Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی رضا ملکی نژاد روز چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر آستارا در ساختمان این نهاد افزود: طول این خط انتقال، چهار هزار و ۶۰۰ متر است و برای احداث آن ۲۵ میلیارد ریال هزینه و عملیات  شستشوی خط انجام شده است.

وی ادامه داد: تنها منبع تامین آب شهر آستارا رودخانه و تصفیه خانه بهارستان با ۲۲۰ لیتر در ثانیه است و در فصل تابستان نیاز شهر به ۳۰۰ لیتر آب در ثانیه افزایش می یابد و با این خط انتقال، ۱۲۰ لیتر در ثانیه بر میزان تولید تصفیه خانه افزوده و بخشی از کمبود آب شرب جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ملکی نژاد گفت: تصفیه خانه بهارستان در سال ۷۲ راه اندازی و برای بازسازی آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است و ۶۰ درصد آب روستاهای آستارا از منابع آب شهری تامین می شود.

او بیان کرد: در روزهای آینده آب روستای ویرمونی از منابع شهر تامین خواهد شد و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح فاضلاب شهری تصویب و اجرای آن به روش مکشی از شهرک مهدی آغاز شده است.

فرهاد محسنی رئیس شورای اسلامی شهر آستارا هم گفت: ورود فاضلاب خانگی به رودخانه های شهر، تهدیدی برای سلامت انسان هاست و در اجرای فاضلاب، باید نقاط بحرانی شهر در اولویت باشد.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح ملی آبرسانی به آستارا، کمبود آب برای همیشه در این شهرستان برطرف شود.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰، به نام هفته دولت نامگذاری شده است. 

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با جاذبه‌های طبیعی، اقتصادی، تاریخی و مذهبی جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان گیلان ایران جاذبه های طبیعی رئیس شورای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد

به گزارش جام جم آنلاین لرستان یاسر اکبریان اظهار کرد: بخش اعظمی از این پروژه ها در مراحل نهایی کار می باشد که از مهمترین آن ها می توان به طرح جهاد آبرسانی اشاره کرد که با مشارکت بسیج سازندگی سپاه استان به عنوان نماینده قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، پیشرفت ۶۵ درصدی دارد.
وی افزود: با اجرای این طرح ۷۰ روستای مناطق محروم استان از آب سالم برخوردار می شوند که ۲۰روستا تاکنون از این خدمت بهره مند شده اند و مابقی طرح ها نیز طی ماه های آینده به بهره برداری خواهند رسید.
اکبریان بیان کرد: همچنین پارسال حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی استان اصلاح و بهسازی شد و در حال حاضر نیز ارتقای زیرساخت های تامین آب و بالا بردن ظرفیت های موجود نیز در دستور کار قرار دارد.
وی عنوان کرد: با تلاش های انجام گرفته در بخش فاضلاب نیز حدود ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که مهمترین آن ها تصفیه خانه های فاضلاب در پنج شهرستان استان می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: عملیات احداث تصفیه خانه در این پنج شهر از پیشرفت ساختمانی ۷۰ درصدی برخوردار است که با توجه به رایزنی های به عمل آمده و حمایت های استاندار و سایر مسوولان استانی و کشوری، تسهیلاتی از طریق چند بانک عامل برای آنها جذب شده است و تلاش می شود سرعت ساخت این تصفیه خانه ها افزایش یابد.
اکبریان بیان کرد: در بخش توسعه شبکه فاضلاب و به روز کردن آن ها نیز از همه ظرفیت های مهندسی و مالی شرکت استفاده شده است تا استان در شاخص های بخش فاضلاب ارتقا یابد.
 

دیگر خبرها

  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  •  مراسم روز جهانی زمین پاک در خانه محیط زیست آستارا
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • هدر رفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد