Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید حسینی‌نژاد، دارنده رتبه اول رشته قرائت تحقیق در چهل‌و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه در چهل‌ودومین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه استان که در ماه گذشته به کار خود پایان داد؛ شرکت داشتم، باید بگویم که در آن دوره از مسابقات، داوران با سطح خوب و حرفه‌ای انتخاب شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو هنگامیکه در مسابقاتی شرکت می‌کنیم، نباید از سطح داوری‌ها خرده بگیریم، چرا که شرکت ما متسابقین در هر مسابقه‌ای، به معنای این است که ما تیم داوران را پذیرفته‌ایم و هر آنچه را که آن‌ها داوری کنند را نیز قبول داریم. پس انتقاد از داوران توسط شرکت کنندگان کار درستی نیست.

وی ادامه داد: البته در این میان شاید انتقادی که بتوان از آن مسابقات کرد، این باشد که متاسفانه آن مسابقات به نام مسابقات قرائت بود و با این هدف برگزار شده بود که سطح قرائت شرکت‌کنندگان سنجیده شود و نباید در حاشیه مسابقات، آزمونی تحت عنوان آزمون مفاهیم نیز برگزار شود.

حسینی‌نژاد افزود: در واقع آن مسابقات همانطور که از نامش پیداست، مسابقات قرائت بود و در راستای سطح سنجش قرائت قاریان برگزار شده بود و بنا نبود که سطح مفاهیم آن‌ها نیز سنجیده شود. اگر هدفشان بر این بوده که قاریان به سمت مفاهیم قرآنی سوق پیدا کنند، در حقیقت چنین روندی اقدام درستی نبوده، بلکه آن‌ها می‌توانند در این راستا، کارگاه‌هایی را برای قاریان برگزار کنند.

این قاری ممتاز مشهدی با اشاره به جایگاه تفسیر در ایران خاطرنشان کرد: در واقع تفسیر در حوزه تخصصی خود جایگاه خوبی دارد. با توجه به اینکه در حوزه علوم قرآنی فعالیت دارم جایگاه این امر را خوب می‌بینم اما موضوعی که در این خصوص وجود دارد این است که آزمون مفاهیمی که در این مسابقات برگزار شده است، علاوه بر این که هیچ کمکی به قاریان نمی‌کند، بلکه ضربه‌ای را هم به آن‌ها وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اما چرا مسئولین این موضوع را نمی‌دانند که مفاهیم نمی‌تواند در جهت سوق دادن آن‌ها به سمت مفاهیم کمک کند، خاطرنشان کرد: البته که باید مقوله تفسیر و مفاهیم مورد توجه قرار گیرد، اما باید توجه داشت که این، راهش نیست و مسیر اشتباهی است که برخی از افراد آن‌ را طی کرده‌اند.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: البته با این وجود می‌توان گفت که مسابقات خراسان رضوی همیشه در سطح بالایی برگزار می‌شود و در مقابل هم قاریان این استان و البته تمام کشور تلاوت‌های خوبی دارند.

این قاری ممتاز مشهدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان مسابقاتی در لبنان با حضور برخی از کشورها از جمله ایران و مصر برگزار شد، شرکت داشتم، با وجود اینکه قاریان مصری هم در آن مسابقات حضور داشتند، اما کششی که لبنانی‌ به تلاوت‌های ایرانیان داشتند به قاریان مصری نداشتند و این نشان‌دهنده تلاوت‌های خوبی است که قاریان ایرانی دارند.

وی اظهار کرد: در آن مسابقات، قاریان مصری هم بودند، اما کششی که قاریان ایرانی داشتند مصریان نداشتند و لبنانی‌ها بیشتر به تلاوت‌های ایرانیان جذب می‌شدند. البته درست است که قاریان مصری از سطح خوبی برخوردار هستند اما اگر از بعد تلاوت‌ها بخواهیم مورد نظر قرار دهیم باید گفت که سطح کیفی تلاوت‌های قاریان ایرانی بسیار بالا است.

حسینی‌نژاد گفت: متاسفانه این باور در میان برخی از افراد وجود دارد که گمان می‌کنند محافل قرآنی تنها به ماه مبارک رمضان ختم می‌شود و در سایر ماه‌های سال اینگونه نبوده، چرا که ما امروزه شاهد برگزاری محافل زیادی در این شهر هستیم. البته که شاید بتوان گفت که در برخی از شهرهای کشور اینگونه باشد و محافل قرآنی در سایر ایام سال به حال خود رها می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن قرآن کریم اوقاف و امور خیریه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو

آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو هستند، می‌توانند در زمان مقرر برای ثبت‌نام اقدام کنند.

جزئیات و تقویم برگزاری آزمون (الکترونیکی) زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (Tolimo) دوره­‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ در سال ۱۴۰۳ براساس تصویر زیر است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته «تولیمو» اعلام شد + جدول
  • استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای برگزاری آزمون‌های نهایی متوسطه دوم
  • اعلام زمان‌بندی برگزاری آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو
  • حرم مطهر رضوی میزبان برگزاری ویژه برنامه‌های شب‌های قدر
  • برنامه مراسم شب‌های قدر در حرم امام خمینی (ره)
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های مسجد جمکران در شب‌های قدر
  • برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین