Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@14:11:09 GMT

جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۰۶۹

جولان روبات ها در کنفرانس جهانی روبات 2019 چین

چین در "کنفرانس جهانی روبات ۲۰۱۹" (2019 World Robot Conference)، بسیاری از روبات‌های جدید خود را به نمایش گذاشت.

چینی‌ها در نمایشگاه اخیر شهر پکن، روبات‌های بسیاری را به بینندگان معرفی کردند.

در "کنفرانس جهانی روبات ۲۰۱۹" که از ۲۰ تا ۲۵ ماه اوت در شهر پکن چین برگزار می‌شود، روبات‌هایی که قابلیت پرواز دارند، روبات‌هایی که می‌توانند شنا کنند و روبات‌هایی که قادر به جراحی مغز هستند به نمایش گذاشته خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون تنها از چند روبات رونمایی شده است که در این گزارش به معرفی اجمالی آنها می‌پردازیم.

روبات‌های نمایش داده شده در این نمایشگاه به قدری جالب هستند که برگزار کنندگان پیش بینی می‌کنند حدود ۲۰۰ مهمان از ۲۲ کشور جهان به بازدید این نمایشگاه خواهند آمد.

سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیک، با کاهش نیروی کار و افزایش هزینه‌های کار روبه‌رو خواهد شد. ربات‌ها، بهترین راه ممکن برای مقابله با این مشکل هستند و نیاز به یک "انقلاب روباتیک" در این کشور، احساس می‌شود.

طی این کنفرانس علاوه بر نمایش روبات‌های متنوع و جذاب و رونمایی از فناوری‌ها و محصولات جدید روباتیک همچنین قرار است چهار مسابقه با بیش از ۴۵۰۰ شرکت کننده برگزار شود.

طی این کنفرانس بیش از ۷۰۰ ربات متخصص با بیش از ۲۱ برنامه کاربردی صنعتی به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این کنفرانس بخشی برای نمایش روبات‌های گروه "اچ آر جی رباتیک" (HRG Robotics) وجود دارد و به گفته "وانگ منگ" مدیر این بخش، در این قسمت محصولات شرکت‌های دیگر که به کمک این شرکت فناوری جدیدی توسعه داده‌اند، نمایش داده می‌شود.

از جمله روبات‌هایی که در این کنفرانس به چشم میخورد، روبات "پرنده هوشمند" (SmartBird) است که توسط شرکت آلمانی "فستو" (Festo) طراحی و توسعه داده شده است.

پژوهشگران روبات مذکور را با الهام از کاکایی شاه‌ماهی‌خوار اروپایی توسعه داده‌اند. نحوه پرواز روبات مذکور همانند این پرنده است. وزن روبات مذکور ۴۵۰ گرم است و طول هر کدام از بال‌های آن دو متر است. درون پرنده هوشمند یک باتری لیتیمی تعبیه شده است و این موضوع پرنده روباتیک را قادر به پرواز در حدود ۲۰ دقیقه می‌سازد.

پرنده هوشمند به دلیل استفاده از فناوری فیبر کربن فوق العاده سبک است و علاوه بر چابکی دارای آیرودینامیک عالی است و قادر به برخاستن ، پرواز و فرود است. روبات مذکور تنها ۲۳ وات انرژی مصرف میکند که این میزان انرژی کمی بیش از نیمی از انرژی است که توسط برخی لپ تاپ ها استفاه می‌شود. اندازه گیری ها نشان میدهد پرنده مذکور دارای بازده الکترومکانیکی تا ۴۵ درصد و بازده آیرودینامیکی ۸۰ درصد است.

یکی دیگر از روبات‌هایی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، "لایکاگو" (Laikago) نام دارد و چینی‌ها این روبات را در پاسخ به" سگ روبات" (robo-dog) ساخت شرکت آمریکایی "بوستون داینامیک" (Boston Dynamic) ساخته اند. نام لایکاگو از نام "لایکا" (Laika) سگ فضانوردی که در سال ۱۹۵۷ به مدار  زمین رفت، گرفته شده است. طول روبات لایکاگو ۲۲ اینچ (۰.۵۶ متر) ،عرض آن ۱۳.۷ اینچ (۰.۳۵ متر) و ارتفاع آن ۲۳.۶ اینچ (۰.۶ متر) است. ۲۲ کیلوگرم (۴۸.۵ پوند) وزن دارد و با هر بار شارژ می‌تواند ۳ تا ۴ ساعت بدود.

از دیگر روبات‌های این شرکت، ربات "UR5e " بود. روبات مذکور  کاربردهایی فراوانی دارد و قادر به حمل اجسامی تا وزن پنج کیلوگرم (۱۱ پوند) است. این روبات می‌تواند به راحتی اشیا را برداشته و آنها را در جایی که کاربر مایل است قرار دهد.

روبات هنرمند دیگر،  دست روباتیک" Gree" است که همانند هنرمندان قادر به پیانو زدن است.

چینی‌ها می‌توانند اخبار مربوط به رئیس جمهورشان "شی جین پینگ" را در صفحه روبات هوشمند" Chuangze "که یک روبات خدماتی توسعه داده شده توسط دفتر مرکزی "حزب کمونیست چین" (Communist Party of China) است ، مشاهده کنند.

تصاویر مربوط به برخی دیگر از این روبات‌ها در ادامه آمده است./ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

فردین رحمان‌نژاد، معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت، اظهار کرد: این مرکز با هدف انتقال پرنده فروشان بازار شرق احداث شده است.

وی افزود: مرکز خرید و فروش پرندگان شرق، به دلیل موقعیت جغرافیایی این مرکز و همچنین عدم هماهنگی این صنف با صنوف دیگر مستقر در مجتمع صنفی خدماتی خاوران رونق چندانی نداشت و از طرفی ادامه فعالیت این مرکز، مانع استفاده بهینه شرکت از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع محسوب می‌شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخصیص غرفه‌های فاز دوم بازار پرندگان غرب به فروشندگان بازار پرندگان شرق بیان کرد: این امر در نشستی در مجتمع صنفی خدماتی خاوران، با حضور ۹۰ نفر از کسبه واجد شرایط، سرمایه گذار، دستگاه‌های نظارتی شرکت ساماندهی، نائب رییس و بازرس اتحادیه مربوطه و از طریق قرعه‌کشی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمام نکات مربوط به انتقال صنف و موعد‌های زمانی آن برای متقاضیان تشریح شد، گفت: نقشه فاز دوم و نحوه قرار گرفتن واحد‌های مختلف را ترسیم و در سه گروه پرندگان زینتی، لوازم و ملزومات پرنده و دان و متعلقات تقسیم کردیم و قرعه کشی برای جانمایی هر غرفه انجام شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه تصریح کرد: از هفته آینده، غرف بازار پرندگان غرب بر اساس نتیجه همین قرعه کشی به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و این افراد با صدور نامه‌ای به بهره بردار معرفی خواهند شد.

رحمان نژاد در پایان تأکید کرد: واحد‌های پرنده‌فروشی در بازار پرندگان شرق تا اواسط اردیبهشت به طور کامل به بازار پرندگان خلیج فارس منتقل می‌شود و بالافاصله صنف دیگری در مجتمع صنفی خاوران جایگزین پرنده‌فروشان می‌شود که هماهنگی بیشتری با صنوف مستقر در مجتمع باشد.

منبع: روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • جانمایی پرنده‌فروشان دربازار پرندگان خلیج فار‌س
  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز دوم بازار پرندگان خلیج فار‌س
  • کنفرانس بین‌المللی آبزی پروری نوآورانه با حضور پژوهشگران جهانی در گرگان
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • پیروزی 4-1 لیورپول مقابل پورتو و صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (17 آوریل، 2019) / فیلم
  • هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT
  • رکوردشکنی هوش مصنوعی چینی
  • ستاد مدیریت بحران سیب و سوران تشکیل جلسه داد
  • شگفتی اپوزیسیون از قدرت بازدارندگی ایران در فصل نوین جهانی (+فیلم)