Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام معاون رئیس جمهور آمریکا سرانجام فرماندهی نظامی جدید ارتش این کشور موسوم به "فرماندهی فضا" در پایان ماه جاری میلادی قرار است افتتاح شده و کارش را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا خبر افتتاح واحد فرماندهی فضا در ارتش آمریکا را در جریان نشستی با اعضای شورای ملی فضا در آمریکا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واحد فرماندهی فضای ارتش آمریکا شاخه جدیدی از این ارتش است که عهده‌دار فرماندهی متحد رزمی و هدایت عملیاتهای نظامی این کشور در حوزه فضا خواهد بود.

این واحد فرماندهی به مجرد عملیاتی شدن تبدیل به یازدهمین واحد فرماندهی رزمی متحد در ارتش آمریکا در کنار چندین فرماندهی دیگر از جمله فرماندهی راهبردی، فرماندهی عملیات‌های ویژه و واحدهای دیگر برخوردار از کارکردهای تخصصی و یا واحدهای مختص مناطق جغرافیایی خاص خواهد شد.

مایک پنس در ششمین نشست نهاد تازه تاسیس شورای ملی فضا در آمریکا گفت: هفته آینده ما رسما این فرماندهی رسمی متحد جدید را که در آمریکا به عنوان فرماندهی فضای ایالات متحده شناخته خواهد شد برپا خواهیم کرد.

مایک پنس این خبر را در حالی که در زیر شاتل فضایی دیسکاوری ایستاده بود اعلام کرد؛ شاتلی که تلسکوپ مشهور هابل را در مدار زمین قرار داده است.

در عین حال ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اظهار کرد: عملیات‌های واحد فرماندهی فضای آمریکا در تاریخ 29 اوت در مراسمی رسمی به منظور "برپا شدن" این شاخه جدید آغاز خواهد شد.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که این واحد فرماندهی فضا در ارتش آمریکا بلافاصله بعد از افتتاح شدن عملیاتی شده و متشکل از 87 متخصص تحت نظارت ژنرال جان ریموند که هم اکنون فرمانده واحد فرماندهی فضای متعلق به نیروی هوایی آمریکا هست، خواهد بود.

سال 2018 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیمش را برای تاسیس "نیروی فضایی" در ارتش آمریکا اعلام کرده و از تدارک بودجه برای این سازمان سخن گفت؛ بودجه‌ای که قرار است تا سال 2020 درباره آن تصمیم گرفته شود.

ترامپ در ماه فوریه با امضای حکمی به پنتاگون دستور داد تا "نیروی فضایی" را در ارتش آمریکا به عنوان ششمین شاخه ارتش در کنار نیروهای زمینی، هوایی و دریایی به همراه نیروهای تفنگداران دریایی و گارد ساحلی تاسیس کند. با این حال "نیروی فضایی" به عنوان ششمین شاخه ارتش آمریکا و "فرماندهی فضایی" به عنوان یازدهمین واحد فرماندهی این ارتش دو موجودیت مجزا هستند.

پاتریک شاناهان معاون وزیر دفاع سابق آمریکا پیشتر در توئیتر گفت: نیروی فضایی یک نیروی تامین کننده پرسنل، دارایی‌ها و قابلیت‌ها در حمایت از عملیات‌های فضایی است اما فرماندهی فضایی واحد دیگری است که به عنوان واحد فرماندهی عملیاتی خدمت کرده و قابلیت‌ها در حوزه فضا را بکار گرفته و عملیات‌های فضایی را رهبری خواهد کرد.

مایک پنس در تلاش برای رفع تردیدهای برخی از منتقدان درباره این طرح‌ها گفت: حوزه فضا یک حوزه شرکت در رزم محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: نیروی فضایی آمریکا تضمین خواهد کرد که کشور ما برای دفاع از مردم ما و دفاع از منافع و ارزش‌های ما در حوزه وسیع فضا و همین طور در همین جا در روی زمین با تکنولوژی‌هایی که پشتیبان مسئله دفاع مشترک خواهند بود آمادگی دارد.

برآورد شده که نیروی فضایی آمریکا بالغ بر دو میلیارد دلار هزینه داشته و کنگره آمریکا همچنان در تلاش برای توافق در مورد آن است اما ممکن است این نیروی فضایی در بودجه تصویب شده نامش باقی نماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیروی فضایی ارتش آمریکا مایک پنس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) چهارشنبه ادعا کرد که با ۲ پهپاد نیرو‌های یمنی مقابله کرد.

به گزارش ایرنا، سنتکام در بیانیه‌ای در شبکه ایکس نوشت: نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در فاصله ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه قبل از ظهر سه‌شنبه با موفقیت با ۲ پهپاد در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن مقابله کرد.

سنتکام با بیان اینکه جراحت یا خسارتی در پی این اقدام گزارش نشده است، افزود: مشخص شد که این پهپاد‌ها تهدیدی قریب‌الوقوع علیه آمریکا، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه ایجاد می‌کنند.

نیرو‌های مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیرو‌های مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیرو‌های یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده است که هدف از این عملیات فقط دفاعی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ناسا در مورد برنامه فضایی چین به عنوان «پوششی برای پنهان‌ کردن اهداف نظامی» هشدار داد
  • سقوط یک شی عجیب از فضا بر روی خانه‌ای در آمریکا
  • آغاز بارش‌های رگباری در خراسان رضوی/افزایش دما تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است
  • آماده‌باش ارتش چین در پی پرواز هواپیمای آمریکا بر فراز تایوان
  • تا پای جان برای ایران
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • مراسم رژه ارتش آغاز شد
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد