Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-18@06:57:47 GMT

افزایش قدرت دفاعی، راهبرد غفلت‌ناپذیر ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۳۱۵

افزایش قدرت دفاعی، راهبرد غفلت‌ناپذیر ایران

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، سازمان ها، نهادها و وزارتخانه‌ها به مناسبت ۳۱ مرداد، سالروز صنعت دفاعی بیانیه‌هایی صادر کردند.

بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

متن بیانیه به این شرح است:
با پیروزی انقلاب اسلامی و قطع وابستگی صنایع دفاعی و نظامی کشور به بیگانگان به ویژه ایالات متحده آمریکا، به مدد همت و مجاهدت‌های شگفت‌انگیز متخصصان و فعالان حوزه دفاعی و نیرو‌های مسلح، هم‌اینک ایران اسلامی به نقطه‌ای از پیشرفت و اقتدار در عرصه بازدارندگی رسیده که جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی برغم تظاهر به ماجراجویی و جنگ روانی و رسانه‌ای گسترده، از اندیشیدن به هرگونه اقدام سخت و تهاجم نظامی بیمناک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشرفت‌های شگرف و خیره کننده متخصصان عرصه صنعت دفاعی کشور با محوریت و سکانداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، نماد شکوهمند خودکفایی، خودباوری و مظهرعظمت، پویایی، چابکی و اراده فرزندان ملت ایران و تربیت یافتگان مکتب انقلاب اسلامی برای دستیابی به فناوری‌های نوآورانه نظامی و دفاعی به شمار می‌رود.

در این بیانیه با اشاره به نقشه راه و چشم‌انداز فراروی نیرو‌های مسلح و صنایع دفاعی کشور، تاکید شده است: متخصصان و مجاهدان حوزه صنعت دفاعی میهن اسلامی با حداکثرسازی قدرت دفاعی متناسب با تهدید‌های فراروی کشور و پایدارسازی امنیت ملی مردم پایه و تقویت سلاح‌های راهبردی در حوزه‌های صلح‌آمیز و بازدارنده، تحقق راهبرد‌های مبتنی بر دکترین و سیاست‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را با جدیت و رویکردی جهادی و انقلابی دنبال کنند.

جلوه‌گری‌های اقتدار نیرو‌های مسلح در حوزه‌های نوین دفاعی در عرصه زمین، هوافضا، دریا و نیز حوزه‌های موشکی و پدافندی، فرماندهی و کنترل پهپاد‌های مدرن، هم‌اینک سطح علمی و تراز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را به نقطه تحریم‌ناپذیری رسانده که جبهه معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی و بدخواهان ملت ایران با تجربه کارایی آن در انهدام پهپاد راهبردی متجاوز آمریکایی و توقیف نفتکش متخلف انگلیسی در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز، هرگز قادر به تضعیف و کنترل آن در چارچوب منویات شیطانی خود نخواهند بود.

این بیانیه در پایان با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه زنده حوزه صنعت دفاعی کشور به ویژه شهیدان چمران، فکوری، نامجوی و طهرانی مقدم و تبریک روز صنعت دفاعی به آحاد تلاشگران و متخصصان این عرصه به ویژه مسئولان و کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرده است: بی‌تردید آحاد نیرو‌های مسلح مقتدر کشور به ویژه ارتش و سپاه - به عنوان بازو‌های قدرتمند دفاعی ملت ایران - با وحدت، هماهنگی و هم‌افزایی خدشه‌ناپذیر خود تحت منویات و رهنمود‌های حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) آماده‌تر از همیشه، مهیای به رخ کشیدن توانایی و کارآیی تعیین کننده سلاح‌ها، تجهیزات و فناوری‌های دفاعی میهن اسلامی در مصاف با تهدید‌های عملی احتمالی جبهه متحد دشمنان انقلاب و نظام اسلامی خواهند بود.


بیانیه وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح

متن بیانیه به این شرح است:
صنعت دفاعی ایران پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خروج از حقارت وابستگی به قدرت‌های استکباری و رهایی از حصار مستشاران آمریکایی، با بهره گیری از عزم، اراده و ظرفیت‌های بومی و انگیزه جوانان اندیشمند و متخصص حوزه دفاعی و نظامی و تجارب ناشی از هشت سال دفاع مقدس و رویارویی با دشمنان جهانی در جنگ تحمیلی؛ در فاصله‌ای اندک با تحول و تحرک معجزه گون به نقطه بالندگی نیرو‌های مسلح و یکی از ظرفیت‌های راهبردی در حوزه بازدارندگی تبدیل شد.

عرصه صنعت دفاعی ایران اسلامی به فضل الهی و پرچمداری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح هم اینک رکن رکین تولید قدرت دفاعی مقتدر و نماد پرشکوه و معنادار خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نفس ملی و صحنه هراس و وحشت دشمنان ملت ایران به ویژه رژیم تروریستی و جنگ افروز آمریکا و دولت جعلی، جلاد و کودک کش صهیونیستی به شمار می‌رود.

دستاورد‌های شگفت‌انگیز و اقتدار دفاعی امروز در عرصه تجهیزات و سامانه‌های مدرن و اطمینان بخش نظامی محصول مجاهدت در شرایط تحریم و تهدید جبهه دشمن و ایمان، باور و انگیزه‌های الهی و روح خواستن و توانستن ایرانی جاری در سازمان‌های تحقیقاتی و مراکز تولید صنعتی نیرو‌های مسلح کشور است.

تولید قدرت تعیین کننده امنیتی در منطقه که امروز وحشت حداکثری در اردوگاه دشمنان را رقم زده است که تبلور بخشی از آن با بکارگیری موشک‌های متنوع، نقطه زن و با فناوری‌های ناشناخته توسط نیرو‌های مسلح، عظمت و کارایی خود را به رخ جهانیان کشیده، منجر به جلوگیری از هر گونه اقدام خیره سرانه و ماجراجویانه قدرت‌های استکباری شده است.

الگوی قدرت سازی موثر دفاعی و معنوی ایران اسلامی به مدد تلاش و همت متخصصان این حوزه در نیرو‌های مسلح کشور، هم اکنون در کشور‌های موسوم به جبهه مقاومت اسلامی قدرت منحصر بفردی علیه ائتلاف‌های شیطانی در جنگ‌های نیابتی و تروریستی ضد ملت‌های مسلمان منطقه تجلی معناداری یافته است به گونه‌ای که شکست تدریجی و آغاز تلاش آنان برای فرار از باتلاق‌های خود ساخته در یمن و دیگر بلاد اسلامی را رقم زده است.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان همیشه جاوید حوزه بالندگی و اقتدار صنایع دفاعی میهن اسلامی به ویژه سه وزیر شهید دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح شهیدان دکتر مصطفی چمران، امیر سرلشکر نامجو و امیر سرلشکر فکوری و ۱۰۰۰ شهید گرانقدر این وزارت و تبریک روز صنعت دفاعی به آحاد ملت ایران به ویژه خانواده بزرگ نیرو‌های مسلح، با تاکید بر نصب العین قرار دادن تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در تعمیق بایسته‌ها و الزامات امنیت پایدار ملی و بازدارندگی راهبردی و خدشه ناپذیر دفاعی، اعلام می‌دارد: بی‌تردید راهبرد ظرفیت افزایی دفاعی با تمرکز بر دستیابی به سامانه‌ها و تجهیزات متنوع، مدرن، هوشمند، کارآمد و متناسب با نیاز‌های رویارویی موفق و تعیین کننده در نبرد‌های آینده با دشمنان میهن اسلامی در عرصه‌های زمینی، دریایی، هوا و فضا، به ویژه موشکی، همچنان اولویت پیش روی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی بوده و به فضل الهی بالنده‌تر و پویاتر از گذشته، موجبات سربلندی و افتخارات جدید ایران و ایرانی در عرصه پاسخ به زورگویی و زیاده‌خواهی قدرت‌های شیطانی و استکباری را فراهم و تضمین خواهد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: جنگ روانی صنعت دفاعی تنگه هرمز صنعت دفاعی ایران تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد

سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه روز ارتش در شیراز با تبریک این روز و تقارن آن با روز‌های افتخارآفرین عملیات وعده صادق،گفت: با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ارتشیان نشان دادند که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان و ولایت مداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دیگر، دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اتحاد ایران امروز است.

او افزود: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور به همراهی مردم عزیز، سپاه پهلوان و نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و صد‌ها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در ۸ سال دفاع مقدس بود.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملکرد درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به اقتدار نظام اسلامی منتج شده است، گفت: پیام انقلاب ایران به گونه‌ای به جهان مخابره شد که حالا همه می‌دانند «وعده صادق» نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد.

امیر رضایی با تاکید بر اینکه آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در پاسخ قاطع به تجاوز دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است، افزود: این عملیات با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

او سپس از نقش آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی به نیکی یاد کرد و گفت: ارتش با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف، از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و همینطور زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا، فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران، برداشته است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان فارس و کهگیلویه با بیان اینکه حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظایف خطیر صیانت از تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن توانسته در عرصه‌های مختلف خدمات رسانی کند، گفت: ارتش در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار، پاکسازی هزاران هکتار از زمین‌های آلوده به مین به‌جا مانده از دوران دفاع مقدس و مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها به ویژه در دوران کرونا، با تقدیم صد‌ها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته است.

امیر رضایی گفت: مجاهدت‌های هم‌رزمان غیورمان در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریای و نیروی زمینی، لبیک به فرمان امام خودشان برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی است.

فرمانده ارشد آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم از فداکاری این دلاورمردان است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز‌های زمینی در نقاط مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی، بخش عمده‌ای از عمر و زندگی خود را هزینه کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نیروی مسلح ایران از قوی‌ترین و محبوب‌ترین‌های جهان هستند
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه خواهد داد
  • نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی‌ترین نیروهای مسلح جهان است
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است