Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@08:42:53 GMT

پیش بینی کاهش قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۳۴۵

پیش بینی کاهش قیمت دلار

حسن پور  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم راه اندازی بازار متشکل ارزی را یادآور شد و تاکید کرد نرخ ارز باید زیر قیمت 10 هزار تومان باشد.

به گزارش صدای ایران از تسنیم، یک اقتصاددان با تاکید بر اینکه اگر بنده هم جای رئیس کل بانک مرکزی بودم، بازار متشکل را در شرایط کنونی بازگشایی نمی کردم گفت: «وضعیت کنونی بازار ارز خوب است و نیازی نیست تکانه ای جدید در این بازار ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 
وحید شقاقی در خصوص دلایل تشکیل بازار متشکل ارزی اظهار کرد: «بازار متشکل ارزی شکل می گیرد تا صراف ها به هم مرتبط و نیازهای خرد مردم در این بازار تامین شود.»
وی افزود: «بازار متشکل ارزی همچون بورس از 8 و نیم صبح خرید و فروش ارز را اعلام کرده تا مردم نیاز ارزی خود را تامین کنند و بجای آنکه قیمت ارز در دبی و سلیمانیه تعیین شود، در همین بازار کشف قیمت صورت می گیرد.»

شقاقی با اعتقاد به اینکه بازار آزاد ارز بدلیل حجم بالایی از اقتصاد غیررسمی قابل حذف شدن نیست، افزود: «بازار پنهان همچنان در کنار بازار متشکل ارزی وجود خواهد داشت؛ اما بازار متشکل ارزی نیازهای خرد ما را پوشش داده و صراف ها نیز قادر به بر طرف کردن نیازهای خود در این بازار خواهند بود.»

**حال بازار ارز خوب است
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد :«اگر بنده هم جای رئیس کل بانک مرکزی بودم، بازار متشکل را در شرایط کنونی بازگشایی نمی کردم؛ چراکه قیمت دلار به 11 هزار و 600 تا 700 تومان رسیده و این اعداد مناسب و رو به پایین هستند؛ فرضیات بنده نیز نشان می دهد بازار متشکل ارزی باید زمانی افتتاح شود که کشف قیمت آن پایین تر از بازار اتفاق می افتد.»
شقاقی گفت :«ممکن است قیمت فعلی ارز در بازار متشکل ارزی عددی بالاتر را نشان دهد و مجدد منجر به التهاب آفرینی شود.»

وی با اشاره به آماده نبودن زیر ساخت ها برای ایجاد بازار متشکل ارزی گفت: «زیر ساخت بدین معناست که صرافی ها نیز به این بازار وصل شوند. البته زیر ساخت آماده است ولی اگر می خواهیم بازار التهاب آفرین نباشد، همچنان باید منتظر باشیم.»

شقاقی تصریح کرد: «وضعیت کنونی بازار ارز خوب است و نیازی نیست تکانه ای جدید در این بازار ایجاد شود.»
شقاقی اضافه کرد :«آقای همتی قطعا زمان مناسب را برای گشایش این بازار انتخاب خواهد کرد و ما نیز باید به این مسئله اعتماد کنیم.»
وی بار دیگر تاکید کرد شرایط کنونی برای بازگشایی بازار متشکل ارزی مناسب نیست و تصریح کرد: «بنده قصد ندارم قیمت واقعی ارز را اعلام کنم و اصلا مناسب نیست وارد این مباحث شویم.»

شقاقی خاطرنشان کرد :«قیمت آینده ارز بسته به این است که تراز ارز در آینده به چه سرنوشتی دچار می شود که به صادرات، واردات و ارز حاصل از صادرات و همچنین روابط ما با کشورهای منطقه بستگی دارد.»

**قیمت واقعی ارز زیر 10 هزار تومان است
در ادامه حسنپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لزوم راه اندازی بازار متشکل ارزی را یادآور شد و افزود: «زیر ساخت ها باید آماده باشد تا اگر نوسانی اتفاق افتاد، این بازار راه اندازی شود.»

حسن پور با تاکید بر اینکه ارز همچنان باید ارزان تر شود، گفت: «ارز باید زیر قیمت 10 هزار تومان باشد.»

این نماینده مجلس اعلام کرد :«خوشبختانه این روزها شاهد رونق صادرات در بخش های مختلف هستیم و روز گذشته نشستی با مدیرعامل صندوق توسعه ملی و استاندار کرمان مبنی بر این داشتیم تا ارز حاصل از صادرات پسته به کمک سایر بخش ها بیاید.»

حسنپور همچنین سالجاری را بهترین زمان برای رونق صادرات پسته خواند و پیش بینی کرد بیش از 230 هزار تن پسته صادر شود.   صدای ایران ایران صدا

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت دلار کمیسیون اقتصادی مجلس حسن پور شقاقی صدای ایران ایران صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟