Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-20@02:19:07 GMT

از تندیس شهریار در پارس آباد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۵۹۱

از تندیس شهریار در پارس آباد رونمایی شد

به گزرش برنا،آیین افتتاح پرده برداری از تمثال استاد شهریار شاعر برجسته و معاصر کشورمان امروز سه شنبه مصادف با روز عید سعید غدیر خم واقع در میدان استاد شهریار و با حضور فرزند شایسته وی هادی بهجت،فرماندار شهرستان پارس آباد،مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی،شعرا،اقشار مختلف مردم و علاقمندان به این شاعر گرانقدر و پرآوازه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان پارس اباد در این آیین شهریار را افتخار و غرور آذربایجان و مردم ایران دانست و گفت: شهرت و آوازه شهریار از زمانی بر سر زبانها افتاد که او ارادت قلبی خود به ائمه اطهار را به شکلی شایسته به نمایش گذاشت و فضایی روحانی و مقدس در وصف حضرت علی ع خلق کرد.

علایی تصریح کرد: پس از وقوع حادثه تلخ تخریب غیرقانونی سردیس استاد شهریار در یکی از میادین شهر که منجر به بروز حرف و حدیث و سوء استفاده های سیاسی و پیامدهای ناخوشایند برای منطقه شد،سریعا تصمیم به ساخت یک تندیس بزرگ از شخصیت استاد شهریار در یکی از میادین بزرگ که منتهی به ورودی یا خروجی شهر باشد،گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: فارغ از ساخت تمثال شهریار در شان این شخصیت بزرگ و جهانی طی درخواستی از اعضای شورای محترم فرهنگ عمومی جهت پاسداشت ارزش های این شخصیت فرهیخته از نامگذاری میدان مربوطه به نام استاد شهریار اقدام کردیم.

فرماندار پارس آباد اظهار داشت: در طول این مدت متاسفانه برخی دست های پشت پرده تلاش کردند تا از اجرای این طرح فرهنگی در این شهرستان جلوگیری بعمل آورند و این شهرستان را برای همیشه بعنوان یک شهر غیر فرهنگی و ضد شهریار معرفی کرده و از این مسائل بر علیه پارس اباد بهره برداری سیاسی و غیر اخلاقی نمایند اما با صلایت و استوار با این مسائل مقابله کرده و اصرار بر اجرای این طرح بزرگ در روز عید غدیر خم گرفتیم و امروز به حول و قوه الهی اجرای این رویداد بزرگ و منطقه ای موجب تجلی غرور ملی شد.

علایی یادآور شد: علاقمند بودیم با نصب این تندیس در این میدان شاهد گلکاری و سنگاری و منبت کاری جانمایی طرح های زیبا و فرهنگی در این میدان باشیم اما متاسفانه این امر مهم به دلیل مسائل و مشکلاتی که در شورا و شهرداری بوجود آمد میسر نشد،اما همچنان امیدواریم شهردار جدید برنامه های درخوری در شان شهریار برای این میدان تدارک ببیند مضاف بر اینکه شاهد نصب تندیس هایی از دیگر مشاهیر عزیز منطقه و استان و کشورمان در این شهر باشیم و به نماد یک شهر فرهنگی و گردشگری تبدیل شویم.

علی منفرد شهردار پارس اباد نیز در این مراسم از بانیان این امر خطیر خصوصا فرماندار پارس آباد تقدیر کرد و گفت: وقوع چنین رویدادی در این شهر مرزی مایه مباهات و افتخار ماست و از اینکه میزبانی بزرگان و فرهیختگانی چون فرزند شایسته استاد شهریار بزرگ و دیگر شعرا و ادبا و نویسندگان و اقشار مختلف جامعه هستیم،خوشحالیم.

شهردار پارس آباد افزود: این تندیس با 37 مییون تومان اعتبار و با دستان هنرمند بزرگ آذربایجان استاد داوود مستوفی زاده ساخته شده است و حدود 100 کیلوگرم وزن دارد و از جنس فایبر گلاس ساخته شده و داخل ان با میلگرد و بتن محکم کاری شده است.

در پایان این مراسم از دکتر علیمحمدی رئیس بنیاد شعر و ادب آذربایجان، داوود مستوفی زاده خالق اثر استاد شهریار و هادی بهجت فرزند شهریار تجلیل بعمل آمد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حضرت علی شعر فرماندار فرهنگی و گردشگری مسئولان استانی و شهرستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل در این جشنواره، دانش آموزان با پوشش لباس‌های بومی و طبخ غذاهای محلی و نخ ریسی به روش سنتی و همچنین نمایش انواع داروهای گیاهی سعی در حفظ آداب و رسوم سنتی منطقه خود داشتند.
الله‌بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد گفت: این جشنواره به‌منظور ایجاد شور و نشاط و همدلی بین دانش‌آموزان، شناساندن و معرفی فرهنگ و سنت‌های گذشته برگزار شد و از برنامه‌های عملیاتی کشوری درس مطالعات اجتماعی محسوب می‌شود.
وی افزود: بازی‌های بومی محلی موجب تقویت فرهنگی اصیل ایرانی شده و دانش‌آموزان را با آداب‌ورسوم پیشینیان خود آشنا می‌کند.
نجفی اضافه کرد: بازی تنها امری ساده نیست، بلکه می‌توان بسیاری از مهارت‌های زندگی را از طریق بازی به دانش‌آموزان آموخت چرا که آموزش از طریق بازی اثرگذاری بیشتری دارد. از طریق بازی می‌توان اعتمادبه‌نفس و خودباوری در دانش‌آموزان خودباوری ایجاد کرد و خلاقیت، علوم پایه، مهارت‌های روانی و جسمی دانش‌آموزان را از طریق بازی تقویت کرد.
وی با اشاره به فواید بازی ادامه داد: اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، خودباوری، خلاقیت، علوم پایه، تقویت روانی و جسمی دانش‌آموزان را می‌توان از طریق بازی‌کردن ایجاد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره بومی محلی در مدارس پارس‌آباد

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم پارس آباد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • انتقاد فرماندار شهرستان بستان آباد از اجرایی نشدن پایاب سد‌ها در این شهرستان
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر