Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با نگاهی به آمارهای سرطان درمی یابیم که سرطان سینه شایع ترین سرطان در بین بیماری های سخت و خطرناک زنان است و به گفته متخصصان این بیماری سرطان پستان اولین علت مرگ و میر زنان میانسال به شمار می‌رود و سالانه حدود ۶ هزار مرگ ناشی از سرطان پستان ثبت می‌شود.  

با وجود این، و با توجه به این که در این زمینه نیاز به غربالگری و سنجش دقیق وجود دارد اما کمبود دستگاه ماموگرافی که مهم ترین دستگاه برای تشخیص سرطان است این موضوع را برای بانوان با مشکل مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال بیمارستان شیروان تا سه ماه پیش از داشتن دستگاه ماموگرافی محروم بود. پس از رایزنی های فراوان بیمارستان به این دستگاه مجهز شد اما مشکل مهم این است که هم اکنون بیماران باید هفته ها برای انجام معاینه پزشکی با این دستگاه در نوبت باشند در حالی که تشخیص به موقع سرطان نقش مهمی در در مان دارد و به همین دلیل آنان ترجیح می دهند برای تشخیص سریع بیماری خود به بخش خصوصی مرکز استان مراجعه کنند که علاوه بر بعد مسافت، هزینه های هنگفتی را در بردارد.

نوبت برای یک ماه دیگر
یکی از بانوانی که برای تشخیص ماموگرافی به بیمارستان امام خمینی(ره) شیروان مراجعه کرده می گوید: با توجه به احساس یک توده در سینه خود و دستور به دستور پزشک که تشخیص وی انجام ماموگرافی بود به این بیمارستان مراجعه کردم که متاسفانه می گویند باید اسمم در لیست نوشته شود و یکماه بعد نوبت داده می شود.

نسرین یعقوب نژاد که به همین دلیل بسیار نگران و مظطرب نیز هست، می افزاید: با توجه به درد ناحیه سینه و تشخیص و درمان زودهنگام آن متاسفانه مسئولان بیمارستان در انجام نوبت دهی بسیار تعلل دارند.

وی با بیان این که بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه ماموگرافی در بخش خصوصی را ندارند می گوید: هم چنین صرف زمان و مسافت طولانی تا بجنورد هم برای بیماران سخت و عذاب آور است.

یکی دیگر از بیمارانی که ۳۵ سال سن دارد و دکتر برای وی ماموگرافی تجویز کرده است، می گوید: وقتی دفترچه را به مسئول مربوطه تحویل دادم در پاسخم جواب داد ماموگرافی زیر ۴۰ سال انجام نمی دهیم و اجازه نوبت دادن را نداریم.

زهرا بیچرانلویی با ابراز گلایه از این موضوع گفت: با توجه به اینکه دکتر بنا به مشکلی که داشتم، تشخیص داده است که این معاینه انجام شود اما، مسئولان آنجا حرف دیگری می زنند و می گویند اشعه ماموگرافی برای بانوانی که کمتر از ۴۰ سال سن دارند خوب نیست و اجازه نداریم انجام دهیم.

وی می افزاید: این در صورتی است که وقتی به کلینیک آزاد بجنورد و با هزینه چندین برابر نسبت به بیمارستان شیروان مراجعه کردم بدون هیچ گونه نوبتی ماموگرافی انجام گرفت و جواب آن پس از سه ساعت آماده شد.
یکی دیگر از بیمارانی که از فاروج به شیروان مراجعه کرده می گوید: وقتی مسئولان دفترچه را گرفتند گفتند نوبت برای یکماه آینده است و بعد از انجام ماموگرافی جواب آن ۱۰ روز بعد آماده می شود که این تاخیرها خود امکان دارد روند بیماری را پیشرفته تر کند.

هاجر ولدبیگی در ادامه می افزاید: بیش از نیمی از جمعیت شیروان و فاروج بانوان هستند که کمبود دستگاه ماموگرافی برای خدمات رسانی به دو شهر خراسان شمالی و تاخیر در نوبت دهی و جواب آن برای این بیماری که باید

سریعا تشخیص داده شود واقعا تاسف آور است.

وی با بیان اینکه هزینه ماموگرافی در بیمارستان دولتی ۲۰۰ هزار ریال و در کلینیک خصوصی یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است اظهار می کند: بسیاری از بانوان توان  پرداخت هزینه بخش خصوصی را ندارند و از دیگر سو نمی توانند در نوبت طولانی بمانند تا بیماری آن تشدید شود.

ولد بیگی با اشاره به  اینکه بیماران سرطانی به واسطه نوع بیماری و میزان هزینه‌ کرد بالای دوره درمان نیازمند حمایت و توجه بیشتری هستند خاطرنشان می کند: مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا با اقدامات و برنامه‌های متناسب با نیاز بیماران سرطانی خدمات دهی درمانی به این بیماران روند مطلوب‌ تری را طی کند.

تعداد زیاد بیماران نوبت دهی را طولانی می کند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در مورد  نوبت دهی دیر هنگام به بیماران می گوید: با توجه به اینکه این شهرستان مدت های بسیاری دستگاه ماموگرافی نداشته است هم اینک با خریداری این دستگاه با تعداد  بسیاری از بیماران مواجه شده ایم که منتظر نوبتند.

دکتر علی آرمیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر بیماران شهرهای قوچانٰ، فاروجٰ و اسفراین هم برای انجام و تشخیص ماموگرافی به این شهرستان می آیند که این خود  از دلایل تعداد زیاد مراجعه کنندگان است.

وی با بیان اینکه دستگاه ماموگرافی ظرفیت خاصی دارد می گوید:  دستگاهی که در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر است روزانه ۱۴-۱۰ نفر را معاینه می کند که هر یک ساعت باید یک نفر معاینه شود.

آرمیده با اشاره به اینکه همیشه وجود ضایعه در بخشی از سینه به معنای سرطان نیست افزود: در برخی موارد غده کوچکی در سینه وجود دارد که کیست است که در برخی موارد خود کیست هم حالت سرطان دارد و تشخیص اولیه با ماموگرافی و تشخیص بعد با نمونه برداری می باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: در انجام ماموگرافی اولویت ها با بیماران شدید و در معرض خطر و بالای ۴۰ سال است و افراد زیر ۴۰ سال در صورت داشتن بیماری قبلی و درد معاینه می شوند و این دستگاه به خودی خود نیز برای بیمار خطرناک است.

آرمیده با اشاره به حجم بالای بیماران نوبت دهی طولانی مدت و کمبود دستگاه می افزاید: با توجه به اعتبارات بالا برای خرید این دستگاه که هم اینک ۱۰۰ میلیارد ریال است امکان افزایش دستگاه ماموگرافی برای این شهرستان وجود ندارد.

وی برای نوبت دهی سریع تر و خدمات مطلوب تر به بیماران گفت: قصد داریم معاینه این تعداد بیماران را  افزایش و به روزی ۲۰ نفر برسانیم.  

شهرستان های شیروان، فاروج، قوچان(خراسان رضوی) و اسفراین در جنوب و شرق بجنورد واقع شده اند.
۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پزشک خدمات رسانی خراسان رضوی زنان شبکه بهداشت و درمان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال

صادق کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شروع ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ گفت : این پروژه پس از مدتی با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل مشکلات اعتباری و پیمانکار متوقف شد و نهایتا اوایل سال ۱۴۰۰، ساخت آن مجددا از سر گرفته شد.

کریمی گفت: این پروژه در این سال به پیمانکار جدید سپرده شد و قرار بود یکساله پروژه تحویل شود که متاسفانه تاکنون به درازا کشیده شده است.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر مشکل اعتباری نداشته، اما متاسفانه پیمانکار پروژه هر بار وعده جدیدی برای افتتاح آن می‌دهد و این بار هم قول داده نهایتا ۱۰ اردیبهشت پروژه تحویل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تجهیز بیمارستان سه ماه زمان نیاز دارد، گفت: در صورت تحویل پروژه در اردیبهشت ماه، حداقل سه ماه زمان نیاز است که بتوانیم دستگاه‌های رادیوتراپی و توموتراپی را نصب کنیم و به نظر می‌رسد بهره برداری از این پروژه در تابستان امکانپذیر شود.

کریمی گفت: این بیمارستان مجهزترین بیمارستان دولتی درمان سرطان است و با راه اندازی آن علاوه بر بیماران استان، بیماران سایر استان‌های غرب کشور هم از خدمات آن منتفع می‌شوند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بیمارستان ۱۲۰ تخت داشته و قرار است سه دستگاه رادیوتراپی و یک دستگاه توموتراپی در آن نصب شود.

کریمی، ارزش ریالی ساختمان و تجهیزات این بیمارستان را به قیمت روز، بیش از هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

پیش از این وعده داده شده بود بیمارستان سرطان کرمانشاه، بهار امسال افتتاح شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟