Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@09:08:58 GMT

۶ پروژه آب و فاضلاب در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۲۹۰

۶ پروژه آب و فاضلاب در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان گفت:امسال در هفته دولت ۶ پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

حمید رضا کرموند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهارداشت: با توجه به اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای انعکاس دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی به مردم است در همین راستا شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز با توجه به ماهیت کاری و خدماتی که در سطح استان انجام داده برنامه‌های خود را به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در هفته دولت شش پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 44 میلیارد و 300 میلیون تومان در سطح استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

مجتمع‌های آبرسانی استان بوشهر تا سال 1400 تکمیل می‌شوداعتبارات آبرسانی استان بوشهر به 270 میلیارد تومان افزایش یافتتقاضا برای «آب شرب» در یاسوج روز به روز در حال افزایش است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به افتتاح سایت منطقه سیل‌زده شهر پلدختر عنوان کرد: این سایت چهار هکتاری برای کسانی است که منازلشان را در سیل امسال از دست دادند، پیش بینی شده بود که در این راستا شبکه آب و فاضلاب را انجام دادیم.

وی آبرسانی به شهر معمولان را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دولت در استان لرستان برشمرد و بیان کرد: در این ایام پروژه آبرسانی به شهر فیروزآباد نیزافتتاح می‌شود.

کرموند حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب در منطقه ماسور خرم‌آباد را از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان برشمرد و تصریح کرد: در بحث فاضلاب نیز شبکه فاضلاب ماسور خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود که طول خط این شبکه 8 کیلومتر و طول مجموعه شبکه جمع‌آوری 32 کیلومتر است و 4هزار 60 فقره انشعاب فاضلاب در این منطقه واگذار کردیم.

وی  با بیان اینکه شبکه فاضلاب در منطقه  ناصرالدین دورود در هفته دولت راه‌اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: طول خط این شبکه حدود 5 کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری آن 30 کیلومتر است و حدود 7هزار و 200 فقره انشعاب نیز در این منطقه واگذار کردیم.

انتهای پیام/ش

R41450/P/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد


به گزارش خبرگزاری مهر، منصور ستوده اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولین استانی، آب سد نهب جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغات پایین دست شهرستان‌های تاکستان و بوئین زهرا رها سازی شد.

ستوده افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر و همچنین افزایش میزان برداشت در بالادست رودخانه‌ها سبب محدودیت منابع آبی شده لذا سازگاری با کم آبی در کنار مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار شاست.

وی افزود: انتظار می‌رود کشاورزان منطقه با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و همچنین رعایت الگوی مصرف، شرکت آب منطقه‌ای قزوین را در مدیریت و توزیع عادلانه منابع آبی یاری رسانند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: سد نهب با هدف بهبود آبیاری ۳۶۸۰۰ هکتار از اراضی پایین دست در تلفیق با منابع آب زیرزمینی، تغذیه مصنوعی آبخوان، تأمین حق آبه محیط زیست و کنترل سیلاب‌های فصلی رودخانه احداث شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تقسیم آب سد نهب برای اراضی پایین دست براساس تقسیم نامه موجود و حق آبه های قدیمی انجام پذیرفته و بدنبال آن هستیم تا با همکاری کلیه بهره برداران و با توجه به میزان آب ذخیره شده در سد، با رعایت عدالت و انصاف آن را توزیع نمائیم.

ستوده در پایان با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت این پروژه گفت: عملیات اجرایی سد نهب در سال گذشته پایان یافته و این سد آماده بهره برداری می‌باشد همچنین کانال اصلی شبکه آبیاری سد نهب نیز در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این شبکه نیز تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

شایان ذکر است در این مرحله ۱۲ میلیون متر مکعب آب با دبی کل ۵.۵ متر مکعب در ثانیه به مدت ۲۲ روز در مسیر کانال اصلی شبکه آبیاری و بستر رودخانه خررود رها سازی خواهد شد.

کد خبر 6079124

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • افزایش یک میلیون تن محصولات کشاورزی در اردبیل
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر