Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوی گفت: دولت باید به مدت ۵ سال و سالانه یک میلیارد دلار یا معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان با کارمزدهای ۴ درصد برای روستاهای غیرمرزی و صفر درصد برای روستاهای مرزی اختصاص دهد.

«سید ابوالفضل رضوی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: اگر روستا و روستایی و عشایری را بشناسیم، در مدت حدود ۳ سال نرخ بیکاری ما یقینا بین ۵ تا ۷ درصد می شود اگر برنامه ریزی کنیم برای استفاده از پتانسیل های روستاها و عشایر؛ روستاهای ما کانون تولید و ارزش آفرینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور معاون اول رییس جمهوری افزود: روستاییان مردان و زنان کارآفرین هستند و تولید کننده هستند؛ کسانی هستند که جز به عظمت زادگاه خود و کشورشان نمی اندیشند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کم توجه کردیم به توسعه روستاها، که توسعه ملی را در پی دارد و خاطرنشان کرد: ۱.۵ میلیارد دلاری که تسهیلات با نرخ ۴ و ۶ درصد به روستاها اختصاص یافت باید ادامه یابد.

 

معاون سابق توسعه امور روستایی و مناطق محروم رییس جمهور تصریح کرد: دولت باید به مدت ۵ سال و سالانه یک میلیارد دلار یا معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان با کارمزدهای ۴ درصد برای روستاهای غیرمرزی و صفر درصد برای روستاهای مرزی اختصاص دهد.

 

رضوی با بیان اینکه دولت باید برای آموزش های مهارتی در رشته های تولید، بازرگانی، آموزش های لازم در روستاها و مناطق عشایری بحث و گفتگو برنامه ریزی کند، گفت: اگر در سال، تسهیلاتی با این روال برای روستاییان و عشایر اختصاص دهیم نرخ رشد اقصاد کشور بین ۹ تا ۱۱ درصد خواهد رسید و نرخ بیکاری کشور بین ۵ تا ۷ درصد می رسد و مشکلات فرهنگی اجتماعی کشور به حداقل ممکن می رسد.

 

وی با بین اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ما ریشه در مسائل اقتصادی دارد، تاکید کرد: وقتی سرپرست خانواده ۱۶ ساعت در روز را برای تامین معاش خارج از منزل کار می کند و در بسیاری خانواده ها پدر و مادر بیشترین زمان را صرف تامین درآمد خانواده می کنند دیگر فرصتی برای تربیت و پرورش فرزندانشان ندارند در حالیکه اگر خانواده ها را به تامین خوب برسانیم، روابط دوستانه و خوب بین اعضای خانواده رخ می دهد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور به حداقل می رسد.

 

رضوی تصریح کرد: مهم ترین کار برای کشور و روستاها اختصاص سالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای روستاهای غیر مرزی با کارمزد ۴ درصد و روستاها مرزی با کارمزد صفر درصد و اولویت دادن به تشکل های اقتصادی در راستای آموزش و برنامه ریزی است.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم غدیر سومین جشنواره طنین مسجد جشنواره طنین مسجد مساجد حجت الاسلام محسنی اژه ای بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه ریاست جمهوری روستاها مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳