساعات کاری ادارات، بانک ها پنج شنبه ها باز هستند و تعطیلی مشمول این بخش نمی شود.

یزدان پناه می گوید: اگر بانک ها پنج شنبه ها تعطیل باشند، به لحاظ فعالیت جاری کشور، رسما پنج شنبه ها را از دست خواهیم داد.

به گفته وی تمامی کارمندان مراکز خدمات رسان اداری از جمله بانک ها، مراکز نظامی، امنیتی و نیروهای مسلح، مراکز مرتبط با حوادث غیرمترقبه با توجه به نوع شغل مربوطه در روزهای پنجشنبه باز هستند و تعطیلی پنجشنبه ها شامل حال آنها نخواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • بانک ها پنج شنبه ها باز هستند