Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در جریان بازدید سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح از سازمان پدافند غیرعامل با ارائه گزارشی از فعالیت‌های تخصصی این سازمان در حوزه‌های دفاع غیرعامل و مقابله با تهدیدات نوظهور، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبردهای عملیاتی و دفاعی کشور را در قالب نظام  عملیاتی پدافند غیرعامل در بخش‌های حساسی و کلیدی پیگیری می‌کند که این نظام عملیاتی دارای هفت محور قابل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات صیانت و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات، عملیات حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، عملیات دفاع غیرنظامی کشور، عملیات پدافند سایبری- فیزیکی، عملیات پدافند ترکیبی و هیبریدی، عملیات پدافند نوین و عملیات پدافند سایبری- مردم‌محور که مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی است، هفت محور اصلی کار ما را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه امروزه تهدیدات ماهیت علمی و فناورانه دارند، تاکید کرد: همین مسئله این ضرورت را ایجاد می‌کند تا پدافند غیرعامل در لبه مرزهای علم و فناوری حرکت کند. امروزه فناوری‌ها ماهیت دوگانه فرصت-تهدید دارند و تمام تلاش ما این است که مردم و دستگاه‌های خدمات‌محور بتوانند بدون هیچ مشکلی از فرصت‌های فناوری بهره‌مند شوند و این مهم با رعایت الزامات پدافند غیرعامل کاملا دردسترس است.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد اهداف پدافند غیرعامل نیاز به همکاری و هم‌افزایی‌ همه بخش‌ها و دستگاه‌ها در کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه ما شاهد ارتقای دانش عمومی در سطح کشور به خصوص پدافند غیرعامل هستیم و امید داریم بتوانیم یک وحدت رویه در بین مسئولان در خصوص اهمیت رعایت الزامات پدافند غیرعامل ایجاد کنیم.

جلالی در پایان با دعوت از جامعه علمی کشور برای تمرکز بر موضوعات پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیرعامل یک حوزه دانش‌بنیان و دانش‌محور است و ضرورت دارد ادبیات بومی و داخلی در این زمینه تولید شود تا بتوانیم در جهان فناوری‌پایه آینده اقتدار و حاکمیت خود را حفظ و تقویت کنیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند

رژیم صهیونیستی اکنون بزرگترین قحطی ساخته دست بشر را به مردم غزه تحمیل کرده است. تل آویو با عدم اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، در حال نسل کشی فلسطینیان است؛ موضوعی که حتی صدای نزدیک‌ترین شرکای این رژیم را نیز درآورده است. 

به گزارش الجزیره، آنالنا باربوک، وزیر خارجه آلمان که اکنون برای انجام سفر‌های دوره‌ای در خاورمیانه به سر می‌برد، اعلام کرد غزه اکنون نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتری است. 

وی طی سفر به سرزمین‌های اشغالی و پس از دیدار با مقامات صهیونیست در تل آویو خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از وقوع قحطی در غزه باید کمک‌های بشردوستانه بدون مانع و مشکل وارد این باریکه شود. شرایط انسانی در غزه جهنمی است. 

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی صهیونیست‌ها در روند امدادرسانی به فلسطینیان، تاکید کرد: سازمان‌های بین المللی باید بتوانند کمک‌های حیاتی به مردم را بدون مانع برای فلسطینیان تامین کنند. دولت آلمان به همین منظور کمک‌های خود به برنامه جهانی غذا را افزایش داده و ۱۰ میلیون یورو دیگر به این سازمان پرداخت می‌کند. 

روز یکشنبه تل آویو به سازمان ملل اطلاع داد که دیگر اجازه ارسال کمک‌های غذایی از سوی سازمان آنروا به شمال غزه را نخواهد بود. این در حالی است که آنروا با ۱۳ هزار نیرو در غزه، ستون فقرات کمک رسانی‌ها به مردم محسوب شده و این اقدام با هدف گسترش نسل کشی در این باریکه انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • پهپاد ایرانی کرار، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد
  • جان باختگان تصادفات جاده‌ای ایام نوروز امسال به ۵۴۹ نفر رسید
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • تشکیل ستاد و کارگروه‌ تخصصی مدیریت بحران زیر بخش‌های کشاورزی
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • تلاش پلیس برای خدمات رسانی در ایام تعطیلات
  • آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان