Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های‎باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : امسال پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در قالب طرح مدیریت بوم سازگان زاگرس برای توسعه کشت گیاهان دارویی به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده و قرار است ۳۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی دارای طرح مرتعداری استان، به دست مردم زیر کشت گیاهان دارویی و خوراکی برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به در برنامه بودن کشت گیاهان دارویی و خوراکی مثل موسیر، آویشن، سماق، زیره سیاه، کنگر، زو، سیرونه و آنغوزه در عرصه‌های منابع طبیعی استان، گفت : بذور مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مجریان طرح‌ها قرار خواهد گرفت تا با ارائه راهکار‌های کارشناسان کشت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، شهرستان‌های محل اجرای این طرح را دالاهو، گیلانغرب، اسلاآبادغرب، روانسر، سنقر، صحنه و کنگاور ذکر کرد و گفت: اجرای این پروژه‌ها تاثیر بسزایی در تقویت اقتصادی معیشت بهره برداران و از طرفی احیاء و غنی سازی مراتع خواهد داشت.

به گفته کولانی مساحتی بالغ بر ۱۱۹۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان کرمانشاه را مراتع تشکیل می‌دهند .

 

 

انتهای پیام/د

اختصاص پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار برای توسعه کشت گیاهان دارویی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است

غلامی  در حاشیه تشکیل میز خدمت و ارتباطات مردمی در جهاد کشاورزی استان سمنان به عنوان‌نماینده رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: اجرای طرح «کاداستر» اراضی ملی و دولتی از اهداف برنامه ششم توسعه با همکاری سازمان ثبت و اسناد املاک و حسب قانون مربوطه بیش از ۹۹درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: حدنگاری اراضی ملی، دولتی و موات یکی از راهبردها و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

وی یادآور شد: حدنگاری یا کاداستر فهرست مرتب شده اطلاعات مربوط به قطعات زمین است که مشخصه‌های زمین مانند اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می‌شود و حدنگاری اراضی ملی بر اساس قانون مربوطه و اعتبارات تخصیصی از سال ۹۴آغاز و تداوم یافته است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۳۶ میلیون هکتار تثبیت مالکیت اراضی ملی، دولتی و موات درکشور انجام شده و زمینه جلوگیری از دغدغه‌ و سرگردانی های ارباب رجوع با این اقدام فراهم‌گردیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری