Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رامسر گفت: تا آذرماه امسال باند جدید فرودگاه رامسر افتتاح می‌شود و بر همین اساس رونق گردشگری و توسعه منطقه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه فرودگاه نیاز اساسی استان و شهرستان رامسر است که باند جدید باید در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اظهار کرد: آموزشکده ملاصدرا با قدمت چندین ساله تا آماده شدن ساختمان جدید در مکانی موقت و در شأن دانشجویان و اساتید و کارکنان شهرستان رامسر، باید با قوت و قدرت به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: آموزشکده فنی و حرفه ای ملاصدرا به جهت بهره برداری باند جدید فرودگاه تا اول مهرماه باید نسبت به تخلیه مکان فعلی اقدام نموده و موقتا در مکان پیش بینی شده استقرار یابد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر تصریح کرد: هرگونه تعلل در این موضوع به هیچ وجه از سوی هیچکس پذیرفتنی نیست و این خواست و نیاز اساسی مردم غرب استان به ویژه اهالی و ساکنین شهرستان رامسر است.

این مسئول افزود: باند جدید فرودگاه رامسر در گذشته آماده سازی شد و به جهت موانع پروازی مورد استفاده قرار نگرفت.

آزاد گفت: در باند قدیم فرودگاه با طول ۱۵۰۰ متر فقط برخی از هواپیماها کوچک مسافری مانند ای تی آر و فوکر ۵۰ میتوانند نشست و برخاست داشته باشند و با این شرایط خاص فرودگاه، نتوانستیم از آن بهره کافی ببریم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر پیگیری های متعدد و مکرر جهت بهره برداری از باند جدید فرودگاه از سوی مسئولان ملی، استانی و شهرستانی انجام گرفت، گفت: با پیگیری وزارت راه و شهرسازی، استانداری مازندران و نماینده مجلس و مسئولان شهرستان جهت بهره برداری از باند جدید، توافقی بین آموزشکده  ملاصدرا و مسئولان فرودگاه بعمل آمد که منجر به امضا قراردادی در ماه های گذشته شده است.

فرماندار رامسر افزود: آموزشکده ملاصدرا توافق کرد بابت مستحدثات (اعیانی) با دریافت ۵ میلیارد تومان نسبت به تخلیه این مکان اقدام کند که ۳ و نیم میلیارد تومان وصول نمود و یک و نیم میلیارد تومان در زمان تخلیه پرداخت شود که این مبلغ از همان زمان قرارداد آماده پرداخت است و از بابت عرصه نیز زمینی به مساحت بالغ بر چهار هکتار در کتالم واگذار شد که هم اکنون ساختمان آن در حال ساخت است.

این مسئول تصریح کرد: جهت راه‌اندازی باند جدید فرودگاه مجموعه ملاصدرا باید این مکان را تخلیه کند و با آزاد سازی مستحدثات ملاصدرا و تجهیز ناوبری، باند جدید فرودگاه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

آزاد گفت: با بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه هواپیماهای بزرگتر تا ایرباس ۳۲۰ در رامسر بر زمین خواهد نشست و برای اخذ مجوز "مرز هوایی" که در دستور کار وزارت کشور و استانداری قراردارد اقدام خواهد شد و امکان پروازهای خارجی از فرودگاه رامسر فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه از اهمیت خاصی در غرب استان مازندران و شرق گیلان برخوردار است و مسافران بسیار زیادی از آن استفاده میکنند، خاطر نشان کرد: شهرستان رامسر به جهت شرایط آب و هوایی و طبیعی و جغرافیایی از قبیل سواحل زیبای دریای خزر؛ باغ و بلوار تاریخی، آبگرمهای معدنی و طبی و درمانی سرد و گرم، هتل ها و اماکن پذیرایی و اقامتی سنتی و مدرن، تله کابین، روستاها و ییلاقات خوش آب وهوا،قلعه تاریخی مارکوه، جنگلهای انبوه هیرکانی، مردمانی مهمان نواز با یک قرن سابقه میزبانی، سابقه طولانی در برگزاری اجلاس ها، همایش ها و کنفرانسها و سمپوزیوم های استانی، ملی،وبین المللی و.. گردشگر پذیر بوده و سالیانه میزبان تعداد بسیار زیادی ازمهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

فرماندار رامسر افزود: از آنجایی که رامسر فاقد کنار گذر و کمربندی می باشد استفاده از خط هوایی مورد استقبال مردم عزیز کشورمان قرار می گیرد.

این مسئول ادامه داد: تمهیدات لازم برای آموزشکده ملاصدرا در مکان مناسبی فراهم شده و بمدت یکسال در این مکان حضور داشته باشند تا ساختمان جدید بهره‌برداری شود.

آزاد تصریح کرد: باند جدید فرودگاه رامسر تا آذر ماه سال جاری راه‌اندازی می شود و همه مردم و مسولان و دلسوزان باید برای این کار بزرگ و پروژه ملی که برای کشور و استان مازندران و شهرستان رامسر حائز اهمیت است مشارکت و همکاری و همیاری فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است

هاشم علایی گفت: برای تامین زمین طرح‌های تولیدی مرکز استان، فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال آماده‌سازی است که جدول‌بندی و زیرسازی معابر، پست برق ۶۳ کیلوولت و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن اجرایی شده و تامین سایر زیرساخت‌ها هم در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: برای اجرای این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال هزینه شده و تلاش می‌شود مراحل واگذاری زمین، طی چند ماه آینده آغاز و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

به گفته او، شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل محسوب می‌شود که علاوه بر قطب تولید، بخش اعظمی از اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب و تجهیز ماشین آلات در شهرک‌های صنعتی استان در دست اجراست افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این میزان ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال است و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله پی‌ریزی تا نصب ماشین آلات در دست اجراست.

علایی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمک‌های لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

او از واگذاری زمین به سرمایه گذاران با شرایط نقد و اقساط همچنین واگذاری زمین به سرمایه گذاران از طریق سامانه الکترونیکی با هدف جلوگیری از ایجاد رانت و رعایت عدالت در فرآیند واگذاری زمین خبر داد و گفت: اعمال بخشودگی تا ۵۰ درصد اقساط قیمت حق بهره برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته (شهرک‌های صنعتی کوثر و گرمی و نواحی صنعتی رضی، نیر، مشگین شهر، هشجین، نوجه ده، روح کندی، شکرآب و پارس آباد) از مشوقهایی است که به سرمایه گذاران این مناطق داده می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه برگزاری تورهای صنعتی، نمایشگاه‌ها، حمایت از دانش بنیان شدن، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی، ارائه برنامه‌های حمایتی به منظور جذب سرمایه گذاران خارجی، کمک به افزایش صادرات محصولات صنعتی و اخذ مجوزهای استاندارد سازی واحدهای تولیدی، حمایت‌های خوشه‌ای از واحدهای تولیدی را از دیگر مشوق‌های سرمایه گذاری در استان ذکر کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • برخورد قاطع با کشت و زرع و برداشت آب غیرمجاز در بند بهرام سد ملاصدرا
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است