Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@05:34:52 GMT

استرالیا به طرح آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۲۲۲

استرالیا به طرح آمریکا در خلیج فارس می‌پیوندد

نخست‌وزیر استرالیا اعلام کرد که این کشور به طرح آمریکا برای تشکیل نیرو در خلیج فارس می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری در کانبرا اعلام کرد که کشورش به تلاش‌های آمریکا برای تشکیل نیروی بین‌المللی در تنگه هرمز برای به اصطلاح محافظت از کشتیرانی در این منطقه می‌پیوندد چراکه رفتار‌های بی‌ثبات کننده تهدیدی علیه منافع استرالیا در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است که این، در راستای منافع ملی استرالیا است که برای کمک به شرکای بین‌المللی‌مان بپیوندیم، اما همکاری ما محدود و در چارچوب زمانی خواهد بود.

موریسون گفت که استرالیا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ به مدت یک ماه یک هواپیمای مدل "پوزیدن P-۸A" به خلیج فارس بفرستد و یک کشتی نیز قرار است در ژانویه ۲۰۲۰ به مدت شش ماه در منطقه مستقر شود.

پیش‌بینی می‌شد که استرالیا به عنوان یکی از متحدان نزدیک آمریکا به طرح این کشور در تنگه هرمز بپیوندد، هرچند که می‌گوید خواهان پرهیز از تشدید تنش‌ها است.

به گزارش ایسنا، آمریکا که خود حضور نظامی گسترده‌ای در خلیج فارس دارد پس از وقوع چند حادثه در آب‌های این منطقه با ادعای اینکه ایران در این اتفاقات دست داشته است، اعلام کرد که می‌خواهد یک ائتلاف ظاهرا بین‌المللی برای محافظت از کشتیرانی در منطقه ایجاد کند. به همین منظور نیز از متحدان خود خواسته است تا به این کشور بپیوندند.

دولت آمریکا با دستاویز قرار دادن این ادعای بی‌اساس در تلاش است تا حضور نظامی خود در خلیج فارس را تقویت کند که به شدت مورد انتقاد ایران است. همچنین کشور‌های اروپایی که مخالف تحریم‌های آمریکا علیه تهران نیز هستند، نشان داده‌انتد که تمایلی برای پیوستن به این طرح واشنگتن ندارند چراکه معتقدند این کار به تنش‌ها در منطقه دامن می‌زند.

مقامات کشورمان بار‌ها تاکید کرده‌اند که نیرو‌های خارجی در منطقه باید از آن خارج شوند و تامین امنیت خلیج فارس را باید به ایران و سایر بازیگران منطقه‌ای بسپارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا استرالیا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی

اتحادیه اروپا به دنبال اجرای طرح جدیدی است که براساس ان، به شهروندان ۶ کشور عربی جنوب خلیج فارس، ویزای شنگن ۵ ساله ارائه می‌شود.

به گزارش عصرایران، براساس این طرح، شهروندان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس، در اولین درخواست، ویزای ۵ ساله شنگن دریافت خواهند کرد.

این طرح قرار است شامل شهروندان ۶ کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان شود. البته در حال حاضر، شهروندان امارات از دریافت ویزای شنگن، معاف هستند.

این نشانه‌ای از ارتقای همکاری میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در راستای منافع دو طرف است.

شورای همکاری خلیج فارس پیش از این با اتحادیه اروپا در مورد مسائل مربوط به معافیت شهروندان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس از ویزای شینگن گفتگو کرده بود.

ویزای شنگن، ویزای مشترک ۲۹ کشور اروپایی است. افراد با دریافت ویزای شنگن می‌توانند به ۲۸ کشور بقیه نیز آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای جداگانه، سفر کنند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • ویزای شنگن ۵ ساله برای شهروندان کشور‌های عربی
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • ساحل زیبا و شگفت انگیز «دَستیر» در خلیج فارس
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس