Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با پاسداشت 31 مردادماه روز صنعت دفاعی،‌تمرکز نظام سلطه و استکبار بر محدودسازی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دفاعی کشور را بیانگر موفقیت و تأثیر راهبردی این عرصه در ناکام‌سازی راهبردها و سناریوهای ضد ایرانی جبهه دشمن دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،در بخشی از این بیانیه آمده است: عرصه صنعت دفاعی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از عصر وابستگی ،حقارت و عقب‌ماندگی‌های تاریخی ناشی از حاکمیت رژیم پهلوی و استیلایی ایالات متحده آمریکا بر مقدرات دفاعی و نظامی ایران، در پرتو رویکرد امام راحل(ره) و اندیشه‌ های ناب دفاعی خلف صالح ایشان مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌آی عزیز (مدظله العالی)  با بهره‌گیری از سرمایه انسانی خلاق و دارای اعتماد به نفس کم نظیر و اندیشمندان و متخصصین متعهد به مرحله‌ای ورود پیدا کرده است که این عرصه نمایشگاهی از عظمت،‌پویایی، چابکی و ورزیدگی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح و مدافع ایران اسلامی را در معرض جهانیان  قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه این بیانیه ارتقای ظرفیت‌های تولیدی در بخش‌های مختلف، رشد نخبگی و توسعه شبکه‌های دانش‌بنیان و افزایش سرعت دست‌یابی به سامانه‌ها و فن‌آوری‌های پیشرفته و راهبردی دفاعی از جمله دستاوردهای عرصه صنعت دفاعی کشور آنهم در شرایط سخت و محدودیت آفرین تحریم ، قلمداد و تصریح شده است: در شرایطی که سردمداران نظام سلطه و جبهه معاندین انقلاب و نظام اسلمی برغم ناتوانی از مصاف با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنان  با حقد و حسد  توسعه  گزینه تحریم ‌ را دنبال می کنند ، تمرکز بر راهبرد بالندگی و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی کشور ، با همت و هوشمندی حوزه صنعت دفاعی و نیروهای مسلح در دستور کار مجموعه سازمان‌های نظامی و دفاعی کشور بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داشته و لحظه‌ای از اندیشیدن و عمل  به این ضرورت  غفلت ناپذیر درنگ نخواهند کرد.

این بیانیه خاطرنشان کرده است: دستاوردها و توانمندی‌های سترگ حوزه صنعت دفاعی کشور در عرصه‌های زمینی، دریایی و هوافضا که متناسب با استانداردهای نوین جهانی  و متناسب با پاسخگویی موفق به تهدیدات متصور فراروی کشور حاصل شده است ،جمهوری اسلامی ایران را به قدرت برتر و بلامنازع منطقه و در تراز رقابت با قدرت‌های فرامنطقه‌ای قرار داده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به قابلیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های عرصه صنعت دفاع کشور آمده است:‌ واقعیت‌های موجود در وضعیت امروز صنایع دفاعی کشور، الگوها و فرمول‌های قدرت‌سازی و شکوفایی را الهام‌بخش سایر بخش‌ها به ویژه حوزه اقتصاد و صنعت قرارداده است و در بعد فراملی نیز توانسته است نقش راهبردی خود را در زوایای مختلف مقاومت اسلامی منطقه در جدال با جنگ‌های نیابتی و تروریستی و اخیرا در مقابله با تجاوز پهپاد راهبردی امریکا و نفتکش متخلف انگلیس ، آشکار سازد.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید عرصه صنعت دفاعی کشور و تبریک این روز فرخنده به آحاد کارکنان و مدیران خدوم، ولایت‌مدار و انقلابی وزارت دفاع و دیگر فعالان این حوزه راهبردی و حساس در نیروهای مسلح و تأکید کرده است: بی‌تردید صنعت دفاعی «نماد اقتدار و رونق تولید ملی» به شمار رفته و با برخورداری از توانمندی‌های سرشار بومی و قابلیت‌های پاسخگویی به نیازهای نظام و ملت ایران در عرصه‌های بازدارندگی دفاعی، تحت منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در هنگامه خطر و تهدید،‌درس‌های سخت و پشیمان‌کننده‌ای را به جبهه دشمنان انقلاب و میهن اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران روز صنعت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲

حسین سلاح ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛  قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • روایت آیت الله علم الهدی از یک انحراف
  • مردم از استعداد و نبوغ‌شان در عرصه تولید استفاده کنند
  • دولت شرایط ورود مردم به عرصه جهش تولید را فراهم کند
  • حمایت از تولید داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی تبدیل می‌کند
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • کسانی که می‌گویند احزاب وارداتی و غیربومی هستند، تاریخ سیاسی ایران را نخوانده‌اند
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • تراز دریاچه ارومیه ۵۰ سانتیمتر افزایش یافته است
  • افزایش ۵۰ سانتیمتری تراز دریاچه ارومیه
  • ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان