Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به همکاری های دو کشور در زمینه‌های مختلف پارلمانی، سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد: روابط پارلمانی تهران مسکو نمونه خوبی برای توسعه مناسبات در همه زمینه ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مناسبات پارلمانی و سیاسی دو کشور ممتاز است لیکن با توجه به ظرفیت‌های گسترده موجود در دو کشور،  همکاری های اقتصادی _ فرهنگی نیازمند شتاب بیشتری است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به اقدامات خلاف عرف آمریکا در منطقه و جهان، خاطرنشان کرد: آمریکا به اقدامات تحریک آمیز و مداخله جویانه در منطقه ادامه می‌دهد و ادبیات تند حاکم بر کاخ سفید ترغیب کننده رشد تروریسم و افراط گرایی در جهان است.

سفیر روسیه در تهران نیز با استقبال از گسترش مراودات دو کشور گفت: رفت و آمدهای سیاسی مقامات دو کشور به تقویت همکاری‌ها و تعاملات بین دو کشور ایران و روسیه کمک می‌کند.

در این دیدار علاوه بر مناسبات پارلمانی، طرفین بر راه حل سیاسی در یمن و بر اهمیت تمرکز بر راه حل سیاسی و مذاکره در کشمیر تاکید کرده و نگرانی خود را از شرایط کنونی ابراز داشتند.

کد خبر 4697968 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران مجلس شورای اسلامی حسین امیر عبداللهیان مجلس شورای اسلامی محمد جواد ظریف ایران وزارت امور خارجه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده آمریکا حسن روحانی محمدجواد ظریف هیئت دولت شورای نگهبان علی لاریجانی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روزنامه استریتس تایمز، هادی تجاهجانتو، وزیر هماهنگی امور سیاسی، حقوقی و امنیتی اندونزی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دولت اندونزی گروه‌ها و افرادی را که می توانند حملات مشابهی را انجام دهند، تحت نظر دارد.

در آنچه که مرگبارترین حمله در روسیه در دو دهه اخیر خوانده می‌شود، چهار مرد در شب ۲۲ مارس (۳ فروردین) به سالن کنسرتی تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو حمله کردند و بیش از ۱۳۰ نفر را کشتند و بیش از ۱۰۰ نفر را مجروح کردند. داعش، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

هادی گفت : در پی این حادثه، مقامات اندونزی نظارت خود را بر شبکه های تروریستی احتمالی افزایش دادند.

وی افزود: بخش‌های مرتبط وزارت امنیت، آژانس ملی مبارزه با تروریسم (BNPT)، آژانس اطلاعات دولتی اندونزی و نیروی پلیس ضد ترور را شامل می‌شوند.

ریکو آملزا، رئیس آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی، که در کنفرانس مطبوعاتی حضور داشت، گفت: در رسانه های اجتماعی هنوز افرادی وجود دارند که از اقدامات تروریست ها حمایت می کنند.

آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی در تلاش است تا تبلیغات افراطی را شناسایی کرده و از بین ببرد، او اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر بین آژانس های امنیتی مختلف در اندونزی را خواستار شد.

وی گفت: در سرتاسر جهان هسته‌های (تروریستی) وجود دارد، اما این هسته‌ها سلول‌های ایدئولوژیک هستند، ما باید دانش را به اشتراک بگذاریم و این گونه با آنان مبارزه کنیم.

دیگر خبرها

  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم