Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:32:41 GMT

تدارک تئاتر مستقل تهران برای 40 روز «عصر تجربه»

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۷۶۲۲

تدارک تئاتر مستقل تهران برای 40 روز «عصر تجربه»

مدیر تئاتر مستقل تهران از آماده شدن این مجموعه برای برگزاری سومین رپرتوار «عصر تجربه» خبر داد؛ رپرتواری که هر سال 40 روز میزبان گروه‌های تئاتری جوان و تجربه‌گرا است. 

مصطفی کوشکی، مدیر مجموعه تئاتر مستقل تهران در گفت‌وگویی با ایسنا درباره برگزاری سومین رپرتوار «عصر تجربه» بیان کرد: بعد از پایان دومین رپرتوار عصر تجربه که آبان ماه سال گذشته به پایان رسید برنامه‌ریزی دوره سوم را آغاز کردیم و جستجوی هنرمندان و آثار با کیفیت از همان زمان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من عملا داوری جشنواره «تجربه» را هم با همین رویکرد پذیرفتم، هرچند خیلی علاقه داشتم در مرحله بازبینی کارها حضور داشته باشم ولی چون خودم نمایش روی صحنه داشتم فقط به تماشا و داوری کارها رسیدم.

او گفت: اعتقاد و تاکید داشتم دوره سوم رپرتوار باید بهتر و باکیفیت‌تر از دو دوره گذشته برگزار شود، بر همین مبنا از طریق بخش بین‌الملل مجموعه مکاتباتی انجام شد و در عین حال با روابط عمومی تئاتر مستقل نیز صحبت‌هایی صورت گرفت تا بتوانیم در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با مسائل تئوریک برنامه‌ریزی های مناسبی داشته باشیم که جزئیات آن به زودی و از طریق نشست رسانه‌ای به اطلاع خبرنگاران محترم و علاقه‌مندان می‌رسد.

کوشکی با ابراز اطمینان از اینکه دوره سوم رپرتوار «عصر تجربه» در مقایسه با دوره‌های گذشته کیفیت بهتری خواهد داشت، ادامه داد: اگر مشکل ناخواسته‌ای پیش نیاید، نسبت به دوره‌های گذشته گام بلندتری برمی‌داریم، چون به هرحال دو دوره گذشته به‌طور طبیعی میزانی آزمون و خطا در خود داشت که امید داریم امسال کاهش پیدا کرده باشد. راه سختی است ولی ما با تمام نواقص، کمبودهای سخت‌افزاری و مشکلات مالی که داریم سعی میکنیم این جریان را به بهترین شکل پیش ببریم و اتفاق بهتری رقم بزنیم.

مدیر مجموعه تئاتر مستقل افزود: طبق قاعده و میثاقی که از ابتدای راه‌اندازی «عصر تجربه» داشتیم، قصد ما فراهم کردن شرایط مناسب اجرایی برای گروه‌های جوان حرفه‌ای است که در زمینه‌هایی متفاوت از سلیقه تئاتر بدنه فعالیت می‌کنند. در تئاتر ما به این جریان بدنه و مرسوم عنوان «تئاتر حرفه‌ای» می‌دهند، به این ترتیب بعضی شیوه‌ها و رویکردهای اجرایی با مُهر «غیرحرفه‌ای» حذف می‌شوند که این بسیار اشتباه است. در «عصر تجربه» فضای تئاتر مستقل تهران را در اختیار گروه‌ها و شیوه‌های اجرایی قرار می‌دهیم که همین تئاتر اصطلاحا حرفه‌ای، به واسطه ایجاد مختصات مالی، زیبایی‌شناسی و تبلیغاتی خاص توسط بعضی جریان‌ها و تهیه‌کنندگان قصد دارد آنها را حذف کند. 

این کارگردان همچنین درباره همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در برگزاری رپرتوار «عصر تجربه» توضیح داد: دوره اول امکانات بسیار کمی در اختیار داشتیم و به همین نسبت فقط از چهار گروه دعوت کردیم. با مدیرکل وقت آقای شفیعی و پیمان شریعتی معاون اجرایی ایشان مذاکراتی انجام دادیم که بسیار از ما حمایت کردند. حتی با توجه به مختصات «عصر تجربه» بازبینی آثار در شرایط متفاوت و با حضور اشخاصی انجام شد که نسبت به رویکرد گروه‌های نمایشی جوان، آگاهی مناسبی داشتند. در دوره دوم شرایط قدری بهتر شد و به همان نسبت هم از گروه‌های بیشتری دعوت کردیم. در دوره سوم تلاش داریم وضعیت با کیفیت‌تری بوجود بیاوریم که با توجه به وضعیت این روزها همراهی شهرام کرمی و اداره کل هنرهای نمایشی را طلب می‌کند، گرچه با توجه به عملکرد اداره کل و تلاش برای حمایت از فعالیت‌های علمی دانشجویی که در هفته‌های اخیر شاهد بودیم، امید ما چندان هم بی‌راه نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عصر تجربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دبی، پس از درگیری چند روزه با سیل ناشی از شدیدترین بارندگی 75 سال اخیر، امروز پنجشنبه شرایط نسبتا مساعدی را تجربه کرده تا پاکسازی جاده‌های گرفتار و خانه های سیل زده در دستور کار قرار بگیرد.

اقتصاد نیوز نوشت:همچنین فرودگاه بین‌المللی دبی، یک مرکز مهم مسافرتی جهان با وجود آنکه برای پاکسازی تعداد زیادی از پروازها با مشکل مواجه شده و بسیاری از جاده‌ها همچنان دچار مشکل هستند؛ از صبح امروز پروازهای خود را از سر گرفت و سازمان هواپیمایی از محدودیت پروازی به فرودگاه‌های دبی و شارجه خبر داد.

براساس گزارش رویترز، این سازمان اعلام کرد «با توجه به شرایط جوی به وجود آمده در برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و آب‌گرفتگی سطوح و معابر، پروازهای فرودگاه‌های دبی و شارجه با تأخیر یا ابطال مواجه شده است.»

اما وضعیت این روزهای دبی فارغ از خسارات معمول، ضربه سنگینی را هم به صنعت گردشگری این مقصد پرطرفدار زده است و بسیاری از مسافران برنامه سفر خود را لغو کرده اند و برخی هم که در دبی به سر می برند، در تدارک بازگشت به کشور خود هستند، مایا لومیدزه، مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس گفت: «ترافیک هوایی دبی احتمالاً امشب از سر گرفته می‌شود. تعدادی از پروازها آغاز به کار شده است پروازها شروع شد؛ اما معتقدم که تا عصر تردد تمام پروازها بازیابی خواهد شد.»

بر اساس گفته مدیر اجرایی انجمن مجریان تور روسیه، حدود ۲۵۰۰ شهروند این کشرو در انتظار خروج پروازهای خود هستند. اما قیمت درهم امارات در بحبوبحه سیل دبی چه روندی را در پیش گرفته است؟

قیمت درهم امارات امروز 30 فروردین 1403

درهم امارات در آخرین روز کاری هفته در حالی شاهد به سرانجام رسیدن معاملات بازار ارز تهران است که نسبت به روز گذشته افزایش قیمت را تجربه کرده و رشد 90 تومانی را به مانند روز گذشته در پیش گرفته است.

هر درهم امارات با تداوم پیشروی در کانال 18 هزار تومان، 18391 تومان نرخ گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین نرخ ریال عمان در بازار

بارش شدید باران اما تنها مختص دبی نبود و کشور عمان هم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم شاهد جاری شدن سیلاب در معابر و خیابان های خود، اما قیمت ریال؛ واحد پول رسمی این کشور خلاف روند صعودی درهم بر مدار کاهش حرکت کرد.

هر ریال امروز 175340 تومان قیمت گذاشته شد تا نسبت به معاملات روز گذشته افت ارزش چهار هزار و 990 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین قیمت دینار عراق امروز

امروز قیمت دینار عراق در در مبادلات ارزی بازار پافشاری بر نرخ روز گذشته را در پیش گرفت و با تجربه ثبات نسبت به روز چهارشنبه، 52 تومان ارزش گذاری شد.

قیمت امروز لیر ترکیه در بازار

قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز به مانند دینار عراق ثبات ارزش را در مقایسه با روز پیش تجربه کرد و 2075 تومان خرید و فروش شد.

نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 0.031 رسید که تغییری نسبت به روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ منات آذربایجان

منات آذربایجان هم امروز در بازار ارز تهران به مانند روز گذشته، سیر صعودی را در پیش گرفته است؛ هر منات امروز 200 تومان گران شد و 39560 تومان مورد معامله قرار گرفت.

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز همچنین قیمت درام ارمنستان همچون دینار عراق و لیر ترکیه ثبات ارزش را تجربه کرد و به مانند روز پیش 171 تومان نرخ گذاری و مبادله شده است.

نرخ برابری درام ارمنستان و دلار آمریکا هم امروز به 0.003 رسیده است که تغییری با روز پیش نداشته است.

آخرین نرخ رینگیت مالزی

قیمت رینگیت مالزی هم امروز صعود را در دستور کار خود قرار داده است و با افزایش ارزش 30 تومانی که تجربه کرده است، 14060 تومان قیمت گذاشته شد.

قیمت امروز بات تایلند

امروز همچنین بات تایلند به مانند رینگیت؛ واحد پول رسمی کشور مالزی رشد قیمت 30 تومانی را در پیش گرفت و 1830 تومان خرید و فروش شد.

آخرین نرخ لاری گرجستان

در نهایت هر لاری امروز در بازار به مانند اغلب ارزهای مورد معامله قرار گرفته افزایش قیمت را تجربه کرد و 25420 تومان نرخ گذاری و مبادله شد تا نسبت به روز پیش افزایش 110 تومانی داشته باشد.

آخرین پنجشنبه فروردین ماه در حالی سپری شد و به پایان رسید که بازار شاهد نوسان متنوع قیمت ارزها نسبت به روز گذشته بود، امروز قیمت دینار عراق، لیر ترکیه و درام ارمنستان ثبات را تجربه کرد و قیمت ریال عمان هم تنها نرخ کاهشی امروز بود.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896866

دیگر خبرها

  • سیل برای دبی گران تمام شد / درهم صعود کرد
  • سیل برای دوبی گران‌تمام‌ شد/آخرین قیمت منات،رینگیت،لاری،دینار و ریال را ببینید
  • شاخصه‌های هنر انقلاب در دانشگاه درست تعریف نشده است
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • فرزند زمانه خود باش
  • زلزله در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ترکید؟