Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:59:30 GMT

فرودگاه‌های گرگان و مشهد آماده بازگشت حجاج می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۶۴۶

فرودگاه‌های گرگان و مشهد آماده بازگشت حجاج می‌شوند

بر اساس اعلام معصومه اصغرزاده از روز پنجشنبه (۳۱ مرداد ماه ۹۸) عملیات بازگشت بیش از ۳ هزار و۹۰۰ حاجی استان گلستان طی ۶ روز با ورود پرواز IR۱۴۵۹ از مدینه منوره به گرگان در ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه آغاز می‌شود.

بر این اساس ۳هزار و ۹۷۸ تَن از حجاج بیت‌الله الحرام از فرودگاه مدینه منوره با ۱۶ پروازِ هواپیماهای ناوگانِ ایرباسِ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه گرگان بازخواهند گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌چنین از روز پنجشنبه، ۳۱ مرداد عملیات بازگشت بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ حاجی استان خراسان رضوی و شمالی طی ۱۴ روز از جده به مشهد مقدس با پرواز شماره IR۱۴۶۷ در ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه  آغاز می‌شود.

این تعداد حاجی با ۴۶ پروازِ هواپیماهای ناوگانِ ایرباسِ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس بازخواهند گشت.

عملیات بازگشت حجاج از روز ۲۵مردادماه با ۹ هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) آغاز شد که تا ۲۳ روز ادامه خواهد داشت.

تاکنون بیش از۱۲هزار حاجی از دو فرودگاه جده و مدینه وارد استان‌های مختلف شده‌اند.

‌پروازهای برگشت حجاج در ۱۹ فرودگاه امام خمینی (ره)، اهواز، اصفهان، بیرجند، ارومیه، بندرعباس، بوشهر، تبریز، رشت زنجان، زاهدان، ساری، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد انجام می‌شود.

بیش از ۸۸ هزار زائر در مراسم حج ۹۸ از طریق هواپیماهای ملکی ایران ایر به سرزمین وحی منتقل شدند.

۳۶۱ پرواز مسافران را  از دو فرودگاه جده و مدینه وارد کشور می‌کند.

میزان مجاز بار ایران‌ایر در پروازهای حج۴۰ کیلوگرم است که در  ۲ بسته ۲۰ کیلوگرمی امکان انتقال آن‌ وجود دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

به گزارش جام جم آنلاین، جعفر یازرلو اظهار کرد: ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به‌دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها، به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام‌شده محدودیت عملیاتی اعمال‌ شده در فرودگاه‌ ها برطرف و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی‌شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسافران محترم می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا پرواز در تماس بوده یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

همچنین رضا کارگر -مدیر روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها- اعلام کرد: تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت بازگشت. اما همچنان از مسافران تقاضا می‌شود، پیش از عزیمت به فرودگاه از اطلاعات پرواز را چک کنند.

ساعاتی پیش با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، پرواز برخی از فرودگاه‌ها از جمله مهرآباد تهران با تعلیق مواجه شد.

دیگر خبرها

  • پذیرش نشدن مسافران ترانزیتی از مشهد به دبی تا اطلاع بعدی
  • پرواز رم ـ تهران به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • پرواز تهران ـ رم به فرودگاه امام خمینی بازگشت
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه اصفهان به حالت عادی
  • بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی
  • پرواز‌ها در فرودگاه‌های کشور به حالت عادی بازگشت
  • بازگشت پرواز‌های فرودگاه‌های کشور به حالت عادی 
  • بازگشت پرواز های فرودگاه‌ های کشور به حالت عادی
  • تمامی پروازهای کشورمان به حالت عادی بازگشت
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد