Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:27:23 GMT

صنعت دفاعی ایران صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۲۱۵

صنعت دفاعی ایران صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت است

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیانیه‌ای را در گرامیداشت سی و یکم مرداد ماه روز صنعت دفاعی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

صنعت دفاعی ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خروج از حقارت وابستگی به قدرت‌های استکباری و رهایی از حصار مستشاران آمریکایی، با بهره گیری از عزم، اراده و ظرفیت‌های بومی و انگیزه جوانان اندیشمند و متخصص حوزه دفاعی و نظامی و تجارب ناشی از هشت سال دفاع مقدس و رویارویی با دشمنان جهانی در جنگ تحمیلی؛ در فاصله‌ای اندک با تحول و تحرک معجزه گون به نقطه بالندگی نیروهای مسلح و یکی از ظرفیت‌های راهبردی در حوزه بازدارندگی تبدیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرصه صنعت دفاعی ایران اسلامی به فضل الهی و پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اینک رکن رکین تولید قدرت دفاعی مقتدر و نماد پرشکوه و معنادار خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم تروریستی و جنگ افروز آمریکا و دولت جعلی، جلاد و کودک کش صهیونیستی به شمار می‌رود.

دستاوردهای شگفت‌انگیز و اقتدار دفاعی امروز در عرصه تجهیزات و سامانه‌های مدرن و اطمینان بخش نظامی محصول مجاهدت در شرایط تحریم و تهدید جبهه دشمن و ایمان، باور و انگیزه‌های الهی و روح خواستن و توانستن ایرانی جاری در سازمان‌های تحقیقاتی و مراکز تولید صنعتی نیروهای مسلح کشور است.

تولید قدرت تعیین کننده امنیتی در منطقه که امروز وحشت حداکثری در اردوگاه دشمنان را رقم زده است که تبلور بخشی از آن با بکارگیری موشک‌های متنوع، نقطه زن و با فناوری‌های ناشناخته توسط نیروهای مسلح، عظمت و کارایی خود را به رخ جهانیان کشیده، منجر به جلوگیری از هر گونه اقدام خیره سرانه و ماجراجویانه قدرت‌های استکباری شده است.

الگوی قدرت سازی موثر دفاعی و معنوی ایران اسلامی به مدد تلاش و همت متخصصین این حوزه در نیروهای مسلح کشور، هم اکنون در کشورهای موسوم به جبهه مقاومت اسلامی قدرت منحصر به فردی علیه ائتلاف‌های شیطانی در جنگ‌های نیابتی و تروریستی ضد ملت‌های مسلمان منطقه تجلی معناداری یافته است به گونه‌ای که شکست تدریجی و آغاز تلاش آنان برای فرار از باتلاق‌های خود ساخته در یمن و دیگر بلاد اسلامی را رقم زده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید حوزه بالندگی و اقتدار صنایع دفاعی میهن اسلامی به ویژه سه وزیر شهید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهیدان دکتر مصطفی چمران، امیر سرلشکر نامجو و امیر سرلشکر فکوری و ۱۰۰۰ شهید گرانقدر این وزارت و تبریک روز صنعت دفاعی به آحاد ملت ایران به ویژه خانواده بزرگ نیروهای مسلح، با تاکید بر نصب العین قرار دادن تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در تعمیق بایسته‌ها و الزامات امنیت پایدار ملی و بازدارندگی راهبردی و خدشه ناپذیر دفاعی، اعلام می‌دارد: بی‌تردید راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی با تمرکز بر دستیابی به سامانه‌ها و تجهیزات متنوع، مدرن، هوشمند، کارآمد و متناسب با نیازهای رویارویی موفق و تعیین کننده در نبردهای آینده با دشمنان میهن اسلامی در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوا و فضا، به ویژه موشکی، همچنان اولویت پیش روی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بوده و به فضل الهی بالنده‌تر و پویاتر از گذشته، موجبات سربلندی و افتخارات جدید ایران و ایرانی در عرصه پاسخ به زورگویی و زیاده‌خواهی قدرت‌های شیطانی و استکباری را فراهم و تضمین خواهد کرد.

کد خبر 4697945 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت دفاع روز صنعت دفاعی مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف ایران وزارت امور خارجه ایران اسحاق جهانگیری ارتش جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف حسن روحانی هیئت دولت شورای نگهبان علی لاریجانی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

به گزارش حوزه فرهنگ خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز جمعه در نشست صمیمی با اهالی «فرهنگ و هنر» پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات 6 تن از هنرمندان حوزه‌های شعر، سینما، خوشنویسی، موسیقی و ادبیات، در سخنانی توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و بر توجه جدی به عرصه هنر و فرهنگ کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور اعتلای هنر و فرهنگ را موجب افتخارآفرینی، عزتمندی و ارتقا و سربلندی کشور دانست و با اشاره به پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری چشمگیری که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، به دست آمده است، تصریح کرد: صرف‌نظر از اینکه این پیشرفت‌ها در دوره کدام دولت به دست آمده‌اند، باید با هنرمندی به تصویر کشیده شوند تا بتوان ایران پیشرفته و فناور را به جهان معرفی کرد.

رئیسی با اشاره به نقش‌آفرینی هنرمندان در به تصویر کشیدن بخشی از افتخارات خلق شده در دوران دفاع مقدس، تلاش جوانان برای حصول پیشرفت‌های فناورانه در کشور را از دیگر عرصه‌هایی دانست که قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

رئیس جمهور از فعالان عرصه‌های فرهنگی و هنری خواست با تکیه بر داشته‌های ارزشمند این ملت، برای متبلور کردن جلوه‌های متعالی و والای داشته‌های علمی، فرهنگی و هنری این کشور گام‌های بلندی بردارند.

رئیسی در ادامه حمایت مالی و حقوقی از هنرمندان را از جمله وظایف دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: در مقابل هنرمندان نیز وظیفه دارند با جوشش درونی هنر خود در آرامش و امید دادن به جامعه به ویژه در نسل جوان پیشرو و پیشتاز باشند و مظاهر زیبایی که به برکت انقلاب اسلامی در این کشور خلق شده حفظ و به تصویر بکشند.

رئیس جمهور عمومیت یافتن حمایت از فلسطین به کل جهان پس از وقایع اخیر غزه را نشانی از بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی ملت ایران دانست و گفت: حمایت 45 ساله ملت ایران از فلسطین، گواه صدق و درستی مواضع این ملت در تشخیص درست غده سرطانی بودن رژیم صهیونسیتی در منطقه است که مردم دنیا امروز پس از 45 سال به آن رسیده‌اند.

«مرور اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در بخش سینما»، «تنظیم سند ملی موسیقی بر اساس سند فنی و فقهی گردآوری شده از سوی رهبری معظم انقلاب» و «لزوم بررسی اخذ مالیات از هنرمندان کم درآمد» از دیگر نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر به سخنان برخی از اهالی فرهنگ و هنر به آنها اشاره کرد.

رئیسی در پایان با بیان اینکه دولت به معنای واقعی برای اهالی فرهنگ و هنر به عنوان مفاخر کشور احترام قائل است، تصریح کرد: نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر، برای دولت ارزشمند و مفید بوده و نقدهای مطرح شده نیز از نظر دولت دغدغه‌هایی در جهت اصلاح امور است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه دولت مردمی تلاش کرده همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر در اختیار فعالان این عرصه قرار دهد، گفت: امسال سینما پررونق‌ترین و پرمخاطب‌ترین سال تاریخ خود را پشت سر گذاشت و در عرصه‌های تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی و شعر نیز رویدادها و جشنواره‌های مهم فرهنگی و هنری کشور با استقبال چشمگیری برگزار شدند.

دکتر اسماعیلی با اشاره به تصویب سند ملی موسیقی بعد از 45 سال، در گزارشی از دستاوردهای دو ساله اخیر خبر داد: تمام اسناد بالادستی عرصه هنر و فرهنگ در حال تدوین است؛ بنیاد پویانمایی با ابلاغ سند آن کار خود را آغاز کرده، برگزاری بازار هنر (اکسپوی) هنرهای تجسمی به تصویب رسیده و مصوبه فعالیت شهر خلاق صنایع فرهنگی نیز در روزهای اخیر ابلاغ شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه دولت مردمی به حوزه معیشت هنرمندان نیز توجه جدی داشته، آغاز احداث شهر هنر در شهر جدید پرند را از جمله اقدامات دولت در این زمینه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحدهای مسکونی شهر هنر تا پیش از پایان دولت مردمی به هنرمندان تحویل خواهد شد و احداث پردیس تالارهای فرهنگی هنری نوین تهران نیز در گذر هنر در بلوار حجاب تهران آغاز شده و تا پیش از جشن 50 سالگی انقلاب در خدمت هنرمندان و اهالی فرهنگ خواهد بود.

در ادامه مرتضی امیری اسفندقه به نمایندگی از شاعران، علی دهکردی رئیس خانه سینما، ایرج نعمیایی به نمایندگی از خوشنویسان، علی نصیریان به نمایندگی از بازیگران سینما، محسن نفر به نمایندگی از فعالان عرصه موسیقی و راضیه تجار به نمایندگی از نویسندگان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات‌شان پرداختند.

لزوم توجه به مشکلات معیشتی و مسکن و تامین اجتماعی هنرمندان، ساماندهی مسئله دریافت مالیات از هنرمندان، تعیین و تقویت ردیف بودجه و منابع حمایتی از هنرمندان و فعالیت‌های هنری و فرهنگی، توجه به هنر خوشنویسی در آموزش عالی، توجه دولت و ترغیب مردم به استفاده از هنر خوشنویسی در معماری همچون بناهای تاریخی، ایجاد بستر مناسب و رفع موانع و محدودیت‌ها برای شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه هنر و به خصوص سینما، اصلاح برخی رویکردهای محدودیت‌زا به عرصه موسیقی، اجرای جدی قانون مالکیت معنوی، حمایت از توسعه صنعت نشر و حمایت از مردم برای خرید کتاب از جمله نظرات و نکات مطرح شده از سوی هنرمندان در این نشست بود.

هنرمندان آقا و خانم‌ شرکت‌کننده‌ در این نشست پس از یک ساعت و نیم گفتگو با رئیس جمهور، افطار را مهمان دکتر رئیسی بودند و پس از افطار نیز حدود یک ساعت و نیم دیگر به شکل انفرادی و گروهی با رئیس جمهور به گفتگو نشسته و دیدگاه‌ها، نظرات و مطالبات خود را با وی در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • سرلشکر باقری: مقاومت مردم غزه زیر شدیدترین حملات صهیونیست‌ها بیانگر قدرت بالای مقاومت است | وزیر دفاع سوریه: بعد از عملیات طوفان الاقصی جهان تغییر کرد
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • ظهروند: دستگاه سیاست خارجی با ظرفیت‌های دفاعی کشور همسوتر عمل کند
  • رسانه‌ها باقلم خود عزت و اقتدار ایران اسلامی رابه رخ دشمنان بکشند
  • دشمنان بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف گرفته‌اند
  • پدافندهوایی کشور از قدرت‌های برتر در سطح منطقه است
  • تبیین شخصیت پروین اعتصامی نباید صرفا به یک روز در سال خلاصه شود
  • توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن
  • این کشور سربازی را برای زنان اجباری می‌کند