Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل زندان‌های استان، اسلام افشون، مدیرعامل ستاد دیه استان یزد از کمک ۵ میلیارد ریالی خانواده یک خیر یزدی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد خبر داد.

وی اظهار کرد: فرزندان مرحوم سیدمحمد گرامی از نیکوکاران خوشنام یزدی، مبلغ ۵ میلیارد ریال که قرار بود صرف کارهای فرهنگی شود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشون با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی برای آزادسازی زندانیان بیان کرد: این اقدام خانواده مرحوم سیدمحمد گرامی باعث آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان خواهد شد که تعداد آن پس از نهایی شدن مراحل آزادی مددجویان نیازمند، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد ستاد دیه یزد زندان های یزد آزادی زندانیان غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۱۷ هزار و ۹۹۱ مورد از قرار‌ها و آراء مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده است، گفت: این آرا قضائی شامل ۶۵۳ مورد آزادی مشروط، ۲ هزار و ۸۸۰ فقره قرار تعلیق تعقیب و ۴۹۶ مورد قرار تعویق صدور حکم بوده است.

وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و ۲۶۵ مورد تعلیق مجازات، ۷ هزار و ۵۵۲ مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، ۳۵۳ مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی را در آراء قضائی خود صادر کردند. 
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان در سال پیش رو برشمرد و اظهار کرد :طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات سراسر استان به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از ۲ هزار و ۵۷۶ مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان انجام می شود.
رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد. 
وی از برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۳۰۶ نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد ۵۲ نفر با پیگری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.
حجت‌الاسلام حمیدی ضمن رضایت از عملکرد شورا‌های حل اختلاف زندان‌ها اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که ۴ هزار و ۱۸۷ فقره مختومه و از این تعداد ۳ هزار و ۳۱۷ مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و ۷۳ نفر به همراه داشته است. 
وی از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و ۴۴۸ فقره دادخواست تعدیل و تقسط مهریه و آزادی تعداد ۳۰۱ نفر از محکومین نام برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است. مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها به بیش از ۹۵ درصد برسد تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • کمک فرهنگی بازنشسته یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند