Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:49:38 GMT

مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۵۷۳

مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری قم آغاز شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، سهم استفاده از وسایل نقلیه موتوری را در شهر قم بیش از ۷۰ درصد و سهم دوچرخه را تنها یک ونیم درصد دانست و گفت: مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم آغاز شد. ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

عباس ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با اشاره به نیاز تغییر فرهنگ ترافیکی در کشور و شهر قم اظهار داشت: افزایش جمعیت، تردد خودروهای شخصی بدون محدودیت و آلودگی هوا ضرورت توجه به حمل‌ونقل پاک را بیشتر کرده و بر اساس همین نیاز مطالعات طرح جامع دوچرخه‌سواری در قم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به انسان را در حوزه حمل‌ونقل و توسعه آن حائز اهمیت دانست و افزود: استفاده از دوچرخه در سفرهای درون‌شهری برای کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست‌محیطی و باهدف کاهش استفاده از خودروهای شخصی امروز موردتوجه مدیران شهری در تمام کلان‌شهرهای دنیا است.

آخرین وضعیت شهربازی‌های غیرفعال قم / پارک 72 تن آماده واگذاری شد2 پایانه در جنوب و شمال شهر قم احداث می‌شود250 اتوبوس از ناوگان حمل‌ و نقل عمومی قم خارج می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، توسعه دوچرخه در سفرهای درون‌شهری  و لزوم مطالعات جامع دوچرخه‌سواری در شهر قم را موردبررسی قرارداد و تصریح کرد: این مطالعات یکی از اولویت شهرداری قم بوده و  با همکاری دانشگاه قم در حال انجام است.

وی سهم استفاده از وسایل نقلیه موتوری را در شهر قم بیش از 70 درصد اعلام کرد و گفت: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم، متأسفانه تنها یک ونیم درصد از سهم سفرهای درون‌شهری به دوچرخه اختصاص دارد که باید آن را افزایش دهیم.

ذاکریان تقویت زیرساخت‌های لازم برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه‌سواری را یکی از راه‌های موردتوجه شهرداری عنوان و بیان کرد: برای تشویق مردم در استفاده از حمل‌ونقل پاک و دوچرخه در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب نیازمند مشارکت مردم و آگاهی از نظرات آن‌ها نیز هستیم.

وی از توزیع پرسشنامه‌هایی به دو شکل کاغذی و اینترنتی و با حضور آمارگیران خبر داد و خاطرنشان کرد: آگاهی از نظرات مردم می‌تواند ما را در اجرای زیرساخت و بسترهای مناسب دوچرخه‌سواری کمک می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید و درخواست از مردم برای همکاری با آمارگیران ادامه داد: مردم با مراجعه به لینک http://qombike.ir می‌توانند نظرات خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از افزوده‌شدن یک مسیر اتوبوس به مسیرهای درون‌شهری برای تأمین رفاه شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمدباقر سلطانی با اشاره به بازدید محسن تویسرکانی شهردار کرمان، از مرکز نابینایان «نگاه آفتاب مهر» واقع در بلوار هزار و وعده وی برای حل مشکل ایاب و ذهاب نابینایان به این مرکز، اظهار کرد: مسیر اتوبوس بلوار هزار در شهرک شهید مطهری به مسیرهای حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شد.

وی به ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌منظور جلب رضایت شهروندان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، اشاره کرد و افزود: اهالی شهرک شهید مطهری و بلوار هزار، درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد مسیر اتوبوس درون‌شهری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارسال کردند که پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز و برنامه‌ریزی لازم، توانستیم این مسیر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: درخواست‌های دیگری از برخی محله‌ها رسیده که در حال بررسی آن‌ها هستیم و پس از کارشناسی و با توجه به امکانات و مقدورات سازمان، برای راه‌اندازی مسیر اتوبوس برای ساکنان این محله‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 746074

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • مطالعات طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران به پایان رسید
  • همایش دوچرخه سواری در شهر خور
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • قهرمان مشهور تور دو فرانس از بیمارستان مرخص شد
  • آغاز فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • فرایند انتخاب مشاور برای مطالعات طرح‌ جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد