Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: آرزو دارم روزی همه شهرهای استان اصفهان سیستم فاضلاب داشته باشند زیرا هر قدر تاسیسات فاضلاب احداث شود کار ما در بیمارستان ها کمتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز چهارشنبه -۳۰ مردادماه- در آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد: اصفهان، استان خشکی است و مردم این خطه هیچ خواسته‌ای به غیر از آب ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که پیشگیری موثرتر از درمان است، گفت: متاسفانه جامعه ما تنبل شده و تحرک کم شده است، سازمان بهداشت جهانی می گوید "راه بروید تا سلامت بمانید زیرا زندگی ماشینی شده در حالی که تحرک رمز سلامتی است."

استاندار اصفهان افزود: آرزو دارم روزی همه شهرهای استان اصفهان سیستم فاضلاب داشته باشند زیرا هر قدر تاسیسات فاضلاب احداث شود کار ما در بیمارستان ها کمتر است.

احداث و تجهیز تاسیسات فاضلاب صرفه اقتصادی دارد

رضایی تصریح کرد: برای ایجاد بیمارستان و یک تخت حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه می کنیم در حالی که برای احداث تاسیسات فاضلاب ۱۲ روستا در این منطقه ۹۱ میلیارد تومان هزینه شده است و همین یک نکته کافی است که نشان دهد از منظر اقتصادی، احداث چنین پروژه‌هایی به صرفه است.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان می سازیم و برای تخت آن ۲۵ میلیارد تومان هزینه می کنیم در حالی که سلامتی بدست نمی آید، پس به دنبال احداث تاسیسات فاضلاب باشید و از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بخواهید که کل روستاهای استان به سیستم فاضلاب مجهز شود.

استاندار اصفهان گفت: باید خداوند را شاکر بود زیرا میزان بارندگی ها امسال خوب است و بهترین نوع شکرگزاری مصرف بهینه آب است.

رضایی با بیان اینکه پروژه تاسیسات فاضلاب روستایی فلاورجان یکی از مصادیق مصرف بهینه آب است، تاکید کرد: باید درست از آب استفاده کرد و در مصارف شرب، صنعت و کشاورزی با مصلحت اندیشی عمل کرد.

وی با بیان اینکه معاندان آیین های کلنگ زنی را صرف هزینه و وقت تعبیر می کنند، گفت: اما  نفس وجود این جلسه و حضور مردم این است که تصویر برداران این جلسات را به تصویر بکشند تا تو دهنی به استکبار جهانی باشد زیرا با محاصره اقتصادی ایران، انتظار دارند مردمی افسرده و غمگین ببینند.

همدلی و امید بین مردم مشتی بر دهان یاوه گویان است

وی ادامه داد: این مراسم بیانگر امید در کشور و تودهنی به ترامپ است که در این محاصره اقتصادی در ۱۲ روستایمان تاسیسات فاضلاب راه اندازی می کنیم در حالی که شما در برخی شهرهایتان هنوز تاسیسات فاضلاب ندارید.

رضایی خاطرنشان کرد: این مراسم نشان دهنده عزم و همراهی مردم با دولت است، اینجا زندگی در جریان است، استکبار جهانی به دنیا تلقی می کند که به دلیل محاصره اقتصادی مردم ایران نان خشک می خورند در حالی که اینگونه نیست و در این منطقه کوچک روستایی سازمان آب و فاضلاب، تاسیسات فاضلاب احداث می کند.

وی تاکید کرد: همدلی، امید و نشاط بین مردم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

استاندار اصفهان از پیمانکاران پروژه فاضلاب روستایی فلاورجان درخواست کرد: اجرای عملیات و لوله گذاری به نحوی باشد که برای مردم مشکلی ایجاد نشود تا نشاط و آسایش مردم تامین باشد.

به گزارش ایمنا، حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را شامل می شود.

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال اجرا می شود و سرمایه گذار آن شرکت ذوب آهن اصفهان است. در  این آیین، خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، حجت الااسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علی ساعدی فرماندار این شهرستان، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و جمعی از مردم محلی حضور داشتند.

براساس آخرین آمار در سال ۱۳۹۵ جمعیت ۱۲ روستای شهرستان فلاورجان ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 386576

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلنگ زنی فلاورجان شرکت آب و فاضلاب اصفهان عباس رضایی وزارت نیرو خشکسالی آب شرب بیمارستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم به‌ مناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ضمن تبریک این روز گفت: این روز، برای نیروهای مسلح ما روز برجسته‌ای است روز حماسه‌آفرینی‌های نیروهای زمینی محوری است و از آنجایی که نام‌گذاری این روز توسط امام عظیم الشأن انجام شده، من بر این باور هستم که این روز، روز تولد ارتش جمهوری است.

ارتش و نیروهای مسلح برای پاسخ به هر تهدیدی کاملا آماده هستند

وی خاطر نشان کرد در روز ارتش جمهوری اسلامی، تلاش ما این است که تسلیحات و تجهیزات جدیدی که نیروی زمینی با تحقیق و تولید آن را به دست آورده است و به مرحله‌ایی در آورده که در چرخه دفاعی مورد استفاده قرارداده است را در غالب رژه قدرتمندی به نمایش بگذاریم و از این کار دو هدف داریم: اول اینکه آن را با مردم کشور خودمان و دوستان‌مان در کشورهای دیگر که دل‌شان با انقلاب اسلامی است به نمایش بگذاریم تا آنها را خرسند و مفتخر کنیم و دیگر اینکه این تجهیزات را برای دشمنان‌مان به نمایش بگذاریم تا این احساس در آنها به وجود آید که ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، کاملا مهیا و آماده است تا هر خطر و تهدیدی را پاسخگو باشد.

او در ادامه افزود: ما امسال آنچه در زمینه پهپادی و ضدزرهی و در بحث‌های خاص موشکی که جزو تولیدات و ساخت و طراحی خود نیروی زمینی باشد را به نمایش می‌گذاریم چون اگر سلاحی که به نمایش می‌گذاریم از خارج وارد کرده باشیم در واقع ما نمایشگاه سلاح کشورهای دیگر خواهیم بود که لطف و لذتی برای ما ندارد. در نمایشگاه امسال تمرکزمان بر این است که سلاح‌هایی که توانستیم آن را هوشمند کنیم یعنی از هوش مصنوعی آن را بهره‌مند و دقیق‌زن و دور کنیم تا در چرخه دفاعی بتوانیم از آن استفاده کنیم و امسال هم در بخش پهپادی، موشکی و در بخش‌های جنگالی موفقیت‌های بسیار خوبی کسب کرده‌ایم که انشالله فردا خواهید دید.

پاسخ موشکی به رژیم صهیونیستی، مطالبه مردم ایران بود

وی در پاسخ به این سوال که واکنش نیرهای مسلح ایران به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی و مقابله خواهید کرد؟، گفت: نیروهای مسلح ما فارغ از تفاوت در نوع پوشش و ماموریت‌ها، ولی در کنار هم یک کل را تشکیل می‌دهند، کلیتی که نسبت به هم همپوشانی دارند و مکمل یکدیگر هستند. نیروهای مسلح ما کاملا مهیا هستند که اگر حرکتی صورت گیرد پاسخ دندان‌شکن و گسترده‌تری نسبت به یکشنبه‌شب بدهند و این آمادگی در تمام نیروهای ما وجود دارد. این اقدامی که صورت گرفت مطالبه مردم بزرگوار ما بود؛ مردم از ما به عنوان نیروهای مسلح می‌خواستند که شرارت رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نگذاریم چراکه به خاک ما تجاوز کرده است، در عرف بین‌الملل سفارت و کنسولگری به منزله خاک یک کشور هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود خوشبختانه یکی از ویژگی نیروهای مسلح ما مردمی بودنش است یعنی نیروهای مسلح ما و مردم از هم جدا نیستند. 8 سال دفاع مقدس را با تکیه بر مردم اداره کردیم یعنی روحیه نیروهای مسلح و مردم بر یکدیگر تاثیرگذار است. مردم کشور ما با بهره‌گیری از معرفت و بصیرت اسلامی که دارند هرگز راضی نیستند که بخشی از خاک کشورشان مورد تجاوز قرار بگیرند و اگر مورد تجاوز قرار گرفت مانند دفاع مقدس از حدود و ثغور(مرزها) کشور دفاع می‌کنند. امروز و در شرایط کنونی هم روحیه مردم بالاست و نیروهای مسلح را در این پاسخگویی همراهی کردند و اگر به کرات هم اتفاق بیافتد مردم نه تنها روحیه‌شان افت پیدا نمی‌کند بلکه روحیه‌شان بالاتر می‌رود و به نیروهای مسلح خود که می‌توانند در کسری از زمان به دشمن پاسخ قاطع بدهند، مفتخرتر می‌شوند.

ملاحظات سیاسی در تعیین زمان حمله، عامل بود

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که آیا نیروی مسلح آماده پاسخ این تهدیدات هستند؟ خاطر نشان کرد: نیروهای مسلح برای همین مهم به وجود آمده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند. اگر می‌بینید که چند روزی بعد از حمله تروریستی به کنسولگری کشورمان این پاسخ انجام شد به معنای این نیست که پنج شش روز زمان برد تا ما آماده شویم بلکه یک سری ملاحظات سیاسی در بین بود تا نهایتا به تایید مقام معظم رهبری برسد.

او تأکید کرد: اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود به لحاظ اینکه نیروهای مسلح ما توانمند هستند و هم‌پوشانی بسیار خوبی دارند و این را به کرات ثابت کرده‌اند که دست‌ها روی ماشه است که بتوانند به موقع و در کسری از زمان به تهدید پاسخ دهند.

هیچ نیازی به خرید تسلیحات از خارج نداریم

امیر کیومرث حیدری اضافه کرد: من در نیروهای خودم یعنی نیروی زمینی عرض می کنم؛ هیچ نیازی به خرید تسلیحات از خارج از کشور نداریم. نیروهای دیگر هم تقریبا چنین وضعیتی دارند. یکی از ویژگی نیروهای مسلح ما که امروز به آن مفتخر هستیم ، روی پای خود ایستادن، خودکافی بودن و خودکفا بودن است.

نیروهای مسلح ما در هیچ سطحی نیازمند خرید تسلیحات از خارج از کشور نیستند؛ البته نمی‌خواهم بگویم که در قسمت‌های دیگر کشور این نیاز وجود ندارد مثلا در بخش‌های صنعتی ممکن است نیازهایی وجود داشته باشد اما در بخش نیروهای مسلح نیازمند خارج از کشور نیستیم. می‌توانم بگویم در بخش‌های صادرکننده هم هستیم البته امیدوار هستیم که این اتفاق نیفتد. سیاست ما این است به کشورهایی که هم‌پیمان استکبار جهانی هستند کمک نکنیم اما اگر کشورهای دوست نیازمند تسلیحات باشند این یاری را خواهیم رساند.

دیگر خبرها

  • عین اللهی از بیمارستان‌های در دست احداث بازدید کرد
  • اگر مجددا شرارتی صورت بگیرد قاطعانه می‌گویم پاسخ ما کمتر از ساعت خواهد بود
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • قتل همسر اول به علت اختلافات خانوادگی در فلاورجان
  • احداث ایستگاه‌های اتوبوس تندرو در خیابان آتشگاه اصفهان
  • عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر آغاز شد
  • تخت های بیمارستانی گیلان باید بیشتر از میانگین کشور باشد
  • بیمارستان لاکان رشت حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • خدمات نرم‌افزار «اصفهان من» کمتر از پروژه‌های عمرانی نیست
  • پیام تسلیت باشگاه ذوب‌آهن اصفهان برای درگذشت هوادار تراکتور تبریز