Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@07:37:05 GMT

بررسی روند جهانی شدن منبت ملایر

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۸۷۱۰

بررسی روند جهانی شدن منبت ملایر

در شب 21 مردادماه، همزمان با عید قربان چراغ سومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر روشن شد تا سرآغازی مبارک برای جذب گردشگران و رونق تولید و عرضه این صنایع دستی و گامی مانا برای ثبت جهانی باشد و اکنون بعد از نزدیک به 10 روز در شب عید غدیر خم با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی این جشنواره به ایستگاه پایانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، به مناسبت سومین جشنواره تابستانی مبل منبت که از ۲۱ تا ۲۹ مرداد برگزار شد، نخستین قطار گردشگری با همکاری بخش خصوصی وارد ملایر شد. گردشگران در این سفر یک روزه از جاذبه های طبیعی و تاریخی ملایر چون بوستان تاریخی سیفیه، بازار سنتی، موزه لطفعلیان و بازار مبل، بام ملایر و مینی ورد بازدید کردند که همراه با اجرای برنامه های شاد، مفرح و متنوعی شامل موسیقی سنتی زنده و اجرای استند آپ کمدی بود.

حضور دکتر پویا محمودیان، معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در ملایر و رونمایی از المان مبل منبت در میدان کوثر از دیگر برنامه های جانبی این اختتامیه بود همچنین محمودیان از شهرک مبل منبت حاجی آباد ملایر بازدید و با امام جمعه ملایر دیدار کرد.

معاون صنایع‌دستی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در آئین اختتامیه سومین جشنواره ملی مبل منبت در بوستان تاریخی سیفیه گفت: عنوان جهانی شدن منبت ملایر مستلزم ایجاد یکسری زیرساختها در این شهر است که خوشبختانه امروز شاهد تحول و اتفاقات خوشایندی در حوزه مبل منبت این شهر هستیم.

ملی و جهانی شدن ها گامی در راستای برندسازی است

پویا محمودیان با اشاره به روند جهانی شدن مبل منبت ملایر، علت اصلی حضورش در این شهر را بررسی روند پرونده جهانی شدن شهر ملایر عنوان و اظهار کرد: ملی و جهانی شدن ها گامی در راستای برندسازی است.

وی ادامه داد: پس از اینکه در دومین شورای راهبردی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت انتخاب شد، عزم تمام مسئولان و نمایندگان ملایر در مجلس شورای اسلامی و هنرمندان بر جهانی شدن این شهر بود.

محمودیان با اشاره به اثرگذاری ثبت ملی منبت در ملایر، افزود: زمانی که ملایر به عنوان شهر ملی منبت انتخاب شد، هویت شاخص و جدید یافت و داشته ای مثل مبل منبت که از نظر جوانان شهر به عنوان سرمایه به حساب نمی آمد، اکنون در اشتغالزایی، رونق اقتصادی و جذب گردشگر نقشی مهم دارد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نقش صنایع دستی و هنرهای سنتی را در سال رونق تولید بسیار اساسی است و در سال «رونق تولید» صنایع دستی و هنرهای دستی در بحث اشتغال و ارزآوری نقش مهمی ایفا می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد بتوانیم با ثبت های شهرهای جهانی دیگر، اقتدار ایران اسلامی را در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی حفظ کنیم و شاهد خبر جهانی شدن مبل منبت ملایر نیز باشیم.

محمودیان یادآورشد: ایران با داشتن ۸ شهر و ۲ روستای جهانی بر سکوی ابتدای دنیا تکیه زده و در زمینه ثبت شهرها و روستاهای جهانی، رتبه اول دنیا را به خودش اختصاص داده  است.

نصب المان های متعدد به مناسبت آغاز جشنواره مبل منبت

شهردار ملایر با بیان اینکه به مناسبت جشنواره مبل منبت که از 21 تا 29 مردادماه برگزار شد، المان های متعددی در سطح شهر نصب و رونمایی شد، گفت: شهرداری ملایر به عنوان رئیس کارگروه شهرداری ها و سیما و منظر شهری در برگزاری جشنواره مبل منبت، نسبت به ساخت و نصب چندین المان از قبیل المان منبت در میدان کوثر و 2 عدد المان نوری ملایر شهر ملی منبت در میدان کوثر و استقلال اقدام کرد.

حسین بابائی در حاشیه رونمایی از المان مبل منبت ملایر در دریاچه کوثر در گفت و گوبا ایسنا، افزود: همچنین 4 عدد تابلوی خیر مقدم با عناوین «به ملایر شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت خوش آمدید» در ورودی های همدان، اراک، بروجرد و خنداب نصب شد.

وی با بیان اینکه در مدت زمان جشنواره پرسنل شهرداری ملایر در حالت آماده باش بودند، اظهار کرد:  به منظور حفظ سیما و منظر شهری تمام تلاشمان را کردیم تا مسافران و میهمانان بتوانند از ملایر دیدن کنند و در این راستا آماده سازی پارک ها و بوستان ها، آمادگی مساجد و سرویس های بهداشتی آنها، نظافت مستمر شهر و کاشت گل و گیاه در بلوارها و میادین و بوستان ها را در دستور کار خود قرار دادیم.

گزارش از: مهناز روزبهانی، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مبل منبت ملایر جهانی شدن مبل منبت ملایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مصطفی خانعلی‌نژاد افزود: برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و رونق تولید محصولات صنایع دستی گیلان ، سال گذشته ۳۸۴ طرح تولیدی صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان، با ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به بهره برداری رسید.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: از این تعداد طرح‌های افتتاح شده در سال گذشته ، ۳۰۰ طرح آن به صورت مشاغل خانگی با ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۸۴ طرح هم در قالب تبصره ۱۸ با ۲۵ میلیارد تومان اعتباربه بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: این طرح‌ها با هماهنگی استانداری، اداره کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصاد و داریی و همکاری بانک‌های عامل و صندوق کارافرینی امید گیلان در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان