Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@23:52:02 GMT

موزه‌ نمادی از رشد و کمال مردم‌هر منطقه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۵۹۰

موزه‌ نمادی از رشد و کمال مردم‌هر منطقه است

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم پور با اشاره به اینکه آقای کرباسی، صاحب این موزه  در ۲۷ سال گذشته به حفظ و نگهداری از آثار و میراث تاریخی پرداخته است، گفت:  میراث ارزشمند موجود در این موزه که از جذابیت خاصی برخوردار است، می‌تواند مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد. وی همچنین بر لزوم آشنایی کودکان و نوجوانان با آثار میراثی و فرهنگی باقی مانده از گذشته تاکید و خاطرنشان کرد: متولیان آموزش و پرورش و آموزش عالی باید برنامه ریزی‌هایی در راستای آشنایی نسل جوان با میراث، فرهنگ و تاریخ و تمدن ایران اسلامی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بی تردید  آشنایی با این آثار و آگاهی درباره گذشته تاریخی کشور در شکل‌گیری شخصیت و تربیت نسل آینده اثر گذار است. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس ، با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از ظرفیت‌های در خور توجه استان فارس است، توسعه صنعت گردشگری را از گام های مهم در راستای توسعه استان برشمرد و عنوان کرد: موزه‌ها یکی از مهمترین مکان‌های هر منطقه برای جذب گردشگر هستند. قاسم پور بیان کرد: فرهنگ و تمدن غنی فارس ظرفیت قابل توجهی برای  توسعه فعالیت موزه های آثار ملموس و ناملموس است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه توسعه و شکوفایی صنعت گردشگری با فعالیت بخش خصوصی امکان پذیر می‌شود، موزه راه اندازی شده از سوی آقای کرباسی را از نمونه‌های این همکاری دانست و ابراز امیدواری کرد زمینه فعالیت دوستداران فرهنگ و تمدن ایران زمین به منظور رونق گردشگری فراهم‌ شود.  

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رشد زمین فرهنگ و تمدن موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است

محمدرضا محمدپور  معاون میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، ‌ موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات دهی کردند.

این مسوول یادآور شد: گردشگران می توانند برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان زنجان هم اکنون موزه‌های استان زنجان از قبیل پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران